Barkácsolás karácsonyra

2016.12.20. 05:01 | Írta: qty108

Egyszerű, olcsó, gyorsan és könnyen elkészíthető ajándék karácsonyra. Mondhatni gyerekjáték, a fiammal csináltuk a lányoknak. Íme a végeredmény. Az alábbiakban hevenyészve írtam le, viszont annál alaposabban dokumentáltam az egyedi mécsestartók elkészítésének módját.

karácsony

 

Ahogy azt annak idején Öveges professzor mondotta: minden háztartásban van otthon vihar által kidöntött diófa gyökér, tűzifának kuglizott akác, vagy bármilyen egyéb levágott faág.

karácsony

Én magam az előbbi kettőből választottam alapanyagot. A méhviasz beszerzéséhez jó ha van méhész a családban (még egyszer köszönet Ádám sógornak), de a neten is biztos található egyéb beszerzési forrás, mint ahogy az a kanóc esetében is történt.

Ezen kívül egy üres konzervdoboz, villanyrezsó (persze jó a gáz is ha éppen nem sül rajta palacsinta, a mienken szerencsére sült) fúrógép, smirgli, forrasztópáka, egy fogó, és némi maradék lazúr szükségeltetik csupán.

karácsony

A diógyökeret lecsiszoltam, nem túl finom 400-as vászonnal és kb. egy 15 centis darabot vágtam belőle. Hasonlóan az akácból is, ez utóbbinak rajta hagytam a kérgét csak kicsit lepucoltam drótkefével, szerintem jól áll neki a nyersesség. A diót unortodox módon olívaolajal, az akác kérgét színtelen lazúrral kezeltem le.
A névtáblák diófa kéregből készültek, a feliratot a belső felére forrasztópákával égettem bele.  A furatot kb. 5 cm mélyre fúrtam, aminek az aljára szöggel rögzítettem a kanócot, így azt a viaszöntéskor könnyű volt középre igazítani.

karácsony

 Most pedig következzen megannyi fotó a mécsestartók elkészítéséről. Többet mondanak ezer szónál. 

karácsony

 karácsony

karácsony

karácsony

karácsony

karácsony

karácsony

karácsony

 

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg ismerőseiddel. Ha nem, akkor is. 
Csatlakozz a Furdancs Facebook-közösségéhez! Nem fogjuk megbánni.

A bejegyzés trackback címe:

https://furdancs.blog.hu/api/trackback/id/tr838762912

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Untermensch4 2016.12.20. 07:45:39

Khmm... miszter... Ez az időzítés-dolog nem teljesen úgy sikerült... :)

Mr. Furdancs 2016.12.20. 12:26:23

@Untermensch4: Egy hibánk se legyen? :) Már minden rendben. Köszi, hogy jelezted.

Untermensch4 2016.12.20. 20:59:38

@Mr. Furdancs: Meg még eszembe jutott egy fejlesztési lehetőség... egy keskenyebb furat a mécses-üregből végig lefelé és kész is a második funkció, kempingezéshez rakéta-kályha... :)
Persze egyedi ajándékot elégetni nem igazán kedves gesztus de kertipartihoz kisszériás változata esetleg beválhat. :)

anonymouse. 2016.12.24. 07:54:49

A gyertyakészítésnél, még egy fontos dolgot meg lehetne említeni: a kanóc alapanyagát. Nem jó, ha túl nagy a műanyagtartalma, inkább nedszívó legyen, mert nem fog égni rendesen a gyertya.
süti beállítások módosítása