Utolsó kommentek:

PajerWorkshop 2017.09.23. 11:07:31

@Pilotax: Pont a fentiek miatt nem foglakoztam zsebbe fizetéssel, bejelntett jövedelemmel, stb.egyszerűen csak feltételeztem (vagy is tudom), hogy minimum 200.000.- kell adni egy szerelőnek. De még így is a sok teher mellett egy Magyar kölcsönző-szervíz arányaiba kevesebbett költ bére a bevételeiből mint az Angol társa. Tehát nem csak az állam felelősége (felelőtlensége) , hanem a hazai cégvezetéseké is az alacsony bérszintekért . Megjegyzem én sem voltam jobb cégvezető és pont azért fejeztem be 20 év után mert a kis cégem nem tudott volna megfeleni a kor kihívásainak az hazai gazdasági környezetbe.

Bejegyzés: Egy magyar úr Angliában: Miért annyi az annyi?

Thoreau · http://klubkoncert.com 2017.09.23. 09:14:53

@Thoreau: Bocs, 20 emelet 60 méter, 100 emelet már 300 méter körül van, az 30 bár nyomást igényelne...

Bejegyzés: New York-i víztározók

Thoreau · http://klubkoncert.com 2017.09.23. 09:13:38

@Arcade Macho: Lehet, hogy furcsa, de így van. Felpumpálják, nyilván. Egyszerű fizika. 1 bár nyomás 10 m vízoszlop hidrosztatikai nyomása. 40 emelet mondjuk 60 m, az már 6 bárt igényelne, de az épület tetején igazából nulla víznyomás lesz így. 100 emelet már 15 bár, de a felső emeleteken így sem lehet zuhanyozni... :)
A vízvezeték üzemi nyomása 4-6 bár körül van.

Szóval jól értetted, ezek az épületek kvázi saját vízrendszerrel rendelkeznek, igen.

Bejegyzés: New York-i víztározók

Pilotax 2017.09.23. 08:48:44

A posztoló is elköveti azt a hibát amit mások is gyakorta elkövetnek. Tudniillik összekeveri a becsületességet a tisztességet a törvénytisztelet fogalmával. Az egyik egy erkölcsi kategória, a másik egy jogi. Aki betartja az erkölcstelen és tisztességtelen törvényeket el kell ítélni? Melyiknek is van elsőbbsége? A tisztességnek avagy a törvénynek?
Csak egy példa: Az ÁFA fizetési kötelezettség a számla kiállításával keletkezik és nem a számla kiegyenlítésével. Ez ugye törvényes, de tisztességes? Akkor amikor esetleg a számla soha sem kerül kiegyenlítésre? Állam bácsi olyanért tartja a markát ami még a számlakiállítónál sincs és lehet soha nem is lesz. A másik: Az állam visszaél a hatalmával, és olyanért bünteti a polgárt amit maga rendszeresen megszeg az ugye tisztességtelen, becstelen meg törvénysértő is.

Bejegyzés: Egy magyar úr Angliában: Miért annyi az annyi?

PajerWorkshop 2017.09.23. 08:09:49

@Ad Dio: Szerintem ez pont jó példa a hazai pályára, Angliába olyan egyszerűnek tűnik... de mivel ez egy barkács blog, az aktuál politika nem ide tartozik.

Bejegyzés: Egy magyar úr Angliában: Miért annyi az annyi?

Ad Dio 2017.09.23. 00:28:26

Nem tudom hogy ide tartozik-e, de eszembe jutott erről a matekról egy közgázos tanár eszmefuttatása, aki a tanáriban levezette, hogy miért és hogyan állítja össze a szigorlati kérdéseket. Úgymond az elvárás az volt, hogy a nevezett vizsga nehéz legyen, így egy maximum átlagot nem léphet át az eredmény. Emberünk tudta jól, hogy a nagy előadóban a diákok többsége nem megengedett segítséget vesz igénybe, hát úgy állította össze a kérdéseket, hogy e segítséggel EGYÜTT se nagyon lehessen a kitűzött átlagnál jobban teljesíteni. És amikor megkérdezték, hogy akkor a "becsületesekkel" mi lesz, arra az volt a válasz, hogy két lehetőségük van: zsenik, vagy bukott emberek...

Bejegyzés: Egy magyar úr Angliában: Miért annyi az annyi?

Arcade Macho 2017.09.22. 23:21:03

"A vízvezeték hálózat - a plusz szivattyúk közreműködésével - folyamatosan tölti fel az épület tetején elhelyezett tartályokat, amelyek aztán a gravitáció segítségével biztosítják a szükséges használati és az arrafelé szintén kötelező automatikus tűzvédelmi rendszerek vízellátását is."

ez a mondat specifikusan azt allitja, hogy minden viz amit elfogyasztanak az adott epuletben, annak elobb fel kell pumpalodnia az epulet tetejere
nos enszerintem ez nem teljesen fedi a valosagot, persze nem vagyok szakertoje a temanak

Bejegyzés: New York-i víztározók

Arcade Macho 2017.09.22. 23:16:20

"Erre persze ott is rájöttek már jó ideje, épp ezért az ottani építési előírások megkövetelik, hogy minden hat emeletnél magasabb épületet saját szivattyú- és víztározó rendszerrel kell ellátni."

ez nem lehet hogy ez egy tortenelmi dolog csak, es ma mar vannak fejlettebb eszkozok is erre?
ugy ertem, hogy picit megemelkedett a vizfogzasztas es biztos hogy minden vizet elobb felpumpalnak?

Bejegyzés: New York-i víztározók

toportyánféreg 2017.09.22. 23:04:34

az a vízakna fedél nagyon üt

Bejegyzés: Zsibbant övcsat házilag

PajerWorkshop 2017.09.22. 14:47:07

@zooltek: Gondolom hideget, meleget - de megszoktam, mert itt Angliában úgy is külön csapból folyik. De a viccet félretéve, nem vele kell vitatkozni, a matematikával :)

Bejegyzés: Egy magyar úr Angliában: Miért annyi az annyi?

kkm.furdancs 2017.09.22. 12:52:19

@zooltek: Márpedig kikerül. Eddig mindig sikerült :)

Bejegyzés: Egy magyar úr Angliában: Miért annyi az annyi?

zooltek 2017.09.22. 12:45:14

Kedves Pajer! A cikksorozatod nagyon jó, de tudod mit fogsz itt kapni, ha ez a cikk kikerül az index ajánlóba? #savePajer

Bejegyzés: Egy magyar úr Angliában: Miért annyi az annyi?

kkm.furdancs 2017.09.21. 21:22:43

Nem adtam meg a konkrét webáruház nevét, mert reklámgyanús posztot nem tesznek ki az ajánlóba. kosarbolt.hu az elérhetősége. Azután bukkantam rájuk, hogy egy másik bolt 3 hetes várakozás után sem küldte meg a megrendelt holmikat, ezektől 3 napon belül ideért.
Tehát kosarbolt.hu, korrekt cég.

Bejegyzés: Díszdoboz-kiegészítők

Nand 2017.09.20. 11:37:13

Az RC játékokban használatos, filléres szervókban vannak ilyen apró motorok.

Bejegyzés: Kevés a hely a műhelyben?

zooltek 2017.09.18. 08:36:43

@kkm.furdancs: Ebben teljesen igazad van, a házi barkácsember ritkán használja, akkor is portalanításra, még ritkábban festésre. Nekünk is egy hasonló "gagyi" van a műhely mellett, porszívók, kisgépek, motorok állórészeinek takarítására, de ez egy egész napos meló mellett sincs egy 15 percnél több, arra tökéletesen megfelel.

Emlékszem egy autós mélyládára, 1000W, két 0.5-ös tyúkbélen csatlakoztatva. Aztán a papírjából (volt neki!) kiderült, hogy az ő szabványuk szerint meg is van az 1000W. Teljesítményfelvételre, 1000Hz-en (mélyláda :D), és 0.1 másodpercig tesztelve, muhahaha!

Bejegyzés: Nyomás alatt: kompresszorteszt

kkm.furdancs 2017.09.18. 07:46:49

@zooltek: Zoli, ez tényleg az a szerszámkategória, ami sosem kerülne a műhelyembe, ha minőségi és új gépet kellene vásárolni. Eddig nem volt vele gond.
A pumped teljesítmény fogalma ismerős a műanyag, hatalmas gettórádiókból, amire 2000W teljesítményt is rá mertek írni :)

Bejegyzés: Nyomás alatt: kompresszorteszt

zooltek 2017.09.18. 06:21:03

A kompresszor hasznos dolog. De ez a fűnyírómotoros megoldás valahogy elborzaszt. Egy állandó rezgésnek kitett masinához azt a vékony kis alupajzsot használni, hát nem tudom.
Meg nézem ezt az adattáblát. Ha tévednék, remélem villanyember vagy valaki szaki kijavít. A motorhoz az van írva: 1.5kW P1 S3 60%. Ha jól tudom, a P1 a felvett teljesítményt mutatja, nem a leadottat, vagyis nem 1.5kWattos a motor. Ez a mostanában divatos P1 P2 jelzés a régi autóhifis korszakomra emlékeztet, amikor egy A osztályú erősítőre ráírják, hogy 500W, ami azt jelenti, hogy kb. 300-at tud ráküldeni a hangszóróra, de azt is csúcsra járatva. Az S3 jelölés meg tudtommal azt jelenti, hogy szakaszos üzemelésű motor, 60% munkaidő után 40%-ot pihennie kell. De nem vagyok biztos magamban.

Viszont a kompresszor, az egy jó dolog. Szegény gugli fordító meg mit meg nem szenved a kínaival :)

Bejegyzés: Nyomás alatt: kompresszorteszt

Untermensch4 2017.09.16. 18:18:27

@Thoreau: Több kontinensen regnáló multi az nem annyira "kisebb alkatrészgyár", tudtommal nem maguktól gondoltak egyet hogy érctől a késztermékig legyártanak vmit, hátha megtetszik az autógyáraknak... :) nyilván csak a folyamat szűk technológiai szakaszát láttam, ott márkától függetlenül ugyanazok az emberek dolgoztak a termékekkel, optimisták feltételezhetik hogy az autógyártónál annak hírnevéhez méltó a meo, felőlem legyen. Azt mondjuk autókereskedő mondta hogy ugyanazon márka és típus esetén is látható volt a reklamációkból, garanciális hibákból és az alvázszámból hogy hol szerelték össze...
A vicces az volt amikor ez a cég csinált egy ilyen üzemet kínában, mert az jó költséghatékony lesz. Kb egy év múlva az ipartelepi utca túloldalán kinőtt egy ugyanolyan (nemcsak külsejű, termelési profilú is...) kínai tulajdonú gyár. :)

Bejegyzés: Egy magyar úr Angliában (6.): Az a fránya utángyártott

PajerWorkshop 2017.09.16. 09:01:33

@Thoreau: Ez nem nagyon változott max csak annyiban a német fotengely gyárt (itt most kis gépekre gondolok) kiköltözött Kinába. Még emlékszem, hogy hűsz éve szinte az utángyártott cuccok 80% a olaszból jött, és még közösen állítottak ki az Agroforggal a Construmán. A nagy külömbség, hogy a kinába ugyan ot gyártott termékek között, hogy ( és nem elvbe, tényleg) kimegy a német és a rengeteg kis gyárkapacitás közül kiválasztja aki szerinte még tud minőséget gyártani és ameddig az nem hibázik akkor vele gyártatja. Erre ró példa a KOHLER, Most a Briggs-et is lenyomva lasan a Hondával versenyezve kinálja a motor kollekcióját, azt a motort amit az MTD szerel a 30 EFt-os fűnyirokra és látunk a nagyáruházi áramfejlesztőkbe. Az a külömbség, hogy kikukázzák a legjobb minőségi kinai motort drágábban a rosszabbak pedig rákerülnek az olcsóbb eszközökre.
A Kohel 5 éves szerződéseket köt és van egy minőségi "kodexe" 25 oldal :)) és ha ezt betartja a gyártó akkor kifizetik.
www.kohler.com/corp/supplier/GlobalSupplierQualityManual_English.pdf

Bejegyzés: Egy magyar úr Angliában (6.): Az a fránya utángyártott

Thoreau · http://klubkoncert.com 2017.09.15. 20:01:50

@Untermensch4: Én anno több külföldön működő alkatrészgyártónál jártam, láttam ahogy mondjuk az olasz Sofima filtergyártónál hogyan csomagolják a GM (Opel) és Renault OEM dobozokba a szűrőket, a Brembo (fék) vagy épp a Walker (kipufogó) mint első beszállító meg amúgy is egyértelmű. Igaz, volt olyan, hogy az adott alkatrészt nem forgalmazhatták a szabadpiacon, de én nem sok ilyennel találkoztam, anno a Brembo esetében ilyen volt a Porsche például, az akkori katalógusaikban nem is nagyon találtuk a német sportautót, holott ugye ott is a Brembo csinálta a féktárcsákat. De például a német Hengst szűrőgyárnál - ahol kamion szűrők ügyében jártunk - véletlenül kiderült, hogy akkoriban gyakorlatilag az összes német gyártású porszívóhoz ők csinálták a elő- és utószűrőket, amit nem propagáltak, de cikkszám alapján lehetett rendelni, ha akartunk volna.
Nyilván más a dolog, ha egy kisebb alkatrészgyártótól megrendeli az autógyár az ő specifikációjának megfelelő alkatrészt, (kvázi magának gyártatja le, mintegy kiszervezve a gyártást) és más, ha eleve a beszállító termékéről van szó. Mondjuk annó egy FAG fékhidraulika simán a gyártó polcáról került, - mint kész és létező termék - betervezésre egy új autó típusba. Ekkor az adott cikkszám továbbra is rendelhető volt az FAG-tól is, piros dobozban, de persze megvehettük a VW-nél is, kicsit-sokkal többért. No meg gondolom ára van annak, hogy az adott terméket csak nekem gyártsák... Persze ezek 15-20 éves sztorik, azóta lehet minden más, bár, tekintve hogy az autók modellciklusa folyamatosan rövidül, viszont egyre szélesebb palettát kell kínáljanak a gyártók, így még inkább legózás folyik, vagyis ugyanazok az alkatrészek egyre többféle modellben bukkannak elő.

Bejegyzés: Egy magyar úr Angliában (6.): Az a fránya utángyártott