A hét műtárgya: a porszívó

2017.03.16. 05:00 | Írta: Tarrasque

ipari-porszivo_1.jpg

A porszívó a legjobb példa arra, hogy az ipari szerszám nem attól ipari, hogy erősebb. Manapság a boltokban kapható otthoni használatra gyártott porszívók brutálisan erősek, simán felszedik a szőnyegpadlót, egyes modellek ráadásul úgy, hogy kis túlzással azt se lehet hallani, hogy be vannak-e egyáltalán kapcsolva, csak valamiért nem lehet felemelni a szívófejet a földről. Teszik mindezt az ipari porszívók beugró árának kb. feléért.

Mit tudnak akkor az ipari porszívók?

 Általában az alábbiakat kapjuk a magasabb árcéduláért cserébe:

  • Nagyobb kerekek, erősebb tengelyek: egy építkezésen nem a küszöb jelenti a legnagyobb leküzdendő akadályt. Ugyanezen okból gyakran odafigyelnek arra a gyártók, hogy a gép súlypontja (tehát lényegében a motorja) alacsonyan legyen.
  • Nagyobb tartály, hosszabb kábel és szívócső: sokat lassít a munkán minden megállás, legyen az akár új dugaljba átrakás, akár tartályürítés. A szívócső ráadásul gyakran antisztatikus, vagyis használat közben nincs statikus feltöltődés.
  • Szállíthatóság: blokkolható kerekek, kikötési pontok, a házon kialakított hely a szívócsőnek, és az elektromos vezetéknek.
  • Száraz és nedves szennyeződés eltakarítása: általában másmilyen szűrőt használnak a kétféle szennyeződés eltakarításához. A felszívott folyadék mennyiségét minden esetben figyeli az automatika, tele tartálynál kikapcsol a szívás.
  • Porzsák nélküli működés: a műanyag tartályban gyűlik a kosz, mintha egyből egy szemeteskukába porszívóznánk.
  • Fújó funkció: festések gyors szárításához.
  • Öntisztító filter: az első, belépő filter gyorsan eltömődhet ha nagyobb szemcséjű szemetet takarítunk. Ennek megelőzésére az ipari porszívók bizonyos időközönként jellegzetes kattanó hang kíséretében leporolják a filtert.
  • Elosztó: a porszívó hosszú elektromos vezetéke révén akár hosszabbítóként is funkcionálhat.

És természetesen nehezek.

A fenti rövid felsorolás után bővebb kifejtést érdemel két tulajdonság. Történetesen mindkét dolog alapvetően munkavédelmi vonatkozású, érdemes őket komolyan venni.

furo-elszivo-3.jpg

Elszívó funkció

A csiszolók, fúrók, fűrészek használata rengeteg porral, forgáccsal jár. A szerszámokat kezelő munkás szempontjain kívül gondolhatunk arra is, hogy sok felújítás és munka lakott térben történik, és a füst meg a por nem áll meg egy becsukott ajtónál. Ezért kényelmi szempontból sem mindegy, hogy a munkát végző szakember beruházott-e megfelelő eszközparkba. Az ipari porszívók már alsó-közép kategóriában kínálják azt a szolgáltatást, hogy az erre felkészített szerszámokhoz kapcsolva rögtön elszívják a keletkező port. Egyúttal közös ki-be kapcsolással is üzemeltethetőek.

furo-elszivo-1.jpg

Érdemes megemlíteni, hogy a faforgács, fapor nagy koncentrációban robbanásra hajlamos, ezért mindenképpen gondoskodni kell ilyen munkáknál a megfelelő elszívásról.

festes-elszivo.jpg

Fejlett szűrési technika

Az ipari porszívók szűrési teljesítményét három osztályba sorolják, ez mutatja meg, hogy a porszívón átmenő levegőt mennyire alaposan szűri meg. A három osztályt az L, M és H betűkkel jelöljük, az L a legkisebb, a H a legnagyobb szűrőképességű.

Az L osztály a normál munkafeltételekhez, az M osztály az ásványi eredetű és fa  megmunkálással járó porhoz, a H pedig a karcinogén hatású porszemcsékhez ajánlott. A betűjel általában megjelenik a készülék elnevezésében is. A magasabb osztályok megkövetelik a speciális szűrők használatát.

Örömteli, hogy egyre elterjedtebb a HEPA-filter használata a háztartási porszívóknál is, ami a lehető legiparibb eredetű: az atombomba kifejlesztésénél szükség volt egy hatékony szűrőrendszer kialakítására, hogy megakadályozza a radioaktív szemcsék szétszóródását.

Fontos felhívni a figyelmet arra, hogy noha a házi porszívók szűrői lehetnek akármilyen jó minőségűek, az ipari porszívóknál a komplett rendszerre vonatkozik az előírás, a szívócsőre, a porzsákra és a házra is, nem kerülhet ki por valamelyik csatlakozásnál.

A porszívó ereje

A háztartási porszívóknál még lehet hűházni azon, hogy 2000W-os, a katalógusokban is szeretik ezt feltüntetni a teljesítmény sorban, az ipari gépeknél viszont gyakran csak mellékesen használják ezt a számot. A felvett teljesítmény (amit általában ez a szám jelent) ugyan egy márka termékcsaládján belül jelenthet bizonyos arányszámot, másra nem igazán jó. Viszont a rendes háztartási porszívók adatlapján is fel szokták tüntetni (ipari eszközöknél pedig mindig megtalálható), hogy milyen vákuumot tud létrehozni (Pascalban vagy milli-barban mérve), illetve hány liter levegőt tud átszívni másodpercenként.

Végül néhány érdekesség a porszívók világából

Egyes gyártók, akik rendelkeznek saját tárolódoboz termékcsaláddal, készítenek olyan kialakítású porszívókat, amik kompatibilisek ezekkel a dobozokkal:

doboz.jpg

Természetesen van akkus ipari porszívó is (az akku a gyártó többi akkujával kompatibilis):

akkus-porszivo_1.jpg

Közeli rokonságban állnak a porszívókkal a forrasztástechnikában használt elszívórendszerek:

forrasztas_1.jpg

 

A hét műtárgyait a Netszerszámtól kunyizzuk

netszerszam_logo.jpg

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg ismerőseiddel. Ha nem, akkor is.
Csatlakozz a Furdancs Facebook-közösségéhez! Nem fogjuk megbánni.

A bejegyzés trackback címe:

https://furdancs.blog.hu/api/trackback/id/tr855410928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zooltek 2017.03.16. 05:49:55

Egy-két megjegyzés:
-A háztartási és az ipari porszívó motorja teljesen különböző, sokkal nagyobb méretben is (teljesítményben nem feltétlenül), árban meg kb. a kétszerese.
-2000W-os háztartási porszívó: 2014.09.01-től max. 1600W-osat lehet árulni. Ezek a parasztvakítás már nem nagyon működik, fel kell tüntetni a szívóerőt is (W), meg a különböző felületeken a szívás hatásfokát (A-F, mint az energiahatékonyság).
-Az ipari porszívók vízszint figyelését elég ritka esetben figyeli automatika, legtöbbször csak egy üreges műanyag "golyó" lebeg a víz tetején, a szint emelkedésével meg elzárja az utat a motor felé, ergo a porszívó nem tud szívni.
-A filtertisztítás sem alap, a komolyabb masinák sajátja. Az automata meg még ritkább.

Gyökösi Attila · http://grundstudio.hu 2017.03.16. 09:50:45

Meg a folyamatos üzem... Lassan (nagyon lassan) elkészülök a hobbi kontra profi fúrógépes írással, és az információkat csepegtető mérnök urak mindig ezt hozzák ki legelső különbségnek. A tartós üzemet lehetővé tevő kialakítás, a motor és a hajtás felépítése, no meg a motor hűtése fontos különbség. Azt mondják...

anonymouse. 2017.03.16. 13:52:23

@zooltek: Igen, abban igazad van, hogy a vízszint figyelést inkább mechanikus módon szokták megoldani, mondjuk egy úszóval.
A porszívó szűrőjének automatikus, félautomatikus tisztítása viszont már eléggé elterjedt.
A cikk írja, hogy porszívó, akár hosszabbítóként is használható. Ezt annyival toldanám meg, hogy gyakran ez egy indítási automatikával is meg van toldva. Tehát, ha bedugom mondjuk a körfűrészt az ipari porszívóba, akkor elég, ha körfűrészt kapcsolom be, akkor a porszívó is automatikusan elindul. A cikk hasznos egyébként.
Azért kíváncsi lennék, hogy egy egész napos csiszoló zsíráfozás után, hogy néz ki egy H osztályú ipari porszívó, mennyire poros???

zooltek 2017.03.16. 18:24:15

@Thoreau: Tudnék erről mesélni én is. A Hilti mo.-i forgalmazója (jó régen volt) mesélte el nem túl szalonképesen, hogy mi a különbség a fúró/véső- és a sima vésőgép között. De abszolút igaza volt.

@anonymouse.: +1 az utolsó mondatodig.
Az utolsó mondatod: +1, hogy ismered a zsiráf szót :) De ne tudd meg, hogy néz ki nem egy nap, de egy műszak után a zsiráf is, meg a porszívó is. Javítom mindkettőt, másnap új ruha.

Gyökösi Attila · http://grundstudio.hu 2017.03.17. 09:41:00

@zooltek: Ezt a Hiltis dolgot megirhatnád privát üzenetben, jól jönne a poszthoz.

KissGecihuszár 2017.03.18. 10:48:26

Mivel immár 25 éve egy Rowenta RU01 tulajdonosa vagyok -melynek (rettenetes, felháborító) 22 év után szétszakadt a szívócsöve!! (bóóórzalmasss...)-, ezért számomra 1 percig sem volt soha eldöntendő kérdés, hogy "ipari" vs. design bohóc porszívó! Nyilván egy átlagos háztartás számára nem cél a "brummogtatós", azaz a beszívott finom port időről időre a zsákja legmélyére rázató, a vele együtt működtetni szándékozott nagy teljesítményű fúrókalapácsok, horonymarók dugvillájának csatlakoztatására szolgáló dugaljjal felszerelt hiperprofi készülékek megvásárlása, de, az mindenképp elvárandó lenne egy TUDATOS júzertől, hogy ne a fél évente leégő, széteső , ámde "vidám-barácscságos" nettó fostalicska szarokat, hanem egy egyszeri nagyobb beruházással mondjuk egy Kärcher NT27-es ,de legalább egy T10/1-et vegyen, mely esetleg 10-15, netán 20 éven át hű társa lesz a takarításban.

kkm.furdancs 2017.03.18. 16:12:47

@KissGecihuszár: Olcsó tárgyat venni csak időhúzás, vagy kényszer :)
Keveset porszívózunk, de gyakran halnak a gépeink. A levegőben lehet valami. A Hoover és a DéLonghi még bírja szerencsére, de pihennek, mert olyan nehéz vonszolni őket.

zooltek 2017.03.20. 05:50:22

@KissGecihuszár: Azért én óvatosan dobálóznék a márkákkal meg az évek számával, már nem az a helyzet, mint ami 15-20 évvel ezelőtt volt. Az NT27-esben ugyanaz a szabvány kínai motor van, mint a takarítógépek 95%-ában, a T10/1-ben meg egy egylapátos porszívómotor. A különbség a felhasznált anyagok és az összeszerelés minőségében van, de sajnos már ott se nagyon. Vajon tényleg megér ennyi egy 2-3-szoros árcédulát? A Karcher mostani magasnyomású mosóitól lassan hányingerem lesz, ha meglátom, anno meg általuk vált világhírűvé a cég. Egy mai Rowenta sem fog 25 évet menni, mint ahogy egyetlen más cég gépe sem. (BTW azért 25 év rendszeres használat mellett csak kellett javítani, nem hiszem, hogy gyárilag félméteres szénkefék lennének benne.)

kkm.furdancs 2017.03.20. 07:03:36

@zooltek: Mindig jegyzetelek, mikor tapasztalatokat osztasz meg. Szóval a Karcher már nem a régi?

Annyit mondj még, a mosógépek szénkeféi hogyan bírják olyan sokáig? Van olyan is, melyben nincs kefe, igaz? Akkor miért nem azt a motortípust használja mindenki?

zooltek 2017.03.20. 15:38:23

@kkm.furdancs: Márkára nem csak a Karcher - már az sem a régi - de egyik sem. Persze vannak extrém kivételek, a Flex még mindig jó a sarokcsiszolókban=flexekben, a Lux még mindig jó a porszívókban, de az előbbi 180 000, utóbbi 400 000 jó magyar forint. Ezekre az árakra mit mondjak az átlag magyar júzernek? (Ráadásul a Flex flexet most már a Bosch gyártja, csak szigorúbb MEO-val, aka Würth, az ugyanaz, csak pepitában, a Flex piros, a Würth fekete.)

A mosógép márkája kérdésre a másik, amire szétteszem a kezem.A mosógépek általában:
-Elöltöltős: összetörik a csapágy, a cseréje macerás, főleg, hogy most már a műanyag üstöt nem csavarozzák, hanem dörzshegesztik. (régebbi furdancs fb videó volt?)
-Felültöltős: ebben az esetben sokkal ritkább a csapágytörés, de akkor csapágyházzal együtt kell cserélni legtöbb esetben. Itt a felnyíló ajtón törik meg a festés, és ott rohad, de nagyon.

Amire te gondolsz, az az LG által kitalált Directdrive hajtás, amit már azóta sokan átvettek/átneveztek. Itt nincs kefés motor ékszíjhajtással, hanem úgy kell elképzelni, mint egy hagyományos villanymotort: a mosódob tengelye a forgórész, körülötte meg van egy állórész. Rettentő sok előnye van egyébként, ha érdekel, bővebben is kifejtem, csak ez a poszt ugyebár az ipari porszívóé :)

zooltek 2017.03.20. 15:43:52

@kkm.furdancs: Ja, a többi válasz:

1: a kefés mosógépmotorok keféi 5-7cm hosszúak, míg egy pl. fúróé/sarokcsiszolóé 1-3.
2: a kefés motort egyszerűbb vezérelni (mosógépnél sok különböző fordulat stb.), és a gyártása is sokkal olcsóbb.

KissGecihuszár 2017.03.20. 17:27:35

@zooltek: Nézd, amit az én 25 éves Rowentámról írtam, az már megtörtént, tehát TÉNY! Ez kábé ugyanaz, mint a Philips midi Hi-Fi tornyom, mely dettó a 25. évét tapossa és hibátlan, hasonlóképpen a 24 éves W124-es E280-as Mercimhez, mely nyilván több olajat eszik, mint egy 5-7-10 éves Merci -a VW csoport TSI-jeit még az én Mercim se tudja olajfogyasztásban lekőrözni, mert a 3Lityi /10ezer Km-vel sztem top No.1 helyezettek! Természetesen mint ahogy az NSZK iparának megannyi, hajdan -joggal- legendássá vált terméke mára kis túlzással 1 kalap szar, úgy a Kärcher se tündököl már a régi fényében és még az új RAL szürke színe is rettenetes! Ha ma akarnának ezzel a minőséggel piacra kerülni, háát asszem meg kéne izzadniok, bár a konkurencia egynémelyike is bőven hagy kívánnivalót, ezt kár is vitatni. Viszont fontos szempont lehet konsumer termékek esetében a jó ár/érték arány, ebben személyes tapasztalataim szerint a Kärcher azért ott van, főként mióta jóféle WEBáruházak is beléptek a piacra, de azt már tényleg senki ne várja, hogy akár a Merci, akár a Philips, vagy a Német fűtéstechnika régi "nagyágyúi" -a Wiessmann tán még üdítő kivétel, igaz nem is annyiba fáj, mint a Junkers, Vaillant duo mára kissé megkopott belbecsű tömegtermékei, tele gagyi műanyag cuccokkal- , vagy épp a villamossági berendezések. Talán a Japánok hisznek még a minőség fontosságának mindent vivő elsőségében, mert pl. a Makita, Hitachi bizonyos termékei igen tartósnak bizonyulnak akár a "kék" Boschal, vagy a DeWaltal összehasonlítva és akkor a Metaboról már nem is beszéltem...

zooltek 2017.03.20. 18:26:45

@KissGecihuszár: "Talán a Japánok hisznek még a minőség fontosságának mindent vivő elsőségében, mert pl. a Makita, Hitachi bizonyos termékei igen tartósnak bizonyulnak"

Na itt látszik, hogy a régebbi termékekkel tisztában vagy, de ma már ez nem igaz. A Hitachi évek óta Kínában gyárt és rettentően leadta a minőséget. A Makita "jó", nekem is van 6-féle gépem tőlük, és épp a múlt héten javítottam egy 3 éves leégett fűnyírót, ami ugyanúgy alumíniumból van tekerve, mint az összes többi kínai szar, mert arra nem veszik a fáradtságot meg a pénzt, hogy legalább egy egyszer zománcozott 160 fokos kurva rézhuzalból csinálják meg a tekercset. (Amit mi meg 200 fokos duplazománcozott rézhuzalból tekercselünk, olcsóbban, mint a gyári motor/alkatrész.) Ez nem minőség, ez szégyen.

Bocsánat a kirohanásért, minden olvasótól.

zooltek 2017.03.21. 05:18:03

@kkm.furdancs: 3: A fordulatszám. Egy mosógép motorja csak a centrifugálásnál van kimaxolva, akkor is rövid ideig. Egy sarokcsiszoló (nem szabályzós) meg mindig ~35 000-en forog.

kkm.furdancs 2017.03.21. 06:11:25

@zooltek: Köszi!
Hű, mennyibe kerülhet az űrhajósok flexe? :)

zooltek 2017.03.21. 06:51:35

@kkm.furdancs: Sokba. Csak az nem kefés, levegős :D

jts 2017.04.20. 21:43:27

Ez a magasnyomású mosó tema megerne egy kulon cikket, a Karcher-rol en is hallottam hogy 7es alatt felejtos, de a tobbirol alig tudni valamit. Bosch ? Nilfisk ? Melyik tipus az ami meg jatek kategoria, es melyik ami hoszabb tavon is hasznalhato ? Egy atlag csaladi haznal az evi teraszmosas, mobil medence tisztitas, evi par kocsimosas nem tunik sok feladatnak, de vajon melyik birja tovabb mint az 1-2 eves garancia ?

zooltek 2017.04.21. 05:48:33

@jts: Hosszabb távra már lassan egy cég sem gyárt semmilyen terméket, nem érdeke. A 2-es, 3-as szériás Karcher-ek a legelterjedtebbek errefelé, és szinte mindnek ugyanaz a baja: a nyomásszabályzó megadja magát. Ennek kellene az adott nyomás elérésekor leállítani a motort, majd nyomáseséskor újra bekapcsolni (ha nyomod a pisztolyt, megy a motor, ha nem, nem megy). Csak ezt sikerült nekik olyan silány minőségű műanyagokból megvalósítani (és eleve elbaxott a konstrukció), hogy hamar megadja magát. A javítás költséges és nem tartós. Jóformán az egyetlen megoldás az, ha ezt a részt teljesen kiiktatjuk, de akkor állandóan megy a motor, tehát a gazdinak állandóan nyomni kell a pisztolyt (kábelkötegelő a ravaszon), ami valljuk be, nem túl kényelmes használatot eredményez. Bosch-sal eddig kettővel találkoztam, mindkettőnek a szivattyú része ment tönkre, gazdasági totálkár. Nilfisk csak egy járt nálunk javításon, az szénkefe cserés volt, de mondjuk ez a márka árkategóriában egy kicsit feljebb van. De ez utóbbi két márkából összesen 3 gépet láttam, ennyi alapján badarság lenne kijelenteni, hogy az összes bosch-nak be fog sz@rni a szivattyúja, vagy hogy a Nilfisk olyan sokáig megy hibátlanul, amíg el nem kopik a szénkefe. Egyszerűen nincs elég tapasztalatom, hogy bármelyik márkáról bármit is állítsak, illetve egy van, azt az első mondatban leírtam.

jts 2017.04.22. 11:05:26

@zooltek: Koszi az infokat, az mar eddig is biztos volt hogy Karchert nem veszek, a tobbit meg nezegetem.

zooltek 2017.04.25. 06:52:00

@jts: Még egy kis adalék: épp tegnap járt nálunk egy állandó kuncsaft, kisgép kölcsönzéssel foglalkozik, mi szervizeljük a masinákat. Van neki 2 Kranzle márkájú mosója. Az egyikbe 2 éve kellett kapcsolót cserélni, a másik tegnap romlott el, "nem indul" címszóval. Már félig szétbombáztam a gépet, mire rájöttem, hogy a szórófej volt eldugulva :D
Abból kiindulva, hogy a kölcsönzött gépeket a legtöbben ütik-vágják, valamint most saját szemmel láttam az anyagok és az összeszerelés minőségét, megkockáztatom, hogy a Kranzle jó mosókat csinál. Az előbb rá is kerestem, az egyetlen hátránya, hogy az árából 10 kis Karcher-t veszel o.O

kkm.furdancs 2017.04.25. 07:19:46

@zooltek: Ez egy olyan történet, mint valami dán krimi, nagyon csúnya vége van :) Évek óta figyelem a K2 változatot. Tulajdonképpen csak szőnyegmosásban merülne ki a használata és néha takarítani.
De most megöltél egy álmot, aztán még egyet, hogy a jó minőség tízszeres ár.

Elromlott a mosógépem. Zanussi. Újabb adalék a háttérhatalom és tervezett avulás elmélethez, ami mellékesen kiderült. Majd megírom :)

zooltek 2017.04.25. 15:29:18

@kkm.furdancs: A Zanussira én kérdeztem rá múltkor az arckönyvön. Egyébként javítható.

Csak eszembe jutott egy bácsika a múlt hétről:
-Nem megy a mosógép.
-Mit csinál?
-Semmit.
-Milyen fajta?
-Hát olyan kocka alakú. Fehér.

:)

(Dán krimi, hmmm, tán nézted a Bron/Broen-t vagy a The Killing-et? Vagy nem sorozat?)

kkm.furdancs 2017.04.25. 15:55:37

@zooltek: Sejtettem, hogy te vagy az. :)
Az a gond, hogy már nem lehet simán kicsavarni a csapágytartót, mert van a tartályon egy egy öntött henger, ami megakadályozza. Viszont csavarokat is tartalmaz, tehát levehetőre gyártották. Feszegessem? El fogom adni alkatrésznek, de egy feszegetést megér. Két centis holtjátéka van a dobnak, ez feltételezi a tengely sérülését is, nem?

jts 2017.04.25. 19:04:07

@zooltek: Koszi, epp ma jott meg a Nilfisk amit rendeltem, talaltam egy nyomott aru akciosat, majd meglatjuk hogy muzsikal. Mondjuk annyiert mar a 7es Karchert is ajanljak :) de annyit nem akartam kolteni ra, nem automosot csinalok :)

kkm.furdancs 2017.04.25. 19:46:02

@zooltek: Ja igen, a Híd-ra gondoltam dán krimi ügyben.

zooltek 2017.04.26. 07:06:36

@kkm.furdancs: A tartállyal az üstre gondolsz (a műanyag ház, amiben benne van a dob)? Az öntött hengert kép nélkül nem nagyon tudom értelmezni. A legtöbb felültöltős mosógép esetében a csapágy bele van préselve a (spiátervas) csapágyházba, ami fel van csavarozva az üst oldalára. De ha 2 centit játszik, ott már a tengely is vszleg problémás. Vagy a dob és a tengely csatlakozása, ami általában ponthegesztett, tehát komplett dobcsere lenne :/ De a panelért jó pénzeket lehet kérni, újonnan 20-40 ezer.

(Ejj de tudnám lektorálni a 3fázisos cikk utolsó bekezdését...)

kkm.furdancs 2017.04.26. 07:56:37

@zooltek: Igen, az üst az. Írok egy rövid posztot és beleteszem a fotókat is.
A legutolsó bekezdést, ami a könyv szakmaiságára vonatkozik vagy az előtte lévőre, ami a vezetékek kiosztásával? :)

zooltek 2017.04.26. 15:32:01

@kkm.furdancs: Ehh, a blogmotor megküldte Thoreau kolléga megerősítését, hogy nyugodtan kritizáljam a 3fázis posztot, de a kommentjét már nem látom -.-

Mindegy, megteszem, legfeljebb ez is törlésre kerül.
- Általános kiegészítés: nem csak ötpólusú csatlakozók vannak, elég elterjedt a négypólusú is, sok gépnek nem kell a nulla, csak a 3 fázis + védőnulla.
- Utolsó bekezdés: "...két fázisvezeték felcserélése a bekapcsolt berendezést tönkre teszi." Na ez bosszantott fel. Két fázis felcserélése a motor forgásirányát változtatja meg. Még ha a boltban veszel egy gyári kész gépet vezetékelve/dugaljazva, a gyártó vajon honnan tudhatná, hogy neked otthon hogy van kiosztva a 3 fázis!? Ha veszel egy motort/masinát, hazaviszed, az az első, hogy bekapcsolod, ha rossz irányba forog, felcserélsz 2 fázist.

(BTW lehetne csinálni egy posztot OFFTOPIC címmel, ami állandóan kint van valamelyik jobboldali frame-ben. Tartalma nem lenne, de ezt a rengeteg off-os kommentet írhatnánk oda. Most is az ipari porszívók alatt beszéljük meg a magasnyomású mosókat, a csapágyas mosógépet, meg a 3 fázis bekötését. Ebben én is jócskán ludas vagyok, bocsánat a sok off-ért.)

kkm.furdancs 2017.04.26. 16:35:11

@zooltek: Minden komment érték, Thoreau pedig rendes, rég mondom :)
Megcsináljuk az offtopicot. Addig is köszi, hogy időt és szakértelmet áldozol a javításokra.

Ebben a fázisfelcserélés dologban egyetértek. Magam is áthúztam egy kábelt a hátsó műhelybe és a három fázisú fúrógéphez cserélgettem a dugalj kábeleit.

Kiveszem a kérdéses részt és egy világ omlott össze előttem, megölték bennem az írott szó felé bizalommal forduló gyermeket.

kkm.furdancs 2017.04.26. 17:13:54

@kkm.furdancs:
furdancs.blog.hu/2017/04/26/offtopic_830

Majd megbeszélem Furdancs gazdával, hogy a felső menüből elérhető legyen
süti beállítások módosítása