Elaludt az őrláng

2014.02.14. 12:54 | Írta: Mr. Furdancs

Nálunk otthon, mindennapi életünkben az egyik viszonyítási pont a fali melegítő őrlángjának évenkénti elalvása. Már az is eszünkbe jutott, hogy ajándékozással ünnepeljük meg ezt a jeles eseményt. Nyilván akkor derül ki, hogy az őrláng elalvásának köszönhetően nem üzemel a fali konvektor, amikor már félig van a kád jéghideg vízzel. Idén magam tettem lépéseket a hiba elhárítására.

Ezt a mutatványt ne próbáljátok ki otthon, inkább hívjatok szerelőt!

Elsőként elzártam a gázt, majd leemeltem a fali melegítő burkolatát. 

Photo 2012.12.23. 10 13 33 (1).jpg
A fali melegítő alulnézetben.
A képen középen látható csavart ki kell szedni. Ez rögzíti valamelyest a burkolatot.

Ha megvagyunk, feltárul a szörny belseje. Nem szép látvány, de ez csinálja a meleg vizet, úgyhogy szeretjük.

Photo 2012.12.23. 10 13 55 (1).jpg Photo 2012.12.23. 10 15 04 (1).jpg

Ezek után kiszereltem azt a kis csövet, aminek a végén normál esetben egy mini "Százhalombatta" ég. Egyszerűen kifújtam a benne lerakódott égésterméket.

Photo 2012.12.23. 10 15 11 (1).jpg Photo 2012.12.23. 10 17 08 (1).jpg
Így néz ki a cucc összerakva. Azt a középső anyát tekertem le annyira, hogy az őrláng csöve kijöjjön. Nyilván van neki tisztességes neve is, de ezt ne kérdezzétek.

Ezzel még csak annyit értem el, hogy van egy tiszta csövem. A probléma valódi okát az alábbi képen látjátok. Lecsavartam azt az apró lyukkal ellátott "dugót". Ezen keresztül jut a gáz a felette lévő, imént kiszerelt és kifújt csőbe.

Photo 2012.12.23. 10 24 22 (1).jpg
Miután letekertem a "dugót" ezt is kipucoltam, az úgynevezett kifújásos módszerrel. Tudom, retkes minden. Utána kiporszívóztam a dzsuvát.

Mindent visszaszereltem, kinyitottam a gázcsapot és izgalommal vártam, hogy vajon begyullad-e az őrláng. Sikerült! Gyönyörű lángot varázsoltam, és eddig nem robbantunk fel. Mielőtt nekiláttam volna a szerelésnek a fali melegítő burkolatát gondosan lezuhanyoztam, ami a végére meg is száradt. Így aztán tisztán kerülhetett vissza a helyére, az amúgy rendkívül impozáns borítás.

Zenét is hallgattam szerelés közben. Előkaptam egy viszonylag könnyen emészthető dolgozatot a Mötley Crüe munkásságából. Ez pedig az 1989-es Dr. Feelgood című album. Kívülről fújom az egészet, úgyhogy nem terelte el a figyelmemet a feladatról.

A bejegyzés trackback címe:

https://furdancs.blog.hu/api/trackback/id/tr918764196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása