Akár házi lekvárral, akár marógéppel kívánunk a piacra lépni, nemsokára szembesülünk a ténnyel, hogy eladni nehezebb, mint elkészíteni a terméket. Nem hiába önálló szakma a kereskedelem és a marketing, a tálalás fontos része a termelésnek. Szerencsére az Internet olcsósította a potenciális vevők elérést, viszont jelentős konkurenciát is megjelenít. Lényeges tehát, hogy külsőségekben mi vigyük el a pálmát, azaz termékünk profizmust, megbízhatóságot és látványos megjelenést produkáljon.
A termékfotózás szakértelmet, számos trükk ismeretét kívánja, a hagyományos fotótémákkal szemben pusztán a tárgy- és makrofotózást, de azt nagyon. Ellenpélda az én illusztrációim a blogon, mely az automata beállítások- és sok vakuhasználat és a blog méretéből adódó alacsony felbontás, valamint a hozzá nem értés egyvelegéből adódóan olyan, amilyen. Fejlődni szakirodalomból érdemes, ezért ajánlom most önöknek a Cser kiadó gondozásában megjelent "A termékfotózás iskolája" című kiadványát.
A kötet épp 50% kedvezménnyel kapható. Lássuk mit kapunk megvásárlásával. Kézműveseknek, bloggereknek, webáruház-tulajdonosoknak íródott a könyv, azaz pont a nem profi felszereléssel és alapismeretekkel rendelkező rétegnek, ígéri a bevezető:
Ez a kötet segít abban, hogy kiváló minőségű tárgyfotókat készítsünk – még azok is haszonnal forgathatják, akiknek csak olcsó felszerelése van. Az itt bemutatott ötletek, tanácsok és példák kifejezetten alkalmi fotósoknak szólnak, éppen ezért a kötetben szándékosan kerültük a nehezen érthető szakzsargont. A könyv megismertet a fényképezőgép kezelésével, és bevezet a fotózás alapjaiba. E tudás birtokában nem jelent majd problémát, hogy képeinkkel pontosan megmutassuk tárgyainkat, és a képek kiváló minőségben, felhasználásra készek legyenek. Ahogy megértjük, mitől lesz jó egy fénykép, a fotózás már cseppet sem tűnik ijesztő feladatnak, inkább élvezetes munka lesz.
A példákban közérthetően ismertetett, saját kezűleg is könnyen elkészíthető kiegészítőkkel pénzt takaríthatunk meg, emellett ezekkel az eszközökkel a lehető legjobban kiaknázhatjuk a megvilágításban vagy a beállításban rejlő lehetőségeket. A Jó tanácsok című fejezetekben a fotózásban már nagy gyakorlatot szerzett hobbiművészek avatnak be módszereikbe: a márkaépítés, a marketing és a kereskedelem témakörét is felölelő tanácsok vállalkozásunk fellendítésében is segítenek. A kötetet a gondosan válogatott, kiváló minőségű tárgyfotók és hasznos illusztrációk teszik teljessé.
A könyv három részre tagolódik. "Amit a fényképezőgépekről tudni kell" bevezet a fotózás alapjaiba, részletesen megismertet a bevilágítás típusaival. Ezt követi a fényképezőgép beállításaiba, mint záridő - fókusz - hisztogram - stb. és segít kiválasztani a megfelelő gépet.
"Hogyan fejezzük ki mondanivalónkat?" A kép megtervezése, kompozíció készítése, a háttér kiválasztása is túlmutat a spontán kattintgatáson, azonban valahol sejtjük: megéri tudományos alapon megtervezni művünket. Még a szerzői jogvédelem, fotók tárolása, utómunkálatok is hangsúlyos terjedelmet kaptak ebben a részben. A "Branding, marketing és reklám", "Az üzleti vállalkozás sikere", valamint "A közösségi oldalak kihasználása" fejezetek pedig túlmutatnak egy sablonos fotóskönyv keretein.
Végül a "Fotókellékek saját kezűleg" rész, mely egyensúlyt teremt a cél és a ráfordítások között, azaz optimális eredményt kapunk kevés befektetéssel, ha az egyszerűbb eszközöket magunk barkácsoljuk össze. Fénysátor, fénydoboz, derítőlap, folytonos háttér, diffúzor, állvány elkészítése szerepel a tippek között.
Minden fejezet végén egész oldalas tanácsokat kapunk már befutott fotóshírességektől, játéktervezőktől, grafikusoktól. Gyakori kérdések és tipikus hibák felsorolása mutat rá a könyv gyakorlati megközelítésű felépítésére. A kötet kemény fedeles, 192 oldalnyi fotót és illusztrációt tartalmaz. Mindössze három éve jelent meg, így technikailag is időszerű, elméleti anyagában pedig bőven maradandó tapasztalatokat ad közre.
Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg ismerőseiddel. Ha nem, akkor is.
Csatlakozz a Furdancs Facebook-közösségéhez! Nem fogjuk megbánni.