Hasznos dolgok: karos csörlő

2020.03.11. 05:00 | Írta: kkm.furdancs

image4_45.jpg

Kerítést építeni hosszú élettartamra nem könnyű. Figyelni kell, hogy a minden irányban függőleges oszlopok tartósan és a talaj- és nedvesség káros hatásaitól védve tartsák meg terhüket. Lehet ez kerítésfonat vagy növénytermesztő kordon. További elvárás, hogy a megfeszített vezérdróton, növénytartó huzalokon jövő tavasszal is el lehessen pengetni egy basszgitár szólót. Ehhez viszont az emberi izmokat jócskán meghaladó erő kell. Bemutatok egy erőt a sebesség rovására növelő egyszerű, de nehéz terhek elvonszolására, kerítésépítéshez pótolhatatlan eszközt, a karos csörlőt. Nem kell hozzá elektromosság, benzin, csak türelem és szalonna.

image9_23.jpg

Mint ilyenkor mindig, elmondom: saját tulajdonú, vásárolt terméket mutatok be és bemutatása nem reklámcélú, ezért nem fogom álszent módon letakargatni a Güde márkajelzést. Hasonló kategóriás gyártmányokat más cégek is forgalmaznak (valószínűleg ugyanabban a gyárban készülnek, más címkével).

image2_83.jpg

image7_35.jpg

Tehát egy Güde GHS 1000 kézi csörlő galériánk tárgya. Leírása szerint: "Stabil, horgonyzott, teljes acél konstrukció, 2 keményacélból készült stabil biztonsági, aretációs lehetőségű teherkampóval. A lánchenger 3 biztosítékkal, az emelőkar 3 szegeccsel."

image5_49.jpg

image6_37.jpg

Csak sejtem, de nem tudom az "aretációs lehetőség" mibenlétét és az Internet sem segít. Árulnak fiókokhoz segédeszközt ilyen néven, ezért következtetésem szerint egy dolgot a mozgás végpontján rögzítő dologról lehet szó.Vagy visszacsapódást gátló biztonsági megoldásról. Majd önök megmondják.

image8_41.jpg image4_45.jpg

Használat: Kiválóan alkalmas terhek húzásához, kerítések kifeszítéséhez, vagy segítőeszközként az üzemképtelen járművek kiszabadításához.
Max. húzóerő: 1000 kg
A kötél hossza: kb. 2.2 m
A kötél átmérője: 4.8 mm
Max húzás: kb. 1 m

image3_63.jpg

Természetesen illő maximális odafigyeléssel, a biztonsági szabályok betartásával feszíteni, vontatni, mert egy elpattant drótkötél - acéldrót korbácsként vág és hasít. Ezek a tudnivalók megtalálhatók a letölthető használati utasításban. Emellett bemutat egy módszert kerítésfeszítésre, melynél nem kell egy stabil ponthoz erősíteni a csörlőt. Már ezért megéri végigböngészni.

Összességében hasznos eszköz, ha puszta izomerővel nem bodogulunk. Ára 6-8000 Ft.

 

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg ismerőseiddel. Ha nem, akkor is. 
Csatlakozz a Furdancs Facebook-közösségéhez! Nem fogjuk megbánni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://furdancs.blog.hu/api/trackback/id/tr2215507316

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

villanyember 2020.03.11. 10:48:48

" 2 keményacélból készült stabil biztonsági, aretációs lehetőségű teherkampóval "

Az 5. képen látható kampók reteszelő (arretáló) lemezeiről van szó. Ezeket rugó szorítja a kampóhoz, miáltal a kampó egy zárt hurok lesz, nem esik ki belőle a beleakasztott akármi.
Nem is értem hogy miért kell ezt külön kihangsúlyozni, amikor enélkül semmilyen emelőkampó nem forgalmazható!

KAMA3 2020.03.11. 12:05:10

Na azért ésszel feszegessük a drótfonat tartó vezetőszálakat. Nagybátyám nyáron kerítést telepített, faszán megspanolta, hogy pengetni lehetett.

Télen a két sarok betonoszlop meg szépen kettétört, mert nem bírták a hidegben összehúzódó drótok megnövekedett feszőerejét.

KAMA3 2020.03.11. 12:26:12

Egyébként kocsi mentésére ez a csőrlő elég kényelmetlen. Szerintem egy kamionos spanifer használhatóbb, még úgy is, hogy az egy menetben húzható efektív úthossza jóval kisebb mint 1 méter.

kkm.furdancs 2020.03.11. 13:24:51

@villanyember: Köszi, tudtam, hogy tudsz válaszolni :)
@KAMA3: Jogos, magamból indultam ki, mert van egy 30 méteres málnaültetvényem, annak a kordonjánál kellett belekapaszkodni a drótba. Faoszlopok, bírják a hajlítáést.

Acél hőtágulási együttható 20 fokos változásnál 0.24 mm/m tehát egy 50 méteres kerítésnél a két végponton jelentkező összehúzódás (amennyiben 20 fokon rögzítették és nulla fok van) 12 mm. Amennyiben erős a kábel és nem veszi fel a terhelést vékonyodással, az bizony meghúzza kicsikét a vasbetont is :)

zooltek 2020.03.11. 14:24:32

@kkm.furdancs: "Acél hőtágulási együttható 20 fokos változásnál 0.24 mm/m tehát egy 50 méteres kerítésnél a két végponton jelentkező összehúzódás (amennyiben 20 fokon rögzítették és nulla fok van) 12 mm."

Ezzel (mifelénk legalábbis) az a probléma, hogy:
- oszlopot csak nyáron ásunk, amikor 30-35 fok van, mer' akkor kötelező a páleszhez inni sört, este meg lehet bográcsolni a nagy munkára, és közben megint inni
- a vezérdrót alu, mer' óccsó

kkm.furdancs 2020.03.11. 14:53:37

@zooltek: Persze, persze, ez volt a legközelebb a WIKI példatárában.
Viszont a pálesz okozta szögeltérés miatt novemberben amúgy is újra kell ásni.
Villanyszerelő inas koromban egyszer próbáltam félrészegen dugaljdobozokat vésni és gipszelni. Másnap újra kellett csinálni az egészet. Szerencsére saját ház volt.

Szintén Szabolcsból származik a kerítésfonat és egy csomó drót is, mert ott mindent kapni, postázva is. Szabolcs fasza hely internetes vásárlás tekintetében, ez nem kétséges.

KAMA3 2020.03.11. 15:05:10

@zooltek: @kkm.furdancs: Szigetközben bontottam egy kerítést, annak a vezetődrótja szerintem rugóacélból lehetett. Csípőfogóval elvágni nem lehetett, szégyenszemre flexelni kellett... Aztán a tömörítésnél meg összehajtogatni volt kínszenvedés... És ez csak kb 50 évet rohadt a két telek között, aszem itt igaz a mondás, hogy régen minden jobb volt...

gigabursch 2020.03.11. 17:25:48

Többször mentettek ki magam vele. Illetve a Niveát, a Jimnyt és az L200-at.
Ezen kívül mentettek még vele elakadt egyterűt és kisbuszt.

gigabursch 2020.03.11. 17:27:16

@KAMA3:
Nem.
A spanifer nyúlik és nem elêg nagy az erőkarja.
Tapasztalatból mondom.

gigabursch 2020.03.11. 17:29:07

@gigabursch: @KAMA3:
A nyúlás alatt ne túlzó nyúlást érts

kkm.furdancs 2020.03.11. 18:58:23

@gigabursch: Nivea? A bőre őre? :)
Sajnélom, de elérkezett a pillanat, mikor súlyos percek következnek, főszerepben az erdészek viszontagságos, veszélyekkel teli, kalandos élete:
youtu.be/D7D3gK9S4us

KAMA3 2020.03.11. 20:39:01

@gigabursch: Én csak azt mondtam, hogy nekem kényelmetlen. Nekem is van ilyen, meg van kamionos spanifer is. Egyébként tényleg alig nyúlik, egy statikus hegymászókötél hozzá képest rétestészta. Egy elakadt Opel WagonR+-t kihúzni szorult helyzetéből legtöbbször elég a spanifer is. Ha nem elég, akkor előveszem a cikkben szereplő nagyágyút a pótkerékvájdlingból..

gigabursch 2020.03.12. 16:30:52

@kkm.furdancs:
Nem tudtam hogy mi hiányzott az életemből...

gigabursch 2020.03.12. 16:32:56

@KAMA3:
Van egy WagyonőR nekünk is (többek közt).
Azt két ember hórukkra kirakja bárhonnan.

anonymouse. 2020.03.15. 07:19:40

@KAMA3: Hasznos kis cucc és gyorsan bevethető, de kocsi mentésnél eléggé megizzasztott engem is. Lejtős terepen akadt el az autó és onnan kellett kivonszolni 2 -3 métert, de jó másfél órába tellett a karók leverésével áttelepítéssel együtt, (ezért is rövid erre az 1 méteres vontatás). De van egy dolog amire vigyázni kell vele, ha a súly továbbra is feszíti az egyik végét, akkor ha kioldod okozhat meglepetéseket a felpörgő sodrony!!!

Nekem ebből egy Topex van ugyanúgy néz ki mint a Güde, csak máshol matricázzák. És 2 tonnás, de szerintem egyformák, de láttam már belőle 4 tonnásat is. Gondolom a 2 tonnással persze, hogy nem tudsz felemelni 2 tonnát, de jól mutat a papíron. A 2 tonnát máshogy számítják, mondjuk el tudsz húzni vele 2 tonnát, de ezt elsőre nem veszed le, amikor vásárolsz.
süti beállítások módosítása