Misu barátom nagy motoros. Nem a vesedonor fajtából való sebességmániás, hanem óvatos vezető. Talán ezért van még életben és a születéskor default számú végtaggal is hiánytalanul rendelkezik. Hogy ez így maradjon, fontosnak tartja a "látni és látszani" elvet. Ennek jegyében szerelte fel pótindexekkel Honda túramotorját. Összerelésének rövid menetét megírta nekünk. Köszönjük és továbbra is bátorítjuk olvasóinkat hasonló munkanaplók beküldésére.
"Látni és látszani , avagy a több sosem kevesebb!! A közlekedésben a fenti jelmondatban foglaltak igen fontosak, ezen okból kezdtem el motorkerékpárokra való dobozokba /TOP CASE/ féklámpákat illetve index lámpákat telepíteni.
A neves dobozgyártók kínálnak különböző beépíthető készleteket dobozaikhoz a barkácsolni vágyóknak. Én az egyik olasz gyártó termékeit vettem górcső alá. A Givi a különböző dobozaihoz széles palettán kínál különböző lámpa szetteket. Eddig két dobozba való készlettel volt dolgom. A V-47 és a Maxia E-52 dobozokba telepítettem.
V-47
E-52
Mindkét esetben a gyári készlet tartalmazza a beszereléshez szükséges eszközöket és rövid rajzos szerelési útmutatót. Az utóbbi esetben sajnos némi faragási feladatot is el kellett végezni, melyhez egy tapétavágó kés elégséges. A tervező előre gondolkozva könnyítést, anyagvékonyítást hajtott végre ott, ahol ki kell vágni a doboz anyagát. A kés nem tud tévedni kezünkben. Ezt követően a lámpatest és a LED-t tartalmazó panel az így előkészített helyre beilleszthető.
Az indexek... az egy másik kérdés. A probléma megoldására én a 3M által gyártott vízzáró és öntapadó felülettel el látott termékét használtam fel. A kívánt hosszúságú szakaszt - levágása után - a gondosan zsírtalanított felülethez illesztjük és az öntapadó felülettel rögzül is. Eddig meg nem pergett le magától egyszer sem öt év alatt. A vezetékelés megkönnyítése céljából a LED-szalag forrasztható felületeit a felragasztás előtt szabadítsuk ki a gumírozás alól és egy kis forraszanyag felvitelével segítsük elő a munkánkat.
Ezt követően gondoljuk végig hogyan és honnan visszük a dobozba a LED-et működtető áramot. A jelen esetben 3 szál a vezérléshez, egy pedig a közös szálakhoz szükségeltetik. Ezt egy négyeres szalagkábellel vezettem el.
Szükséges paraméter, hogy a doboz leszedhető maradjon. A gyártó ezért, a szerelőcsomagban elhelyezett egy kétpontos csatlakozót, amit a doboz aljába és a dobozrögzítő platniba kell gyártás során az előkészített helyre bepattintani. Sajnos ez itt nekünk a jelen esetben nem megfelelő, ezért más megoldást kell keresni
Egy gyorsan bontható, viszont vízzáró csatlakozóra van szükség ami rögzíthető. Ezt a feladványt ZODIAK forgalmazásában fellelhető DEAUTCH csatlakozó családdal egyik tagjával oldottam meg. A csatlakozó könnyen és gyorsan szerelhető akár forrasztással akár saruzó fogóval roppantással. Én az előző megoldást választottam.
Nos akkor lássuk a végeredményt: Aki ezeket nem veszi észre, az már magara vessen. Nyugtat a tudat, hogy én mindent megtettem, hogy szándékaim a többi közlekedő számára jobban láthatóak lettek.
...féklámpa...
...index 1...
...index 2... "
Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg ismerőseiddel. Ha nem, akkor is.
Csatlakozz a Furdancs Facebook-közösségéhez! Nem fogjuk megbánni.