Kedvenc fakanál története

2017.08.09. 05:00 | Írta: Ezermester.furdancs

fakanal_hazilag_08.jpg

A feleségem azzal a panasszal jött valamelyik nap, hogy van egy kopott kedvenc fakanala, de sehol sem talál ilyet, pedig szívesen venne még egyet. Ilyenkor jönnek a hétköznapi hősök, akik ha a világot nem is mentik meg, de a haza becsületét igen és csinálnak a kedvesüknek ilyet.

A következő sorok némely olvasóknak eléggé megterhelő lesz, főleg azoknak, akik már túlságosan is civilizáltak és mindent készen szoktak venni a multinál vagy a webshopokban. Azért is horror sztori a számukra egy ilyen fakanál elkészítése, mert 150 Ft-tól már lehet hasonló eszközt kapni és egyetlen egy szempontot mérlegelve, ami az ár csupán, már eleve veszteségesnek érzik az egész projektet, tehát saját egészségük érdekében ne olvassák tovább! Persze nem szándékozok mindenkit magamra haragítani, aki másként gondolkozik, mint én, de egy ilyen fakanál története ékesen bizonyítja, hogy egy használati tárgynál nem csak az ár a fontos, hanem az is, hogy ennek érzelmi töltete is van, mert ezt az készítette a számára, aki a legjobban szereti, és az alkotás örömén túl szinte semmibe nem került, hiszen ez egy hulladék deszkából van. Amikor pedig főzni fog, mindig eszébe jut, hogy a kedvese készítette neki, aki nagyon szereti! Remélhetőleg ezzel finomabb is lesz az étel!
Szóval adott egy ilyen hulladék deszka – én a tartósság érdekében gőzölt bükköt vagy gyertyánt ajánlanék –, nekem az előbbi volt itthon.

fakanal_hazilag_01.jpg

A forma kialakítása egyszerű volt, kivágtam a hulladékból a fakanál befoglaló méreteit és fogtam a régit, ráhelyeztem, majd alkoholos filctollal körberajzoltam.

fakanal_hazilag_02.jpg

Ez után a 2 cm vastag anyagot hosszába a fakanál vastagságára vágtam, ami 9-10 mm. Ezt én körfűrésszel tettem, de dekopír fűrésszel is meg lehet oldani az egészet, azonban a fa rögzítésről ilyenkor kellően gondoskodni kell.

fakanal_hazilag_03.jpg

Utána párhuzamosan bevágtam a nyél vonalait.

fakanal_hazilag_04.jpg

Majd nagyolva körbevágtam.

fakanal_hazilag_05.jpg

Ezt követően kezdődött a finomítás, amit egy szalagcsiszolón végeztem. Akinek nincs otthon ilyenje az egy 110-es 125-ös sarokköszörűn (Zooltek kedvéért most nem írtam flexet!) is megoldhatja. Gumitárcsára csiszolópapíros korongot (fíbertárcsát) helyez, esetleg lamellás koronggal is lehet próbálkozni. Először 40-60-as szemcsemérettel, utána a finomításhoz 80-100 kell. Akinek pedig nincs otthon flexe, az ne kezdjen barkácsolni, hanem nézze a Discoveryn a Hogyan készült-et. Fontos, hogy a kanál lapátjának kell adni egy ívet, ezt a szalagcsiszoló elején könnyebben meg lehet oldani, de fontos, hogy jó keze legyen az embernek, ami még fontosabb, hogy meg is maradjon csiszolás végére!

fakanal_hazilag_06.jpg

A végső csiszolást és az élek lekerekítését egy 100-as csiszoló szivaccsal végeztem, házilag ezzel a legkönnyebb megoldani.

fakanal_hazilag_07.jpg

Kész van az új kedvenc fakanál, kaptam is érte egy-két puszit! Mégis csak jó az a rengeteg szerszám, aminek máskor nem túlzottan örül a feleségem! (Persze az új kedvenc elkészülésének a történetét ő biztosan másként mesélné el! )

fakanal_hazilag_08.jpg

Végül két réteg paraffin olajjal átkentem, hogy tartós legyen, ha más nincs, elmegy a napraforgó olaj is.

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg ismerőseiddel. Ha nem, akkor is. 
Csatlakozz a Furdancs Facebook-közösségéhez! Nem fogjuk megbánni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://furdancs.blog.hu/api/trackback/id/tr2512725042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zooltek 2017.08.09. 16:09:57

Jóójj, benne vagyok a posztba, most mibe kössek bele, jóójj? Ja igen, a zooltek kis z, a 110-es korong az 115, és a sarokköszörű pedig sarokcsiszoló, muhahahaha!!!

Bocsánatot kerék :) Nagyon tetszik a poszt, sokszor vetemedek én is ilyen házi megoldásra a bolti helyett, nem csak a kedves miatt, de magamért is. Igazából nem is értem, az ember órákat szív, és mégis örömmel teszi. És kuvvára felemelő érzés, amikor ránéz és azt mondja, kész van.

kkm.furdancs 2017.08.09. 16:12:48

@zooltek: És aztán elteszi és soha többé nem veszi elő. Ezt hívjuk prototípusnak. :)

2017.08.09. 23:33:31

és mi volt a jutalom? fuck-anal?

bocs... :)

Untermensch4 2017.08.10. 07:07:11

Egyszer csináltam fakanálból kabátgombokat...
"Ezt követően kezdődött a finomítás..." "...de fontos, hogy jó keze legyen az embernek, ami még fontosabb, hogy meg is maradjon csiszolás végére!"
Ilyenhez sztem nagyon jó a panelfúró csiszolópapíros henger-izével.

zooltek 2017.08.10. 15:34:19

@Untermensch4: "Ilyenhez sztem nagyon jó a panelfúró csiszolópapíros henger-izével. "

Ezmiez?

Ezermester.furdancs. 2017.08.10. 16:01:57

@zooltek: Igen a vegytiszta és helyes megnevezés tényleg a sarokcsiszoló, felénk inkább flex esetleg sarokköszörű.

Untermensch4 2017.08.10. 19:14:06

@zooltek: @Ezermester.furdancs.: Ezen a képen...
edigital.hu/multifunkcios-szerszamok/dremel-200-mikrogep-200-5-p263268
...a gép mellé sorba rakott dolgok közül balról a második. Egy gumihenger amire pont ráillő csiszolópapír-"csöveket" lehet rakni.
A kínaiak is méretpontosan gyártják, így a barkácsáruház "turkálós" polcán a kicióccó készlet is megéri ilyen kiegészítőkből.
A lamellás sem tűnik rossznak.
A flex pedig köznevesült, úgyhogy mindkettő "a neve". Illetve mindhárom, a "sarokköszörű" miatt... :)

Ezermester.furdancs. 2017.08.11. 20:57:08

@Untermensch4: Most már vágom a penelfurót, vagyis multigép. Hidd el ez nem jó ilyen munkára, egyrészt kevés a teljesítménye, másrészt csak kigödrözné. Jobb a szalagcsiszoló, mert arra fel tudod fektetni a munkadarabot, jobban érzed csiszolás közben. Amúgy szeretem a Dremelt használni, de az ilyen kis tartozékok iszonyatosan túl vannak árazva! Egy olcsóbb helyen ennyi pl, két picike korong. edigital.hu/multigepekhez/dremel-ez-speedclic-kezdokeszlet-sc406-p300606
Ezen a pénzen veszel 10 db flex korongot és azzal 100x többet vágsz és ezeket, ha egy kicsit nyomod pillanatok alatt elkoptatod.

GBL 2017.12.07. 12:30:33

Halló! Egy valamirevaló fakanál nem sík! Oldalról egy enyhe S-ívet kéne mutatnia, hogy tényleg jól használható legyen.

Na jó, tejbegríz lábosból kikotrásához ez az ideális, de a poszt címe nem kedvenc-tejbegrízes-fakanál volt.
süti beállítások módosítása