Hamis a gumi!

2018.11.30. 05:00 | Írta: kkm.furdancs

hamis-abroncs.jpg

A Hamis a baba (1991) című Bujtor-filmben babákban csempészett heroint kutatott Csöpi és Kardos doktor. Ahogy a babákat, minden mást is hamisítanak a bejáratott márkanév népszerűségét kihasználó csalók. Mai témánk - téli gumira átállás idejének apropóján - az eredeti gyári, illetve hamisított vagy illegálisan felújított autógumikban rejlő minőségi különbségek és balesetveszély.

nkie-620x339.jpg

Ha Sorny tévéről vagy Adidos melegítőről hallunk, még a céges jogászok is határesetként kezelik a megmosolyogtató "véletlen hasonlóságot" a márkajelzéssel, hiszen legfeljebb pixelhibákkal vagy rossz minőségű textillel járunk pórul. Más a helyzet gyógyszerekkel, terhességi tesztekkel, kritikus gépelemekkel és például az autógumival, melynek ócska minősége életet veszélyeztethet. Száz eladott autógumira átlagosan 7,5 hamisítvány jut az Európai Unióban, tehát nyugaton sem Goodyearból készül a virsligumi (bár vélelmezhető, hogy a szegényebb országok húzták le a statisztikát). A szigorúbb magyar ellenőrzési gyakorlatnak köszönhetően, a hazánkra vonatkozó autógumi-hamisítási ráta az európai átlag alatt van

Ebből a (kommentelők által egyébként vitatott elfogulatlanságú) gumitesztből kiderülnek a kereskedelemben kapható, jobb - rosszabb minőségű autógumik eltérő paraméterei.

Más a helyzet a minimum csalás (de szerintem inkább gondatlanságból emberölés kísérlete) bűncselekmény kategóriába tartozó sufni gumifelújítókkal. "...azokról, amiket csalók régi autógumik felhasználásával állítanak elő, majd ezeket úgy adják el mintha azok vadonatújak lennének. Ezek az autógumik nem csak az autóban utazók életét veszélyeztetik, hanem az utakon közlekedő minden más autóban ülők életét is. Ez a videó megmutatja, hogy ezek a szélhámosok hogyan keresnek egy rakat pénzt és hogyan veszélyeztetik ártatlan és jóhiszemű emberek életeit egy olyan módszerrel, ahol a régi gumiabroncsokat újjá varázsolják." - írja az érdekes oknyomozó videó előszava.

Hallgassunk tehát a figyelmeztetésekre, melyek nagy része puszta józan ésszel bárkiben meg kell, hogy  fogalmazódjon, tehát ne kapualjból vagy hasonlóan gyanús netes helyekről szerezzük be ezt a kényes terméket és kérjünk számlát.

Hmm... ez amolyan "használjatok gumit, húzzatok sapkát és ne egyetek koleszterint"-féle közhelyes zárásnak tűnik számomra, pedig én írtam. Akkor másképp: Ismer(tem)ek több embert, akik reggel felkeltek, konstatálták, hogy dejóminden, tökjólelvagyok és beültek a kocsiba. Néhány órával később saját agyával pettyezett, tocsogó beleiből kaparták ki maradványait a mentősök (még az órája is megállt) vagy épp a zárkawellness hűvösét élvezte évekig, plusz életfogytig tartó önvád az áldozatok miatt. Nincs az a 4-20.000 forintos gumiköltség-spórolás, ami pusztán a lehetőségét megérné e kilátásoknak. Mert azért sejtjük, a dzsunkaszökevény Continentalt és a sufniban futózott gumikat vélhetően nem a ******** nagyáruház gumiosztályán vagy márkakereskedésben sózzák rá az "ártatlan és jóhiszemű" vásárlóra...

 

 Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg ismerőseiddel. Ha nem, akkor is. 
Csatlakozz a Furdancs Facebook-közösségéhez! Nem fogjuk megbánni.
De ha unod a Facebookot, kövess inkább a Twitteren!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://furdancs.blog.hu/api/trackback/id/tr6014404034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Untermensch4 2018.11.30. 14:14:24

Meg hát van azért piaci verseny is. Viszonylag ritkább gumiméretet keresgéltem és amikor ****** nagyáruház szórólapján láttam akkor "egy életem, egy halálom*, utolsó fillérjeimből juszt is megveszem" -felkiáltással mentem is.
Mint kiderült, rosszul címkézték fel a polcon. Pár perccel később kiderült hogy a nagyáruház olyan vevősimogató szabályt alkotott ilyen tévedéseik megnyugtató rendezésére hogy az eredeti ár 20%-áért megkaptam azokat, meg egy bocsánatkérést a hibás címke miatti plusz pár percemért.

* az előző gumik utolsó foltozásánál már mondta a gumis hogy még most fel meri tenni a kocsira de a négyből csak kettőt mer első kerékre... és ne lepődjek meg ha durrdefekt történik, inkább számítsak rá :)

iattilagy 2018.11.30. 22:15:44

Lehet, hogy én vagyok túlképzett, de ennek mégis ki dől be? Az egy szezont már futott téli gumik újabbnak néznek ki, mint itt a végeredmény.

Arcade Macho 2018.12.01. 01:01:26

nekem 45e a szettem, azert a penzert nem fog egy gumiszerelessel foglalkozo ember veszodni manapsag amikor minden szaki pucol nyugatra az ittmaradok meg nem tudjak mit kerjenek...
aki meg regi luxi autot vesz, de rendes gumira mar nem fussa es rarakja ezt a hulladekot azt igenis buntessek meg...

Ketrec_rázza_a_majmot 2018.12.01. 04:37:58

A legnagyobb baj az, hogy ezek az újravágott gagyik pont a teherautókon jellemzőbbek.

becseit 2018.12.01. 08:59:30

Nem értem ezt az egész katyvaszt; életében nem vásárolt senki vadonat új gumiabroncsot?

Egy új gumin rajta vannak az öntési "szőrök". Van amelyiken, levágják gyárilag, de látszik a helye.
Szerintem ez nem olyan rossz támpont.
Minden más paraméter, laikusként/otthoni módszerekkel ellenőrizhetetlen.

lenörd hofstadter 2018.12.01. 10:11:29

Nem ártana a cikk mellé egy statisztika, hogy hány embert öltek meg a bojrészerek a gazdagok levetett, telefingott, "ócón" vásárolt felsőkategóriás szarjaival, amin alapértelmezés a tükörradiál és a négy kerékre négyféle gumi.
És ezzel párhuzamosan hányat Gipsz Béla Suzukis és tsai. aki egy felújított gumival havonta elmegy bevásárolni.
Amúgy az új gumi ami a tetves gyártók anyagválasztása miatt eleve 1 év élettartamra van kifejlesztve és utána rosszabb mint a tükörradiál, mennyivel jobb mint ezek a szemetek?

szepipiktor 2018.12.01. 11:31:48

Nekem is az a kérdésem, az infók honnan származnak?
Mi az a sufni-felújító? A újrafutózás egy elég beruházásigényes technológia, most vannak, akik enélkül csinálják, majd van aki meg is veszi ezeket?
A hamisítás és a boltok trehánysága miért ugyanaz? Hol lehet ma hamisított gumit venni?
Például olyat, ami Pirelli, azonos a mintázat, de máshol (hol) készült?
Ma a vásárlók 99,9%-a két csoportba tartozik:
- akik a neten megnézik a kíbálatot és ott választanak egy megfelelő árút a nekik közeli, elérhető kereskedőnél, gumisnál
- akik egyszerűen elmennek a helyi gumishoz és ott megveszik és felszerelteteik a megfelelőt.
.
A műsorok meg tesztek alapból kamuk, hiszen minde egy érdekkört szolgál ki, az AAC tesztjeiben is a német illetve a pár nagyon neves - így kikerülhetetlen - márkák szereplnek jól. Más esetben egy területen érintettek cáfoltatják meg a konkurens területeket (például nem kell téligumi, elég az átmeneti, ez azok érdekeit szolgálják, akik nem tőkeerősek, azaz nem tudnak mindent készletezni, vagy eladni akarják a készleteiket)
A tesztelők, a média (ami meg nem ért hozzá) abból indulnak ki, hogy az átlagautós jellemzően nem ért a gumikhoz.
Ha egy kereskedő tudatosan sóz rá egy hibás terméket a vevőre, az nem hamisgumi, hamis Sony, hamis uborka, hanem egyszerű btk.ba ütköző büncselekmény.

Kopasz Szuzukis 2018.12.01. 11:39:36

@lenörd hofstadter: Trágyaszíp barátom!
Ha csak egy vétlen ember is életét vesztette a gagyifelújított gumi miatt, már az is sok. Minden statisztikától függetlenül.

Viszlát és kösz a halakat 2018.12.01. 12:28:52

@lenörd hofstadter: Téged üssön el a statisztikailag ritkább, ok?

"eleve 1 év élettartamra van kifejlesztve"

hülye, hülyébb, leghülyébb, @lenörd hofstadter

Arcade Macho 2018.12.04. 00:02:10

@Kopasz Szuzukis: az M2 -en volt egy baleset ahol egy anno luxusauto kategoriaju BMW okozott balesetet ahol az ujsagiro kiszurta, hogy szegenyek voltak ahhoz hogy mellenyzsebbol kirantsak a garnitura gumit, es ezert VALOJABAN meghalt valaki

te hany olyanrol tudsz ahol ujrafutozott alsokategorias gumit hasznaltak volna es azzal okoztak balesetet?