Billentyűből vezérlőpult

2018.01.08. 05:00 | Írta: Steampunk Garage Company

Ezt a billentyűt még régebben készítettem rendelésre. A vevő szeretett volna magának valami olyat az asztalára, ami úgy néz ki, mint egy léghajó vezérlője. Mivel ritkán utazom ilyenekkel (tériszony), ezért körülbelül fogalmam se volt milyennek kellene lennie, így mindent a fantáziámra bíztam.

p3250407.JPG

Mindenesetre megpróbáltam elegánsat, de visszafogottat készíteni. A billentyűt is a vevő adta, én meg bátran (még sose dolgoztam bőrrel) mondtam neki, hogy fekete bőrrel tervezem bevonni. Túl sok kép nem készült a folyamatról, de remélem a szöveges leírás eléggé érthető lesz.

381454_p3090334_thumb.jpg

Mint látható nem egy sima példányról van szó, hanem mindenféle extrákkal megtűzdelt darabról. Összesen 17-féle különböző formájú gombot tartalmaz, ezért egységes gomb-átalakitásról nem lehetett szó. Mint az összes többi billentyűmnél, itt is az első lépés a gombok oldalának levágása volt, ehhez multifunkciós kisgépet használok majd mérés következik.

381454_p3090335_thumb.jpg

Az alany

Szerencsére van lézervágós ismerősöm, így nem kellett a kézi szabással kínlódni, csak meg kellett tervezni a gombokat számítógépen és ő kivágta 1mm-es rozsdaálló acélból. Közben én elkezdtem a bőrmunkát. 

381454_p3180372_thumb.jpg

381454_p3180373_thumb.jpg

Mivel még sose dolgoztam bőrrel, ezért a hályogkovácsok magabiztosságával kezdtem el a munkát. Nagyon sokat kellett magamtól tanulni,hibázni. Viszont azóta a Cser kiadónak hála, egy remek Bőrművesség könyvvel gazdagodtam, ami megkönnyíti a munkámat. Naszóval rögtön úgy kezdtem, ahogy már nem csinálnám, mert elkezdtem ráfeszíteni a bőrt a gépre. Részenkénti ragasztással, majd egyből szegecseléssel sikerült rajta tartanom és így haladtam lépésről-lépésre. mint látható eléggé gömbölyded példány, negatív ívekkel, de némi harc árán sikerült. Ma már ezt hagynám utoljára, mivel amikor a gombok helyét elkezdtem kivágni, akkor vettem észre, hogy bizony kicsit mindig elcsúszik az anyag, minden úgy hely után. Szerencsére volt annyira rugalmas az anyag.

Azóta tudom, hogy középről kifelé a gombok helyével kell kezdeni és utána rögzíteni a széleket.  A kis képernyő szélei se lettek rendesen eldolgozva ( ezt már tanulom!). A gombokra bronzos-rezes öntapadós tapétából lett matrica, ezeket a szokott dekorosom nyomtatta és vágta ki. Én világosabb színt szerettem volna, de a vevő inkább ezt választotta. Ezután már csak a 3 dísz felhelyezése és a szegecsek polírozása volt hátra és épp időben el is készült.

Képek a kész munkáról:

p3250407.JPG

 

p3250409.JPG

p3250410.JPG

p3250414.JPG

Itt pedig a 2014-es Veletech kiállításon néhány más munkával együtt még a gazdája megérkezése előtt: 

veletech14_mod_feco.jpg

 

  Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg ismerőseiddel. Ha nem, akkor is. 
Csatlakozz a Furdancs Facebook-közösségéhez! Nem fogjuk megbánni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://furdancs.blog.hu/api/trackback/id/tr10013526953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása