Irányjelzőt a motor dobozra is!

2018.05.14. 05:00 | Írta: kkm.furdancs

misu_5.jpg

Misu barátom nagy motoros. Nem a vesedonor fajtából való sebességmániás, hanem óvatos vezető. Talán ezért van még életben és a születéskor default számú végtaggal is hiánytalanul rendelkezik. Hogy ez így maradjon, fontosnak tartja a "látni és látszani" elvet. Ennek jegyében szerelte fel pótindexekkel Honda túramotorját. Összerelésének rövid menetét megírta nekünk. Köszönjük és továbbra is bátorítjuk olvasóinkat hasonló munkanaplók beküldésére.

"Látni és látszani , avagy a több sosem kevesebb!! A közlekedésben a fenti jelmondatban foglaltak igen fontosak, ezen okból kezdtem el motorkerékpárokra való dobozokba /TOP CASE/ féklámpákat illetve index lámpákat telepíteni.
A neves dobozgyártók kínálnak különböző beépíthető készleteket dobozaikhoz a barkácsolni vágyóknak. Én az egyik olasz gyártó termékeit vettem górcső alá. A Givi a különböző dobozaihoz széles palettán kínál különböző lámpa szetteket. Eddig két dobozba való készlettel volt dolgom. A V-47 és a Maxia E-52 dobozokba telepítettem. 

misu_1.jpg

V-47 

misu_2.jpg

E-52

Mindkét esetben a gyári készlet tartalmazza a beszereléshez szükséges eszközöket és rövid rajzos szerelési útmutatót. Az utóbbi esetben sajnos némi faragási feladatot is el kellett végezni, melyhez egy tapétavágó kés elégséges. A tervező előre gondolkozva könnyítést, anyagvékonyítást hajtott végre ott, ahol ki kell vágni a doboz anyagát. A kés nem tud tévedni kezünkben. Ezt követően a lámpatest és a LED-t tartalmazó panel az így előkészített helyre beilleszthető.

Az indexek... az egy másik kérdés. A probléma megoldására én a 3M által gyártott vízzáró és öntapadó felülettel el látott termékét használtam fel. A kívánt hosszúságú szakaszt - levágása után - a gondosan zsírtalanított felülethez illesztjük és az öntapadó felülettel rögzül is. Eddig meg nem pergett le magától egyszer sem öt év alatt. A vezetékelés megkönnyítése céljából a LED-szalag forrasztható felületeit a felragasztás előtt szabadítsuk ki a gumírozás alól és egy kis forraszanyag felvitelével segítsük elő a munkánkat.

misu_3.jpg

Ezt követően gondoljuk végig hogyan és honnan visszük a dobozba a LED-et működtető áramot. A jelen esetben 3 szál a vezérléshez, egy pedig a közös szálakhoz szükségeltetik. Ezt egy négyeres szalagkábellel vezettem el.

Szükséges paraméter, hogy a doboz leszedhető maradjon. A gyártó ezért, a szerelőcsomagban elhelyezett egy kétpontos csatlakozót, amit a doboz aljába és a dobozrögzítő platniba kell gyártás során az előkészített helyre bepattintani. Sajnos ez itt nekünk a jelen esetben nem megfelelő, ezért más megoldást kell keresni
Egy gyorsan bontható, viszont vízzáró csatlakozóra van szükség ami rögzíthető. Ezt a feladványt ZODIAK forgalmazásában fellelhető DEAUTCH csatlakozó családdal egyik tagjával oldottam meg. A csatlakozó könnyen és gyorsan szerelhető akár forrasztással akár saruzó fogóval roppantással. Én az előző megoldást választottam.

Nos akkor lássuk a végeredményt: Aki ezeket nem veszi észre, az már magara vessen. Nyugtat a tudat, hogy én mindent megtettem, hogy szándékaim a többi közlekedő számára jobban láthatóak lettek.

misu_5.jpg

...féklámpa...

misu_7.jpg

...index 1...

misu_6.jpg

...index 2... "

 
   Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg ismerőseiddel. Ha nem, akkor is. 
Csatlakozz a Furdancs Facebook-közösségéhez! Nem fogjuk megbánni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://furdancs.blog.hu/api/trackback/id/tr513913896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sétáló jegenyefák 2018.05.16. 03:54:05

Ez a megoldás megfelel az EU szabványoknak? Gondolok itt pl. az "E" jelölésre....

kkm.furdancs 2018.05.16. 07:35:31

@sétáló jegenyefák: Anyit tudok, hogy az írás szerzője az osztrákoknál vásárol brutáldrága (legalábbis a kínaihoz képest) profi motoros kiegészítőket, tehát meg kell felelnie ennek is.

zooltek 2018.05.16. 07:52:53

@kkm.furdancs: Nincs valami olyasmi a magyar kreszben, hogy csak annyi és olyan lámpa lehet a járművön, ahogy az a gyárból kijött?

kkm.furdancs 2018.05.16. 11:30:58

@zooltek: Szerintem az 1982-ben volt utoljára, mikor az állami vasboltokat elárasztották KGST pótféklámpákkal - apámnak is vettem karácsonyra egy készletet - aztán jól betiltották az egészet...

De mivel a mai világ k***ra 1982., ezért még igazad is lehet. De legalább nem drogozik a tulaj.

zooltek 2018.05.17. 04:31:51

@kkm.furdancs: Egyet tudok érteni a szerzővel, de sajnos a hatóság nem nagyon ért egyet vele :(

6/1990.(IV.12.) KöHÉM rendelet:
„A gépjárművön, csak olyan fajta, olyan színű, oly módon elhelyezett és annyi világító-, illetőleg fényjelző berendezést szabad alkalmazni, amilyent és amennyit a rendelet előír vagy megenged."

B/8 rendelet a (segéd és) motorkerékpárokra:
6.3. Irányjelző lámpák
6.3.1. Száma: Oldalanként kettő.
6.3.2. Elrendezési vázlat: két irányjelző lámpa elöl és két irányjelző lámpa hátul.

6.4. Féklámpák
6.4.1. Száma: egy vagy kettő.
6.4.2. Elrendezési vázlat: nincs különleges előírás.
6.4.3. Elhelyezés
6.4.3.1. Szélességben: A vonatkoztatási pontnak a jármű hosszanti középsíkjában kell lennie, ha csak egy féklámpa van, két féklámpa esetén ezek vonatkoztatási pontjainak a jármű hosszanti középsíkjára szimmetrikusan kell elhelyezkedniük.

kkm.furdancs 2018.05.17. 07:45:52

@zooltek: Köszi, hogy utánanéztél. Hát, ez van. :)
süti beállítások módosítása