Kispolszki monsters!

2018.10.01. 05:00 | Írta: kkm.furdancs

A lengyelek mindig is őszinte emberek voltak. Ha ők megvettek egy autólicenszet, nem nevezték át Zsigulinak, Ladának vagy Dácsiának, hanem "Polski" keresztnévvel kiegészítve meghagyták az eredeti (például) Fiat-126 elnevezést. A szocialista időkben nem volt autógyártásunk, KGST országok kocsijaira voltunk rászorulva. Lengyelből két típus jutott állami kereskedőnknek, a Kispolszki (126) és a "Főnök az úton" Nagypolszki (125p). Nem tudom, Polonez-ből árultak-e hivatalosan, de látva példányait zakopanei hajtűkanyarokban közlekedni, meggyőző jármű volt az is.

image2_27.jpg

Az átlagos szocialista színvonalhoz képest nem kellett szégyenkezni a lengyel gyárnak. Autóik fémből készültek (szemben a Trabanttal), a Dacia-val szemben nem estek szét állóhelyben, terhes anyatetűnél (Skoda) fürgébben gyorsultak és a Zaporozsec-nél is fényévekkel előbbre jártak... mindenben. Igazi kihívóként pusztán Zsigulik és Ladák léphettek fel. Most a közkedvelt Fiat 126 utóhasznosításáról közlünk videós példákat. Ferrarival versenyre kelő versenygép, drag, monster truck és a fordítva bekötött autó. Akad köztük Totalcar bemutató videó is, feleleveníteni vagy megismertetni a típus történetét és jellemzőit. Fekete öves barkácsolók alkotásai következnek.

Ez a kocsi úgy megy, mintha jönne. Nem tudom, sért-e valami szabályt, de biztosan megakad a forgalom, ahogy rükvercben állva hagyja őket egy Kispolák. A forgalom kispolszki-sűrűségét tekintve szülőhazájában készülhetett a felvétel. Nem mondanám, hogy stabilitása példaértékű, viszont elég humoros szituációkat szülhet vezetése.

Nagyon keveset látni manapság a forgalomban ezekből a vidám, lengyel kisautókból, de ilyen megkímélt, eredeti állapotú példányból talán nincs is még egy a szabad ég alatt. - írja a Totalcar bemutatója és tesztje.

Hayabusa motor, 187 lóerő, 13000 fordulat és szélesített karosszéria légterelő szárnyakkal. Úttartása kiváló (bár ez a Trabant gépkönyvében is így szerepelt. Hiába, a vélemény szabad, a valóság relatív.)

Ha már úttartásról beszélünk, egy jó futómű "szárnyakat ad" kocsinknak, de legalábbis elmászik mindenhol, ahol eddig parkolási problémáink voltak.

Ezeröcsisre vett hűtőrács és új motor, ezzel bátran indulhatunk az aparajafalvai drag versenyen. Kispoláktól nem a gumiégetős indítást szoktuk meg, hatásos.

Ferrari Forma-1 versenygépet aláz már az indulásnál egy átépített példány és csak száguld, száguld a pályán. Látványos, miként áthajt füves részeken, hogy levágja a kanyart. A győzni hagyás persze csak gesztus a Ferrari részéről, minek vesződnének millió dolláros fejlesztésekkel, ha elég lenne beugrani egy Polskiba és szívatóval, nagy gázzal végigteperni a távot.

 

 Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg ismerőseiddel. Ha nem, akkor is. 
Csatlakozz a Furdancs Facebook-közösségéhez! Nem fogjuk megbánni.
De ha unod a Facebookot, kövess inkább a Twitteren!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://furdancs.blog.hu/api/trackback/id/tr6514272221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ad Dio 2018.10.01. 21:04:33

A monster truck szvsz nem kispók, hanem Mini alapú... láttam párat...

Ad Dio 2018.10.01. 21:06:05

Az utolsó videó meg egy számítógépes játék...

kkm.furdancs 2018.10.01. 21:30:46

@Ad Dio: És a címe sem segít? :)
"(2016) MONSTER TRUCK FIAT 126 EXHIBITION + CRAZY SOUND"
A játék viszont lehet igaz és akkor le a kalappal az élethűség miatt.