Ingatlanszemle: Laknék a kupédban!

2017.06.28. 05:00 | Írta: kkm.furdancs

Mi lesz Thomas (a gőzmozdony) és társai sorsa, mikor már nincsenek sínen? Általában széttrancsírozzák őket, hogy újrahasznosítsák anyagukat. Néha azonban messze veti őket a sors, egy kiskőrösi szőlőbe présháznak vagy vízpartra nyaralóként. Kreatív és nem túl széles emberek akár állandó lakóházat is kialakítanak belőle.Mai galériánk, linkgyűjteményünk eme vonatházakból szemlézget. A végén bemutatjuk a nem csekély logisztikai kihívást, mikor a soktonnás vagont végleges helyükre szállítják.

Elnézést az angolul nem tudó olvasóktól, nem szokunk rá, hogy csupa külföldi oldalt linkeljünk. A történetek oly egyszerűek: valaki vett egy vasúti kocsit és beleköltözött. Maguk a fotók is eléggé informatívak, hogyan alakította át lakássá. Tehát kattintás a képekre, még több fotóért.

 Nehézkes lenne sínt kihúzni a végleges nyughelyére, így autóra kell pakolni a vasúti kocsit:

 

 
    Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg ismerőseiddel. Ha nem, akkor is. 
Csatlakozz a Furdancs Facebook-közösségéhez! Nem fogjuk megbánni. 

A bejegyzés trackback címe:

https://furdancs.blog.hu/api/trackback/id/tr112618769

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

HanG99 2017.06.28. 19:37:44

Kéne a ketrvégébe vendégszobának :)
Csak nehogy mobilháznak nézze az önkormányzat, mert arra harapnak.

Duplaxiii 2017.06.28. 19:53:12

Én is tervezetm hogy veszek két UV-t a leselejtezéskor és a Duna kanyarban a hegyoldalban felállítom őket. Kettőt, egymás mögé, közte lehet egy fedett terasz. Az egyik a háló és szochig, az másik a nappali, konyha.
És mit néztek volna a Dunán hajózók, hogy mit keres a hegyoldalban, az erdő tisztásán a villamos!
Ja, a posztoló tudja, hogy Budapesten évekig így oldották meg a hajléktalanok szállását? A Vágány utcai oldalon egy szerelvény volt összerakva nekik.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2017.06.28. 20:47:40

Ilyen nekünk is van. Éjjeli menedékként üzemel :(
www.maltai.hu/vonat

kkm.furdancs 2017.06.28. 21:03:50

@városjáró: Ez egy igazán becsülendő dolog, sok sikert!

Untermensch4 2017.06.28. 22:11:34

@HanG99: A vonat sztem jármű, nem építmény, akkor ha sínen van, akármilyen rövid is az. Az önkormányzatnak kéretik a kresz és a 6/1990. KÖHÉM rendelet alapján passzolni az ügyet a rendőrség és a közlekedési hatóság felé. Ha nem szoktál kivonatozni magánterületről (és az nem minősül közforgalom elől el nem zárt magánútnak) akkor vszeg az utóbbiak az önkormányzat harsány kiröhögése után lezárják a komédiát.

kkm.furdancs 2017.06.29. 07:31:53

@Untermensch4: Esetleg néha csenget egyet a remízben, csak nem vesz fel utasokat. Rá kell írni: Garázsjárat :)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2017.06.30. 00:15:44

A birtokos eset nem konkrétan rám vonatkozott, hanem Budapestre. Sajnos hogy ez ugrott be az egyébként jópofa témáról. Nagyon szomorú, hogy ilyen utóélete kell legyen egy néhai vasuti szerelvénynek... De ez off, és nem szsrettem volna eltéríteni a témát.

üdv

Untermensch4 2017.06.30. 17:03:57

@városjáró: Mondok még szomorúbbat. Egyszer volt, hol nem volt (Hol? Sanyi! Akarsz mesét vagy nem?)...
A sínbohócok vmi leltárnál találtak egy pullmankocsinak látszó tárgyat a '90-es évek végén. Olyan új volt hogy még ki se volt bontva. A fejtámlákon a gyári nejlon, gyártásközi papírcímkék mindenhol. Pont úgy nézett ki mint amit így, M-zárolt antik darabként a gazdagabb gyűjtők felé meg lehetne hirdetni árverésre.
De akkor túl sok lett volna a papírmunka meg vkit le is kellett volna cseszni hogy nehogymá' nem vesznek észre 20 évig egy vagont WTF?!
Így aztán kigurították egy félreesőbb sínre vmi indiánrezervátum mellé ahol is a dikmán törzs bátor harcosai néhány nap alatt rekultiválták.
Ugye milyen jó hogy az adónkból éltetik a mávot?

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2017.06.30. 20:44:02

@Untermensch4: na jó, ezt most alapból nem hiszem el. de elsőre jól hagzott.

Untermensch4 2017.06.30. 21:10:03

@városjáró: Mivel forrásom közvetett, emberismeretem pedig véges, olyan 70%-os hitelességűnek becsülöm a történetet.
Van ellenben egy 100%-ot közelítő...
Réges-rég ha kiégett egy villanykörte az állomáson valahol, felnézett vala az állomásfőnök és rámutatott valakire. "Te ott, menj ki a bótba és vegyél egy villanykörtét. A blokkot add le, majd elszámoljuk." Alkalmasint a következő hónaptól beleírták a munkaköri leírásába hogy "...és ő cseréli ki a kiégett villanykörtéket."
De történt azóta némi... kiszervezés. Az újabb módi ez:
Villanykörte kiég, állomásfőnök levelet ír a mávingetlenüzemeltetés zrt-nek hogy "Kiégett a villanykörte."
Ezt a levelet elküldik postán, régen volt ilyen postavonat/vagon, de mostanság közúton viszik a levelet. Egy címre ami a sínek egyik végződésénél van.
Későbben érkezik egy ember autóval és olyan kis A4-es kapcsos alátéttel amin egy papír van, ebben kipipálja a "Kiégett a villanykörte itten."-rovatot. Aztán elmegy (mármint autóval).
Még később érkezik 1-2 ember egy autóval (lehet hogy még létrájuk is van), kicserélik a villanykörtét és aláíratják a saját alátétes papírjukon az állomásfőnökkel hogy "Kicseréltük a villanykörtét."
Utána a máv felé küldi a számlát az ingatlanos zrt, 22-23ezer huf körüli értékben.

Aki nem hiszi, járjon utána. Jut eszembe, az "olcsó" tömegközlekedésnél nem szokták kifejteni hogy mennyi egy utaskilométer teljes költsége. Hiszen a jobbágyok csak a jegyárat látják, az adójukból odaömlesztett pénz nem számít.
Akkoriban amikor a mávnál egy utaskilométer 63 huf-ba került, ennyiből 45 km-re a munkahelyemre úgy tudtam volna egy kicsiny autóval járni hogy megveszem az autókereskedőnél egyéves hitelre, átíratás-biztosítás miegymás, fogyasztja a gyári "városi" mértéket és 2-4 évente veszek még egy garnitúra gumit is, a negyedik évtől pedig még megtakarítás is keletkezik...

De hogy ne idegeskedjek sokat, egy ideje embargós logikát alkalmazok. Bár örülnének nekem, nem dolgozok azon az akkori munkahelyemen (pedig kedveltem). Meg innen 100km-re sem termelek gdp-t kétszer annyiért mint a mostani fizum, pedig nagyon örülnének a nyugat felé elszivárgó emberek helyett nekem is.
A térkép nekem már csak addig tart amíg kerékpárral kényelmesen el tudok jutni, zéró "közösségi közlekedés". Ennyit tudok tenni, hogy nem növelem az utasszámot. Meg nem mentem el hozzájuk dolgozni motorvonat-vezetőnek (az a fránya munkaerő-hiány mindenütt).
süti beállítások módosítása