Furdancs Blog - Utolsó kommentek
blfr4@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://furdancs.blog.hu/2019/03/25/rta96-c_egy_gigantikus_hajomotor/full_commentlist/1#c42382031
Válasz erre: RTA96-C: egy gigantikus hajómotor
2023-12-29T00:02:28+01:00
2023-12-29T00:02:28+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
<a href="https://furdancs.blog.hu/2019/03/25/rta96-c_egy_gigantikus_hajomotor?full_commentlist=1#c37008593" class="reply_nick_169612" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37008593 );">@gigabursch</a>: <br />
Most nézem, hogy hülyeséget írtam.<br />
Az a vontatócsörlő a bárkák és a nagy uszályok (fedőnevük: papucs) horgonycsörlője valójában.<br />
Bocsi a hibáért.
https://furdancs.blog.hu/2020/05/20/nepszeru_ipar_fogaskerekgyartas/full_commentlist/1#c42210121
Válasz erre: Népszerű ipar: Fogaskerékgyártás
2023-09-09T17:25:52+02:00
2023-09-09T17:25:52+02:00
Dinnyo
http://blog.hu/user/450507
<a rel="nofollow" href="https://www.mibim.hu/hajtastechnika/fogaskerekek-fogaslecek-kupfogaskerekek/fogaskerekek">www.mibim.hu/hajtastechnika/fogaskerekek-fogaslecek-kupfogaskerekek/fogaskerekek</a><br />
Itt is sok okossàg van.
https://furdancs.blog.hu/2017/06/12/kpe_vizcsovet_a_kertbe_is/full_commentlist/1#c42069918
Válasz erre: KPE vízcsövet a kertbe is!
2023-05-31T13:02:28+02:00
2023-05-31T13:02:28+02:00
prisoft
http://blog.hu/user/1224165
Kár hogy a fotók már nem látszanak, jó kis leírás!
https://furdancs.blog.hu/2016/04/21/_a_padlasfeljaro_312/full_commentlist/1#c42033138
Válasz erre: A padlásfeljáró
2023-05-11T09:32:58+02:00
2023-05-11T09:32:58+02:00
TájFUN70
http://blog.hu/user/1619014
A multiszerszámot (multigép) én csak a "21. század kiflexe"-nek hívom :-D
https://furdancs.blog.hu/2015/05/20/a_vakolohabarcs_elkeszitese_320/full_commentlist/1#c42001622
Válasz erre: A vakolóhabarcs elkészítése
2023-04-22T14:15:51+02:00
2023-04-22T14:15:51+02:00
Bandibacsi34
http://blog.hu/user/300053
Most a habarcshoz kell adni a vizet vagy a vizhez a habarcsot, mint a gipsznel?
https://furdancs.blog.hu/2023/04/07/de_mi_az_a_systainer/full_commentlist/1#c41984072
Válasz erre: De mi az a Systainer?
2023-04-12T20:44:29+02:00
2023-04-12T20:44:29+02:00
Wildhunt
http://blog.hu/user/884339
<a href="https://furdancs.blog.hu/2023/04/07/de_mi_az_a_systainer?full_commentlist=1#c41981112" class="reply_nick_756414" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41981112 );">@Gyökösi Attila</a>: így van. Mikor kézi körfűrészt vettem, azért (is) lett makita mert 5400rpm-et tud a többiek 4000-4500-ával szemben, és simmábban vág forgácslapot.
https://furdancs.blog.hu/2023/04/07/de_mi_az_a_systainer/full_commentlist/1#c41981112
Válasz erre: De mi az a Systainer?
2023-04-11T11:30:45+02:00
2023-04-11T11:30:45+02:00
Gyökösi Attila
http://blog.hu/user/756414
<a href="https://furdancs.blog.hu/2023/04/07/de_mi_az_a_systainer?full_commentlist=1#c41980848" class="reply_nick_884339" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41980848 );">@Wildhunt</a>: Hát, kérdés miről beszélünk, a fűrészről vagy akkus csavarhúzóról? Az akkusnál csak 300 fordulat az eltérés, 1700 kontra 2000. (A gyorsabb fokozatoknál.) Ha a fűrészt mondod, azt nem néztem, de a fűrészlap átmérőre is figyelni kell, a kerületi sebesség ami számít. Ezeknél általában 216 és 305 mm lapátmérő között használnak a gyártók, nyilván nagy sebességeltérést jelent ez már.
https://furdancs.blog.hu/2023/04/07/de_mi_az_a_systainer/full_commentlist/1#c41980848
Válasz erre: De mi az a Systainer?
2023-04-11T07:11:43+02:00
2023-04-11T07:11:43+02:00
Wildhunt
http://blog.hu/user/884339
A fordulatszám mennyire számít a gyakorlatban? Csak mert feltűnt hogy a makita kb egy 1000-essel többet tud.
https://furdancs.blog.hu/2018/07/05/furjunk_negyszoget_faba-falba/full_commentlist/1#c41939166
Válasz erre: Fúrjunk négyszöget fába-falba!
2023-03-21T16:45:56+01:00
2023-03-21T16:45:56+01:00
Pipacs Bácsi
http://blog.hu/user/653797
Régiek a bejegyzések, amit leírok 2023-03-21-i:<br />
Ma vettem 4 db négyszög fúrót az s-mania-tól 15 400 Ft-ért. 5 napos kiszállítással (benne hétvége), utánvéttel. Méretek: 6,4, 8, 95, 12,7 mm, műanyag dobozban, korrekt minőségben - értsd nem rozsdás és éles, mint a fene.<br />
<a rel="nofollow" href="https://smania.store/hu/">smania.store/hu/</a><br />
A szállítás, követés minden nagyon rendben volt. Nem reklám valóban meglepően ok volt.<br />
A befogó szerkezet (mert minden reklámmal ellentétben kell!!) <br />
1. jelenleg nem kapható: ld. <a rel="nofollow" href="https://otthonicuccok.hu/barkacs-es-kerti-munka/adapter-negyzetes-lyukfuro-szarhoz">otthonicuccok.hu/barkacs-es-kerti-munka/adapter-negyzetes-lyukfuro-szarhoz</a><br />
2. Ha igen, a fentieknél 36 990 Ft, de lesz több is. máshol nem találtam.<br />
3. Elkészíthető, csak az anyagvastagságra kell nagyon figyelni, mert a szerszám nem csak fúr és ezzel kihozza a forgácsot, hanem vés is, azt pedig csak a lefelé nyomás erejével tudja.<br />
url: <a rel="nofollow" href="https://www.youtube.com/watch?v=BCPC5wNI5HU">www.youtube.com/watch?v=BCPC5wNI5HU</a><br />
Minden eszköz nyakátmérője 19 mm, tehát azonos, ezért egy vásárolt vagy gyártott befogó kezeli mind a négyet.<br />
Üdv! athlon@freestart.hu
https://furdancs.blog.hu/2023/02/07/legpuska_tolto/full_commentlist/1#c41861682
Válasz erre: Légpuska töltő
2023-02-18T20:23:32+01:00
2023-02-18T20:23:32+01:00
Wildhunt
http://blog.hu/user/884339
Kéremszépen én elsőre az 5.0-ásnak megfelelőt készítettem el.......... 4 hónap rajzolgatás után.
https://furdancs.blog.hu/2023/02/07/legpuska_tolto/full_commentlist/1#c41837568
Válasz erre: Légpuska töltő
2023-02-09T00:54:12+01:00
2023-02-09T00:54:12+01:00
geegee
http://blog.hu/user/228702
A zsugoricső (esetleg smucigcső) mindenre jó, gyakorlatilag a negyedik helyen van az átlag kendácsoló-berhelő emberek eszközlistáján a wd40, a kacsaszalag és a kábelkötöző után...<br />
:D<br />
<br />
Majdnem dobogós!<br />
:-))
https://furdancs.blog.hu/2020/03/09/furofeltaras_hova_megy_a_kek_kabel/full_commentlist/1#c41743534
Válasz erre: Fúrófeltárás: Hova megy a kék kábel?
2022-12-31T19:59:39+01:00
2022-12-31T19:59:39+01:00
Gyökösi Attila
http://blog.hu/user/756414
<a href="https://furdancs.blog.hu/2020/03/09/furofeltaras_hova_megy_a_kek_kabel?full_commentlist=1#c41706290" class="reply_nick_802149" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41706290 );">@Krisz101</a>: Sajnos a kolléga, aki ezt a posztot írta, már nem elérhető, és szerkesztő módban sem látom a képeket, nem tudom már idevarázsolni, sajna. (Volt pár költözés a blog tárhelyénél, és a linkek már nem mindenhol jók, sajna.) A blog meg amúgy is tetszhalott állapotban van hónapok óta, szóval igazán már gazda sincs aki utánajárna az ilyen eseteknek.
https://furdancs.blog.hu/2022/01/05/3d_nyomtassunk_vagy_inkabb_gyurmazzunk/full_commentlist/1#c41734812
Válasz erre: 3D nyomtassunk, vagy inkább gyurmázzunk?
2022-12-28T08:44:25+01:00
2022-12-28T08:44:25+01:00
Gyökösi Attila
http://blog.hu/user/756414
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/01/05/3d_nyomtassunk_vagy_inkabb_gyurmazzunk?full_commentlist=1#c41734608" class="reply_nick_802149" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41734608 );">@Krisz101</a>: https://muveszellato.com/index.php?route=filter&filter=category|377/marka|243
https://furdancs.blog.hu/2022/01/05/3d_nyomtassunk_vagy_inkabb_gyurmazzunk/full_commentlist/1#c41734804
Válasz erre: 3D nyomtassunk, vagy inkább gyurmázzunk?
2022-12-28T08:39:18+01:00
2022-12-28T08:39:18+01:00
Gyökösi Attila
http://blog.hu/user/756414
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/01/05/3d_nyomtassunk_vagy_inkabb_gyurmazzunk?full_commentlist=1#c41734608" class="reply_nick_802149" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41734608 );">@Krisz101</a>: Szia! Azt hiszem ez FIMO márkájú gyurma volt, a lányomtól kaptam, de amúgy mindenféle művészellátó boltokban megtalálod, "FIMO süthető gyurma" néven keress.
https://furdancs.blog.hu/2022/01/05/3d_nyomtassunk_vagy_inkabb_gyurmazzunk/full_commentlist/1#c41734608
Válasz erre: 3D nyomtassunk, vagy inkább gyurmázzunk?
2022-12-27T22:49:33+01:00
2022-12-27T22:49:33+01:00
Krisz101
http://blog.hu/user/802149
szia! konkrétan hol szereznél be olyan gyúrmát, amelyik elkészítés/kiégetés után vmilyen szinten teherbíró, műanyag szerű, tehát barkács célra is alkalmas? nyomógomb, hézagoló perem, kisebb távtartó, ami lapos, tehát csak nyomásra van igénybe véve, nem reped el, ilyenekre gondolok... köszi.
https://furdancs.blog.hu/2016/07/14/dugulaselharitas_hazilag_es_geppel/full_commentlist/1#c41723140
Válasz erre: Duguláselhárítás házilag és géppel
2022-12-20T17:31:54+01:00
2022-12-20T17:31:54+01:00
acmaniac
http://blog.hu/user/1623122
Olcsó megoldás lehet egy komolyabb duguláselhárító gép bérlése is. Itt nem a hagyományos csőgörényes mechanikus gépre gondolok hanem - woma-s, magasnyomású technológiával működő, nagyteljesítményű 10-40 literes vízszállítással rendelkező mobil csatorna tisztító gépekre. <br />
<br />
<a rel="nofollow" href="https://www.elittakaritas.hu/dugulaselharito-gep-berles-woma-csotisztito-gep">www.elittakaritas.hu/dugulaselharito-gep-berles-woma-csotisztito-gep</a> <br />
<br />
A gépek között elérhető 100-500 baros mosó is. Így akár a 50-es lefolyócsőtől a 200mm-es nagyobb gerinc vezetékig sok mindenhez talál megfelelő csatorna tisztító gépet. <br />
<br />
A womas csatorna tisztító a teljes felületet tisztítja, ellentétben a mechanikus eszközökkel amik sok esetben csak lukat furnak a dugulásba.<br />
<br />
Akár melegvíz generálása is lehetséges átfolyós vízmelegítővel így akár fagyás okozta dugulás is kezelhető pld KPE csövekben.
https://furdancs.blog.hu/2020/03/09/furofeltaras_hova_megy_a_kek_kabel/full_commentlist/1#c41706290
Válasz erre: Fúrófeltárás: Hova megy a kék kábel?
2022-12-12T06:59:02+01:00
2022-12-12T06:59:02+01:00
Krisz101
http://blog.hu/user/802149
<a href="https://furdancs.blog.hu/2020/03/09/furofeltaras_hova_megy_a_kek_kabel?full_commentlist=1#c38266420" class="reply_nick_1132988" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 38266420 );">@kkm.furdancs</a>: szia ne haragudj a képeket elérhetővé tudnád tenni valahogy? úgy tűnik az eredeti helyükről eltűntek ezért nem látszanak a cikkben. vagy nálam van a hiba? köszönöm.
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41615626
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-10-20T12:31:42+02:00
2022-10-20T12:31:42+02:00
Paradigma
http://blog.hu/user/191115
A barkácsolás alkonya a blog alkonya is?
https://furdancs.blog.hu/2022/01/06/mindenki_melegsegre_vagyik/full_commentlist/1#c41577000
Válasz erre: Mindenki melegségre vágyik
2022-09-21T17:39:43+02:00
2022-09-21T17:39:43+02:00
GyMasa
http://blog.hu/user/824046
Ja, és senki nem említette meg, hogy mégha ez a cucc valóban hatékony lenne, akkor is ott van aprobléma, hogy amikor nincs gáz, az emberek elkezdenek villannyal fűteni, ami lefekteti a villamos rendszert is...
https://furdancs.blog.hu/2022/01/06/mindenki_melegsegre_vagyik/full_commentlist/1#c41576998
Válasz erre: Mindenki melegségre vágyik
2022-09-21T17:38:19+02:00
2022-09-21T17:38:19+02:00
GyMasa
http://blog.hu/user/824046
Ez a @Cavalry féle csodakazán nem egy egyszerű Rocket stove, amivel tele van a youtube?
https://furdancs.blog.hu/2022/01/06/mindenki_melegsegre_vagyik/full_commentlist/1#c41566291
Válasz erre: Mindenki melegségre vágyik
2022-09-14T21:33:13+02:00
2022-09-14T21:33:13+02:00
Gyökösi Attila
http://blog.hu/user/756414
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/01/06/mindenki_melegsegre_vagyik?full_commentlist=1#c41558479" class="reply_nick_817607" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41558479 );">@Kovacs Nocraft Jozsefne</a>: Bizony, én is láttam ilyeneket. Füvet bezzeg nem lehet hirdetni, pedig az tényleg hasznos.
https://furdancs.blog.hu/2022/01/06/mindenki_melegsegre_vagyik/full_commentlist/1#c41558479
Válasz erre: Mindenki melegségre vágyik
2022-09-09T12:20:51+02:00
2022-09-09T12:20:51+02:00
Kovacs Nocraft Jozsefne
http://blog.hu/user/817607
Épp tegnsp láttam egy csodálatos eszköz reklámját. Csak be kell dugni egy a mérőórához közeli konnektorba, s a kigyulladó zöld LED azonnal jelzi, hogy elkezdte áldásos tevékenységét: tizedére csökkenti az áramfogyasztást. <br />
<br />
Rendelek is rögtön kettőt, így huszadára csökken majd a villanyszámlám. Kíváncsi vagyok, hányat kell beüzemelnem ahhoz, hogy az áramszolgáltató kezdjen fizetni nekem.
https://furdancs.blog.hu/2022/01/06/mindenki_melegsegre_vagyik/full_commentlist/1#c41553669
Válasz erre: Mindenki melegségre vágyik
2022-09-06T09:48:58+02:00
2022-09-06T09:48:58+02:00
Arcade Macho
http://blog.hu/user/929813
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/01/06/mindenki_melegsegre_vagyik?full_commentlist=1#c41399907" class="reply_nick_733286" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41399907 );">@eßemfaßom meg áll</a>: a sok hulyevel is bajom van aki kiment most tuntetni a tuzifarendelet ellen...
https://furdancs.blog.hu/2015/05/20/a_vakolohabarcs_elkeszitese_320/full_commentlist/1#c41507607
Válasz erre: A vakolóhabarcs elkészítése
2022-08-02T17:01:36+02:00
2022-08-02T17:01:36+02:00
hűhó
http://blog.hu/user/593316
El kellene dönteni, hogy a faltól kifelé vagy a külső rétegtől befelé legyen szilárdabb a vakolat
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41493809
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-23T13:56:12+02:00
2022-07-23T13:56:12+02:00
Wildhunt
http://blog.hu/user/884339
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni?full_commentlist=1#c41493483" class="reply_nick_817607" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41493483 );">@Kovacs Nocraft Jozsefne</a>: nézd, az energiaárak emelkednek és kész. Ezt az egészet el lehetett volna kerülni, ha a rezsicsökkentett ár követi az inflációt. Ez a mostani kiigazítás elkerülhetetlen volt, szerintem 1 éven belül lesz még emelés, főleg ha történik valami az ukrán vezetékkel. Részemről még messze a fájdalomküszöb.<br />
Sajnos a szegénység vissza fog jönni a valóságban is, nem csak a ballenzéki szövegekbe. Hogy nem csak nálunk az sovány vigasz.
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41493483
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-23T10:35:57+02:00
2022-07-23T10:35:57+02:00
Kovacs Nocraft Jozsefne
http://blog.hu/user/817607
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni?full_commentlist=1#c41493167" class="reply_nick_884339" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41493167 );">@Wildhunt</a>: <br />
<br />
Azt kell látni, hogy ha senkinek nem emelkedne a rezsije, akkor ugyanott tartanánk, mint eddig, és finanszírozhatatlan lenne az egész. <br />
<br />
Látni az igyekezetet a rendeletből, hogy igyekeznek kiszűrni a rászorulókat. Biztos így is maradnak olyanok, akik rászorulóként is rosszul járnak, menet közben remélhetően ezek érdekében lesz korrekció.
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41493167
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-23T04:48:24+02:00
2022-07-23T04:48:24+02:00
Wildhunt
http://blog.hu/user/884339
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni?full_commentlist=1#c41492733" class="reply_nick_817607" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41492733 );">@Kovacs Nocraft Jozsefne</a>: szóval megint vihar a biliben esete forgott fenn. A lakossági energiaválság elnapolva.
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41492733
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-22T18:29:20+02:00
2022-07-22T18:29:20+02:00
Kovacs Nocraft Jozsefne
http://blog.hu/user/817607
A csütörtökön a közlönyben megjelent rendelet szerint a Geo és a H tarifákra nem vonatkozik a limit. Nekünk eddig nappaliról ment a fűtés, most a vezérelt áramú mérőt át kell állíttatni H tarifára vagy harmadik mérőt felrakatni - az előbbi olcsóbb, talán ingyenes is.
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41492425
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-22T15:23:10+02:00
2022-07-22T15:23:10+02:00
Wildhunt
http://blog.hu/user/884339
Mostani helyzet szerint ha nem veszek vissza a fogyasztásból, éves szinten 50-60.000-rel nő a villanyszámlám. E miatt nem megyek a Tiszának.
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41492295
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-22T14:03:57+02:00
2022-07-22T14:03:57+02:00
Kovacs Nocraft Jozsefne
http://blog.hu/user/817607
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni?full_commentlist=1#c41492217" class="reply_nick_664170" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41492217 );">@MB-71</a>: <br />
<br />
Az a villamos szerszám, amely kézi szerszámmal is helyettesíthető, nem fogyaszt sokat. Amelyik meg nem helyettesíthető, annál eleve nincs értelmes választási lehetőség.
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41492217
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-22T13:20:20+02:00
2022-07-22T13:20:20+02:00
MB-71
http://blog.hu/user/664170
A barkácsolás egy "élet-érzés"! A Meg-Tudom-Csinálni ! Más nem érti meg! A csinálok valami értelmeset! És ez bizony költsége van idő, áram . Ezt eddig mindenki tudta. Mivel éves elszámolás lesz érvénybe ( a törvényt nem ismerem, csak olyan dolgokkal foglalkozok ami érdekel, ebből csak azt értettem meg hogy a villanyszámlám 2*-e lesz mert eddig kb 400 kw volt egy hónapba ) Amit meg kell csinálni egy ház körül azt meg lesz csinálva. Az ember nem azér van hogy Legyen hanem hogy tegyen-vegyen... talán annyi hogy nem fogok minden gépet megvenni ami megjelenik a boltba hanem elgondolkodok hogy kell-e? ( és így 50 túl egyre többször döntök hogy nem. ) De az is igaz hogy ha nem lett volna ilyen nyomott a villany ára azt nem vettük volna észre... És akkor most nem lenne miről beszélgetni... Eddig egy állom világba éltünk ( van aki még mindig abba él ) most jön a felébredés és mindenki neki áll majd dolgozni otthon mint régen... apropó Kedves Admin ! előre kellene venni azokat a cikkeket ami azokat a gépeket mutatja be, amik még a villany előtt voltak használatba pl: amerikáner-fúró, a lábbal hajthatós fűrész... esetleg egy olyan dekopírfűrész amit egy régi varrógépből lehet barkácsolni,,, Mert a kézi szerszámoknak meg fog nőni a használói köre...
https://furdancs.blog.hu/2022/06/16/a_vezetek_vedelmeben/full_commentlist/1#c41488723
Válasz erre: A vezeték védelmében
2022-07-20T06:58:01+02:00
2022-07-20T06:58:01+02:00
eßemfaßom meg áll
http://blog.hu/user/733286
Aksisok között vannak olyan márkák amiknél az aksik kompatibilisek egymással? Mármint márkák közti átjárásra gondoltam. Múltkor a tecsóban volt szó szerint fillérekért valami aksis rendszer aksi nélkül, ránézésre ugyanolyan aksicsatlakozóval amiböl van nekem itthon kettő, de azért bevittem egyet rápróbálni s persze, hogy pont nem lehetett összenyomni, minden egy icipicit máshol volt rajta.
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41487253
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-18T22:42:30+02:00
2022-07-18T22:42:30+02:00
Wildhunt
http://blog.hu/user/884339
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni?full_commentlist=1#c41487139" class="reply_nick_824046" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41487139 );">@GyMasa</a>: OK, my bay.
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41487139
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-18T21:11:38+02:00
2022-07-18T21:11:38+02:00
GyMasa
http://blog.hu/user/824046
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni?full_commentlist=1#c41486931" class="reply_nick_884339" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41486931 );">@Wildhunt</a>: <br />
Szerintem ez nem "belekötés" volt. Teljesen normális hangnemben írtam.
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41486931
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-18T19:16:14+02:00
2022-07-18T19:16:14+02:00
Wildhunt
http://blog.hu/user/884339
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni?full_commentlist=1#c41486829" class="reply_nick_824046" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41486829 );">@GyMasa</a>: szerintem ezt itt mindenki értette, felesleges egy elgépelésbe belekötni.
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41486829
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-18T18:14:34+02:00
2022-07-18T18:14:34+02:00
GyMasa
http://blog.hu/user/824046
Kedves Blogger!<br />
A havi appanázs az 210kWh lesz és nem 210 kW.
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41486223
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-18T10:49:56+02:00
2022-07-18T10:49:56+02:00
Wildhunt
http://blog.hu/user/884339
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni?full_commentlist=1#c41486143" class="reply_nick_244674" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41486143 );">@]{udarauszkasz</a>: ha felszámolnánk a bürokrácia felesleges részét, hirtelen megjelenne a munkaerőpiacon pártízezer mindenre alkalmatlan, de legalább nagypofájú versenyző. Ettől meg a módszerváltás óta minden kormány retteg.
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41486143
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-18T09:43:37+02:00
2022-07-18T09:43:37+02:00
]{udarauszkasz
http://blog.hu/user/244674
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni?full_commentlist=1#c41486049" class="reply_nick_884339" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41486049 );">@Wildhunt</a>: elvileg a magyar kecoban is fel van. Tavalyelott csereltek talan. Jo,visszataplalashoz megintcsak cserelni kene,nameg a hanyatlo nyugaton szabalyozva van,hogy 800 Wattig termelhetsz maganak aramot. <br />
A mi videkunkon allandoan fuj a szel, igy aztan remelhetoleg megjon a 3 fazisu AC/ 1 fazisu AC230V inverter meg az osszel, meg persze a szelkerek.
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41486051
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-18T07:50:01+02:00
2022-07-18T07:50:01+02:00
Wildhunt
http://blog.hu/user/884339
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni?full_commentlist=1#c41485945" class="reply_nick_817607" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41485945 );">@Kovacs Nocraft Jozsefne</a>: <a href="https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni?full_commentlist=1#c41486029" class="reply_nick_244674" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41486029 );">@]{udarauszkasz</a>: nem mondtam hogy ez így jó, csak hogy ez az oka.
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41486049
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-18T07:48:25+02:00
2022-07-18T07:48:25+02:00
Wildhunt
http://blog.hu/user/884339
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni?full_commentlist=1#c41486019" class="reply_nick_244674" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41486019 );">@]{udarauszkasz</a>: pont ezt mondom : a tied igen, de ha egy másik nem, akkor baj van. Nálatok erre az összes villanyóra fel van készítve, itt meg nem. És hát egyszerűbb mindet betiltani, mint egyéni elbírálással szórakozni a mi "kis" bürokráciánkban. Hasonló a helyzet mint mondjuk a motorépítéssel: az USA-ban gyakorlatilag 0-ról építhetsz gépet, beviszed a rendőrségre, megállapítják hogy közlekedésre alkalmas oszt annyi. Nálunk egy nyavalyás reflektort nem cserélhetsz két kiló papír nélkül.
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41486029
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-18T07:10:03+02:00
2022-07-18T07:10:03+02:00
]{udarauszkasz
http://blog.hu/user/244674
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni?full_commentlist=1#c41485617" class="reply_nick_884339" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41485617 );">@Wildhunt</a>: ny.europaban nem tiltott a mikroinverteres napelemes aramtermeles.<br />
Nekem itt olyan van,ami bovitheto mikroinverterrel van megoldva, 200 Watt korul tud a rendszer. (Az inverter 600al is elmegy). Ezek az inverterek egyebkent parhuzamosan kothetok, nagy rendszereket is epitenek ki igy, akar 10kWp nagysagrendben is. Ez dragabb,mert egy csomo mikroinverter kell,viszont inverter cserenel nem kell leloni az egesz rendszert,vagy ha egy napelemtabla bekrepal (elveri a jeg pl) vagy neha belelog a fa lombja,akkor a tobbi meg tolja a szaftot vigan. Es ezek mind leoldanak aramszunet eseten.(az enyem pirosan vilagit ilyenkor.)
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41486019
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-18T07:02:03+02:00
2022-07-18T07:02:03+02:00
]{udarauszkasz
http://blog.hu/user/244674
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni?full_commentlist=1#c41485395" class="reply_nick_884339" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41485395 );">@Wildhunt</a>: az en mikroinverterem leold aramszunetkor.
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41485945
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-18T01:52:54+02:00
2022-07-18T01:52:54+02:00
Kovacs Nocraft Jozsefne
http://blog.hu/user/817607
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni?full_commentlist=1#c41485617" class="reply_nick_884339" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41485617 );">@Wildhunt</a>: <br />
<br />
Igazából nem is a frekvencia stabilitása lényeges, hiszen a hálózati frekvencia eleve ingadozik a változó terhelés miatt, hanem a hálózati frekvencia pontos követése. A fázisának is pontosan követnie kell a hálózatét. De mivel az inverterekben nincsenek nagy forgó tömegek, mint a generátorokban, turbinákban, ez a követelmény könnyen teljesíthető.
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41485617
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-17T19:32:15+02:00
2022-07-17T19:32:15+02:00
Wildhunt
http://blog.hu/user/884339
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni?full_commentlist=1#c41485427" class="reply_nick_817607" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41485427 );">@Kovacs Nocraft Jozsefne</a>: nem tudom hogy működnek. A napelemes áramtermelés viszont abban is más mint a generátorok, hogy extrém stabil frekvenciát tud, viszont ezt a feszültség rovására. A legtöbb villanyóra biztos hogy nincs erre felkészítve, ismerek olyat, akinél még a régi, fluxusalapú van felszerelve, ami napelemmel kifejezetten veszélyes. Felteszem az ilyenek miatt tiltják a házi erőművek barkácsolását. A fejlettnyugaton ezzel szemben a szolgáltató x évente technológiát frissít (felteszem nem ingyen, de hogy a rezsicsökkentésbe ez nem fér bele az 100%).
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41485517
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-17T18:12:23+02:00
2022-07-17T18:12:23+02:00
csakférfi
http://blog.hu/user/690528
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni?full_commentlist=1#c41485435" class="reply_nick_817607" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41485435 );">@Kovacs Nocraft Jozsefne</a>:<br />
Köszönöm!<br />
Anyám már otthonban van. Egyik nővérem sem vállalta.<br />
Ezek nagyon macerás dolgok egy családban. Nem alkotok már véleményt....anyám mentálisan őőő....<br />
Szóval rámehet a házasság és a saját ép elméd..... macerás!<br />
Mégegyszer.!Köszönöm!<br />
Jól esett!<br />
:)
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41485435
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-17T17:07:06+02:00
2022-07-17T17:07:06+02:00
Kovacs Nocraft Jozsefne
http://blog.hu/user/817607
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni?full_commentlist=1#c41485339" class="reply_nick_690528" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41485339 );">@csakférfi</a>: <br />
<br />
Fogadd nagyrabecsülésemet, hogy kitartasz mellette. Tudok olyan esetekrők, higy ilyenkor otthonba dugják, ami egy középkorú embernek élve eltemetéssel ér fel. Kívánnék jobbulást, de sejtem, hogy csak a romlás lassítható. :(
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41485427
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-17T17:03:17+02:00
2022-07-17T17:03:17+02:00
Kovacs Nocraft Jozsefne
http://blog.hu/user/817607
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni?full_commentlist=1#c41485395" class="reply_nick_884339" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41485395 );">@Wildhunt</a>: <br />
<br />
Ez érthetetlen és életveszélyes. A frekvencia szinkronizálásához kell a hálózat, tehát elvileg le kellene kapcsolnia áramszünetkor. Persze lehet saját belső jelgenetátor. <br />
<br />
"Nálunk ugyanis még nem cserélték le az összes órát."<br />
<br />
Mit tudnak az új órák? Relével bontják az áramkört áramszünetkor?
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41485395
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-17T16:37:49+02:00
2022-07-17T16:37:49+02:00
Wildhunt
http://blog.hu/user/884339
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni?full_commentlist=1#c41485021" class="reply_nick_817607" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41485021 );">@Kovacs Nocraft Jozsefne</a>: plusz nem kapcsolnak le áramszünetkor, és megrázhatják a vonalon dolgozó munkást. Nálunk ugyanis még nem cserélték le az összes órát.
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41485371
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-17T16:06:39+02:00
2022-07-17T16:06:39+02:00
gergerg
http://blog.hu/user/117612
Nálunk három "bútorunk" van, amit én csináltam: egy virágtartó, egy speckó íróasztal és egy elég egyedi kisszekrény. (Meg néhány plusz polc a szekrényekbe, az egyik elég egyedi lett, arra büszke is vagyok.)<br />
Ezek anyagilag is megérték, mert ilyeneket legfeljebb asztalossal tudtam volna csináltatni, aki 20-30e Ft-ért nem biztos, hogy egyáltalán kijön, nem még hogy dolgozzon is. :)<br />
De az tény, hogy a szabvány bútorokat a nagyobb bútorboltokban alapanyagár alatt meg lehet kapni. Az otthoni barkácsolást inkább ez nyírja ki, nem a rezsidémon.<br />
(A barkácsolásba a saját időmet azért nem számolom bele, mert a munka után remekül kikapcsol.)
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41485349
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-17T15:51:03+02:00
2022-07-17T15:51:03+02:00
csakférfi
http://blog.hu/user/690528
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni?full_commentlist=1#c41485287" class="reply_nick_16367" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41485287 );">@Irbisz</a>:<br />
Nem tűnik fel hogy "klímavédelem" elsődleges?<br />
Ha nem értenek a szóból.... akkor megfizethetetlenné tesszük!<br />
Globális takararékoskodásra ösztönzés legjobb eszköze... nem kell korbács.... büntetés... stb.<br />
Láss csodát!! Visszafogjuk a fogyasztást!<br />
Világszinten. Így teljesülhet a klímaccél.<br />
Mit nem értesz? Nem magyar sajátosság.<br />
Putyin csak elősegítette...... de ez már konteo kategória.<br />
:)
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41485339
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-17T15:44:15+02:00
2022-07-17T15:44:15+02:00
csakférfi
http://blog.hu/user/690528
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni?full_commentlist=1#c41485163" class="reply_nick_817607" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41485163 );">@Kovacs Nocraft Jozsefne</a>:<br />
Odaköltöztünk a nejemmel, mert kérte... ő fél, ráadásul már úgy megnyomorodott hogy csak kerekes kocsit tolva tud menni. Tíz lépcsőfokon nem bír lemenni. A gyerekek meg "otthon maradtak. Szóval vagyunk hárman... meg a gyerekek is - a nagyobb a kedvesével- két családi házra. Szóval vissza kell venni, ha tetszik... ha nem.<br />
:)
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41485287
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-17T14:37:55+02:00
2022-07-17T14:37:55+02:00
Irbisz
http://blog.hu/user/16367
ha valaki nem napi szinten órákat barkácsol, nem oszt vag szoroz, ha emiatt kilóg a havi limitből, főleg ha hasznos célra fordította az idejét, mert lehet hogy +8000 Ft lesz a villanyszámla, de ha megtakarít vele mondjuk 80 000 ft értékű terméket/szolgáltatást, akkor hülye lenne nem megtenni.<br />
De ha nem nyer vele, akkor is mit kell aggódni a barkácsolás miatti + 8000 - 10 000 forinton, ez vicc és közröhej. Ha már hobbinak veszi valaki, akkor egyetlen egy éttermi vacsora 2 főre több ennél, de pár doboz cigi már többe fáj és lehetne hozni a példákat napestig, ez ma nem pénz. <br />
Ahogy írta valaki, ha valaki havonta tízezrekkel többet fog fizetni, az nem a hobbibarkácsolás energiaköltsége miatt lesz.<br />
<br />
egyébként meg a k. anyját a kormánynak, nem az idióta parasztvakító rezsicsökkentés kellett volna 10 éven át, hanem úgy fejleszteni az országot, hogy az emberek meg tudják fizetni az energia árát - és mondjuk támogatni az EU-s pénzekből az energiatakarékos megoldások tömeges elterjesztését, az a legolcsóbb energia, amit el se fogyaszt a zember<br />
Persze akkor nem tudtak volna ellopni ezermilliárdokat, cserébe most látjuk mi van, a közművek több ágazatban leromlottak a visszafogott, vagy egyenesen megszüntetett beruházások miatt. És a hálózatok hard elemei elég tartósak ugyan, de 10+ év kezdi megtenni a hatását, kezdhetnek sok területen készülni a zemberek a romló közműszolgáltatásra. Főleg vidéken, ahol a népsűrűség kisebb és így hátrébb kerülnek minden szolgáltató prioritáslistáján (teljesen érthetően). Ja és pont őket érinti kedvezőtlenebbül a mostani drasztikus lépés is, mert ott jóval alacsonyabb az átlagjövedelem is :(. Jól kicseszett törzsszavazóival a fideszke ...
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41485163
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-17T13:07:52+02:00
2022-07-17T13:07:52+02:00
Kovacs Nocraft Jozsefne
http://blog.hu/user/817607
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni?full_commentlist=1#c41485123" class="reply_nick_690528" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41485123 );">@csakférfi</a>: <br />
<br />
Ha csak melegvíz és nem használ sokat, akkor számolj alaposan utána, nem biztos, hogy megéri.
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41485123
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-17T12:42:03+02:00
2022-07-17T12:42:03+02:00
csakférfi
http://blog.hu/user/690528
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni?full_commentlist=1#c41485029" class="reply_nick_817607" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41485029 );">@Kovacs Nocraft Jozsefne</a>:<br />
2 éve cseréltem anyósomnál a fatüzelésű boilert, villanyra..... úgy rühellek kétszer dolgozni ugyanazzal... mit meg nem érünk idős korunkra.<br />
:)
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41485029
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-17T11:06:42+02:00
2022-07-17T11:06:42+02:00
Kovacs Nocraft Jozsefne
http://blog.hu/user/817607
Én most a melegvizet fogom egy kicsit megszerelni. 120 literes villanyboiler vezérelt áramról, de nem fogy sok melegvíz. 40 fokra van állítva, így nem kell keveréssel vacakolni. <br />
<br />
Mivel kevés melegvíz fogy, nagy a veszteség, mert akkor is hűl a víz ha nem használjuk. Ezért leviszem 20 fokra, és bekötök egy-egy olcsó átfolyóst. Ezek 3kW körül vannak, ennyi nem elég zuhanyozáshoz, nem tudja eléggé felmelegíteni a bejövő hideg vizet, de 20-25 fokról már tudni fogja. Viszont így lényegesen kevesebb lesz a boiler vesztesége. <br />
<br />
Mivel most nem a nappali és a vezérelt áram közti különbség számít, úgy is megéri, hogy az átfolyós nappaliról menne
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41485021
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-17T10:58:42+02:00
2022-07-17T10:58:42+02:00
Kovacs Nocraft Jozsefne
http://blog.hu/user/817607
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni?full_commentlist=1#c41484911" class="reply_nick_244674" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41484911 );">@]{udarauszkasz</a>: <br />
<br />
Tudtommal ezek is visszatáplálnak, csak ezt a szolgáltató nem írja jóvá. Na meg eleve kisebb a teljesítményük.
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41484955
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-17T10:07:31+02:00
2022-07-17T10:07:31+02:00
csakférfi
http://blog.hu/user/690528
Macerás barkácsolni otthon. Anyósomnak csak konvektorai vannak.... már most belefogok a vegyestüzelésű kazán beállításához a pincébe nála. Hegesztés... flex...betonfúrás stb. 210 kw-ba nem fér bele az napi 7 kwh... kevés na
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41484911
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-17T09:06:09+02:00
2022-07-17T09:06:09+02:00
]{udarauszkasz
http://blog.hu/user/244674
Ha mondjuk ezzel parhuzamosan legalizalnak a haztartasi kiseromuveket (erkely eromu,amit bedugsz a konnektorba,es egy mikroinverterrel rataplal a halozatra) akkor talan sokaknak lenne lehetosege csokkenteni a kolzsegeit.<br />
Ezek nem taplalnak vissza,hanem a villanyoran belul tamogatjak meg a klimat,fahyasztoladat par szaz Wattal.
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41484855
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-17T07:34:40+02:00
2022-07-17T07:34:40+02:00
eßemfaßom meg áll
http://blog.hu/user/733286
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni?full_commentlist=1#c41484657" class="reply_nick_756414" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41484657 );">@Gyökösi Attila</a>: Az a 2KW-os fűrész kb 10 perc netto üzemidő alatt leszab egy szekrénysort. Tényleg ezen múlik, hogy Barkács Béla nekiáll-e elkészíteni a szekrénysorát?
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41484851
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-17T07:30:29+02:00
2022-07-17T07:30:29+02:00
eßemfaßom meg áll
http://blog.hu/user/733286
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni?full_commentlist=1#c41484657" class="reply_nick_756414" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41484657 );">@Gyökösi Attila</a>: Autót pedig nem lehet 40 millió alatt kapni.
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41484729
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-16T23:18:51+02:00
2022-07-16T23:18:51+02:00
Wildhunt
http://blog.hu/user/884339
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni?full_commentlist=1#c41484645" class="reply_nick_733286" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41484645 );">@eßemfaßom meg áll</a>: szintén gázmentes, de több a gyerek +van home office. Meglátjuk mi lesz a vezérelt árammal elsősorban (Paksnak arra van igazán hatása). Vagy kivágjuk a fáinkat és telepítünk napelemet a környezetvédelem jegyében.
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41484663
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-16T21:51:51+02:00
2022-07-16T21:51:51+02:00
Gyökösi Attila
http://blog.hu/user/756414
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni?full_commentlist=1#c41484187" class="reply_nick_776470" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41484187 );">@clemens</a>: Mi a jelentős mérték a napi 7 kW/h kedvezményes árú fejadaghoz képest? Ha összesen fél órát járatsz naponta egy két kilowattos gépet (vagy többet összesen ennyi ideig) elhasználtad a napi limit 15%-át. Nem baj, majd spórolunk a mikrón vagy a számítógépen. :)
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41484657
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-16T21:48:02+02:00
2022-07-16T21:48:02+02:00
Gyökösi Attila
http://blog.hu/user/756414
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni?full_commentlist=1#c41484639" class="reply_nick_733286" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41484639 );">@eßemfaßom meg áll</a>: Ne keverd a szezont a fazonnal. :) Az a komplett konyhaszekrény a boltban régóta inkább másfél milla, csak jelzem... pár hónap múlva kettő lesz. De most nem erről van szó. Ha most egy lakás napi 'olcsó' áramfejadagja 7 kW/h, abba bizony nemigen fég bele a 2 kilowattos fűrész játszásiból való bekapcsolása... Sajnos.
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41484645
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-16T21:27:36+02:00
2022-07-16T21:27:36+02:00
eßemfaßom meg áll
http://blog.hu/user/733286
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni?full_commentlist=1#c41484169" class="reply_nick_884339" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41484169 );">@Wildhunt</a>: Nekünk gázmentes háztartásban (2gyerek 2 felnőtt) fűtési szezonban 600 fűtés nélkül 350 körül van a fogyasztás, ha a fütés-melegvíz-főzés gázról menne simán benne maradnánk a kedvezményes körben. Ha ezt a gáz-villany dolgot nem korrigálják miközben tudjuk, hogy a gázt drágán kell venni paks meg fillérekért termeli a delejt én is megyek tüntetni.
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41484639
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-16T21:14:58+02:00
2022-07-16T21:14:58+02:00
eßemfaßom meg áll
http://blog.hu/user/733286
akár több száz forinttal is drágább lehet egy komplett konyhaszekrény házi legyártása magas áramárral, szerintem így már nem éri meg senkinek. Jobb lesz azt megvenni félmilláért.
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41484187
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-16T15:42:13+02:00
2022-07-16T15:42:13+02:00
clemens
http://blog.hu/user/776470
Nem egy átgondolt probléma felvetés!<br />
Barkács szinten nem tudsz annyi villanyt fogyasztani ami jelentős tétel lenne a teljes háztartáshoz képest, vagy ha igen, az már nem barkácsolás, hanem kvázi ipari tevékenység.
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41484169
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-16T15:26:20+02:00
2022-07-16T15:26:20+02:00
Wildhunt
http://blog.hu/user/884339
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni?full_commentlist=1#c41483901" class="reply_nick_817607" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41483901 );">@Kovacs Nocraft Jozsefne</a>: dettó. Havi átlag 600 kWh-t használunk...
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41483901
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-16T11:36:00+02:00
2022-07-16T11:36:00+02:00
Kovacs Nocraft Jozsefne
http://blog.hu/user/817607
"A havi támogatott villanyáram limit őrült kevés"<br />
<br />
Hát még annak, akinél nincs gáz, ezért villannyal fűt. A támogatott gáz évente 144*12*10.55=18,230kWh, a villany pedig csak 2,520kWh. Vsgyis egy gázt is használó háztartás évi 20,750kWh energiát kap kedvezményesen, egy csak villannyal rendelkező pedig 2,520-at, vagyis a nyolcadrészénél is kevesebbet.
https://furdancs.blog.hu/2022/07/15/megeri-e_piaci_energiaarakon_barkacsolni/full_commentlist/1#c41483881
Válasz erre: A barkácsolás alkonya?
2022-07-16T11:28:47+02:00
2022-07-16T11:28:47+02:00
midnight coder
http://blog.hu/user/126052
Nem a fúrópisztolyod fogja megdobni az áramfogyasztásodat. Igaz, hogy ezek elég sokat fogyasztanak, de elég rövid ideig kapcsolod be őket (vagy nagyon nem lennék a szomszédod).<br />
<br />
A barkácsolás inkább népszerűsödni fog, mert nem lesz pénzed szakit fogadni vagy újat venni az elromlott dolgok helyett.
https://furdancs.blog.hu/2022/06/16/a_vezetek_vedelmeben/full_commentlist/1#c41452909
Válasz erre: A vezeték védelmében
2022-06-18T21:05:44+02:00
2022-06-18T21:05:44+02:00
zweitakt
http://blog.hu/user/270304
Két nagy különbség van a vezetékes és az akkus között, ami döntő:<br />
<br />
Nyomaték -itt az akkus a nyerő<br />
Fordulatszám- itt a vezetékes a nyerő.<br />
<br />
Én mindkettőt használom. Mire-melyikat.<br />
Vezetékesből DeWalt, akkusból ami szembe jön...
https://furdancs.blog.hu/2022/06/16/a_vezetek_vedelmeben/full_commentlist/1#c41451491
Válasz erre: A vezeték védelmében
2022-06-17T13:36:43+02:00
2022-06-17T13:36:43+02:00
Androsz
http://blog.hu/user/24459
Nincs semmi baj a vezetékes gépekkel. Nekem van egy huszonöt éves Skill fúróm, sokat használtam otthoni ehhez-ahhoz, kiváló állapotban van, és nincs olyan gondom, hogy meddig elég benne a szufla. Bedugom, és megy. Ennyi idő alatt már kimúlt volna egy akkumulátoros fúró kétszer is. Aki nem tudja a vezetéket félreterelni az útból, amikor dolgozik, azzal más baj is van.
https://furdancs.blog.hu/2022/06/16/a_vezetek_vedelmeben/full_commentlist/1#c41451125
Válasz erre: A vezeték védelmében
2022-06-17T09:37:18+02:00
2022-06-17T09:37:18+02:00
shadowman1
http://blog.hu/user/543837
Nos, én ütvecsavarozóból néztem anno már az elején vezetékest, mert teljesítmény ide vagy oda egy aksis sosem fogja tudna azt a teljesítményt mint egy vezetékes, ugyanabból a márkából nézve persze(PS).
https://furdancs.blog.hu/2022/06/16/a_vezetek_vedelmeben/full_commentlist/1#c41450897
Válasz erre: A vezeték védelmében
2022-06-16T22:48:18+02:00
2022-06-16T22:48:18+02:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/06/16/a_vezetek_vedelmeben?full_commentlist=1#c41450665" class="reply_nick_756414" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41450665 );">@Gyökösi Attila</a>: <br />
Az vitathatatlan, hogy ízlés nem vita tárgya.<br />
Mondjuk láttam én már lidlialdi terméket teljesen más névvel barkács/műszaki áruházban.<br />
A műanyag ház más színű volt ez esetben.
https://furdancs.blog.hu/2022/06/16/a_vezetek_vedelmeben/full_commentlist/1#c41450777
Válasz erre: A vezeték védelmében
2022-06-16T21:12:15+02:00
2022-06-16T21:12:15+02:00
_kolléga_
http://blog.hu/user/512352
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/06/16/a_vezetek_vedelmeben?full_commentlist=1#c41449871" class="reply_nick_150885" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41449871 );">@Gazz</a>: meg kisebbnél is, ha mondjuk évente egyszer veszi elő az ember (azt is csak azért, hogy megnézze, vagy mert a szomszéd is fúr...)
https://furdancs.blog.hu/2022/06/16/a_vezetek_vedelmeben/full_commentlist/1#c41450665
Válasz erre: A vezeték védelmében
2022-06-16T19:39:00+02:00
2022-06-16T19:39:00+02:00
Gyökösi Attila
http://blog.hu/user/756414
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/06/16/a_vezetek_vedelmeben?full_commentlist=1#c41450623" class="reply_nick_169612" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41450623 );">@gigabursch</a>: A Parkside 'kategória' nálam szóba sem jött, bár tudom, hogy sokan szeretik, itt a blogon is milliószor említették már. Egyszerűen nekem fontos, hogy a szerszám amivel dolgozom, esztétikus, szép legyen. (Ez persze szubjektív.) És ezek a feltörekvő gyártók a letisztult formatervezésre még nemigen helyeznek hangsúlyt. (A Parkside cuccok nekem a korai transformers rajzfilmek robotjait idézik.)<br />
Amúgy meg a minőségről persze hogy rengeteg szó esett már, tudjuk, igazából semmi nem olyan már mint régen. (Ez mondjuk tényleg igaz.) Nekem elég vegyes gépparkom volt, mára a nagyobbik fele Makita, de van benne Skiltől az Extol-on át Bosch-ig sok minden, és igazából egyikkel sincs igazán rossz tapasztalatom. (Biztos nagyon jó a természetem. Na jó, ez nem lehet ok.) :D
https://furdancs.blog.hu/2022/06/16/a_vezetek_vedelmeben/full_commentlist/1#c41450623
Válasz erre: A vezeték védelmében
2022-06-16T19:07:03+02:00
2022-06-16T19:07:03+02:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
Ennyiért inkább vettem volna parkside vagy valami hasonlót.<br />
3 év gari, üzemóra megkötés nélkül.<br />
<br />
Nagyon kevés olyan Bosch termékkel találkoztam, amivel elégedett vagyok.<br />
<br />
Viszont!<br />
Láttam már akksis behajtót fúrógéppel összekendácsolva. <br />
Nagyon jó.
https://furdancs.blog.hu/2022/06/16/a_vezetek_vedelmeben/full_commentlist/1#c41449871
Válasz erre: A vezeték védelmében
2022-06-16T10:01:48+02:00
2022-06-16T10:01:48+02:00
Gazz
http://blog.hu/user/150885
Egyetértek. Mindennek megvan a maga felhasználási területe. Nagyobb volumeneknél illetve nagyobb teljesítményeknél ha van áram, akkor a vezetékes gép az ideális választás.
https://furdancs.blog.hu/2022/03/07/egy_fureszfelujitas_tortenete/full_commentlist/1#c41400877
Válasz erre: Egy fűrészfelújítás története
2022-05-12T23:24:02+02:00
2022-05-12T23:24:02+02:00
mantaboy2
http://blog.hu/user/1610743
@Gyökös Attila!<br />
<br />
Gratulálok a cikkhez!<br />
Én is hasonló képen jártam csak én hibásan vásároltam a gépet egy használt műszaki cikkeket áruló magyar weboldalról ahol az előző gazdi azt írta róla hogy néha indul néha nem de legutóbb már nem indult be.<br />
Gondoltam mindenre (kapcsoló, hálózati kábel, szénkefe,esetleg kondi vagy valami (nem ismertem a gép pontos felépítését)) de nem ezek az alkatrészek voltak a hibásak.<br />
A gép rendben megékezett becsomagolva.Gyors bontás után kulturált ,szinte mondhatnám hogy újszerű állapotban volt/van külsőleg.<br />
Elkezdtem a villanymotort hátsó részét megbontani mert a körfűrész lapot megforgatva hol fordult hol akadt.Ekkor még csapágy problémára gyanakodtam de sajnos 4 csavarral később lefagyott a mosoly az arcomról.<br />
Hogy a 2 szénkefe el volt kopva az még hagyján de ilyen fura réz szerű hosszúkás vékony darabok estek ki a kefetartó rész felől.<br />
Jobban megnézve a kefetartók el voltak hajolva a réz szerű vékony darabok a kommutátor darabjai voltak,ami tulajdonképen felrobbant!<br />
az összes szegmens ott volt bent a kefetartók körül beszorulva.<br />
Hosszas fejvakarás után rájöttem hogy a szinte teljesen elkopott szénkefe maradványa befordulhatott a kommutátor és a kefetartók közzé és ahogy befeszült szét is szakította az összes szeletét a kommutátornak.<br />
Gondoltam nem gond rendelek gyártótól másik forgórészt,de a honlap szerint nem elérhető és emailes megkeresésre is azt írták hogy nemtudják mikor lesz.<br />
Próbáltam több kínai webshoppban is keresni alkatrészt de nem ismerték az oldalak ezt a márkát, és a méret szerinti keresés sem hozott eredményt.(2 napig ezzel keltem és feküdtem mert bosszantott)<br />
Végül egy villanymotorok tekercselésével foglalkozó cég újította fel a forgórészt teljesen.<br />
Kíváncsi leszek jó lesz e.<br />
Majd megírom.
https://furdancs.blog.hu/2022/01/06/mindenki_melegsegre_vagyik/full_commentlist/1#c41399907
Válasz erre: Mindenki melegségre vágyik
2022-05-12T10:24:35+02:00
2022-05-12T10:24:35+02:00
eßemfaßom meg áll
http://blog.hu/user/733286
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/01/06/mindenki_melegsegre_vagyik?full_commentlist=1#c41346781" class="reply_nick_929813" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41346781 );">@Arcade Macho</a>: Nem értem miért az akáccal van bajod az idióták helyett.
https://furdancs.blog.hu/2022/03/07/egy_fureszfelujitas_tortenete/full_commentlist/1#c41393977
Válasz erre: Egy fűrészfelújítás története
2022-05-08T19:01:27+02:00
2022-05-08T19:01:27+02:00
Nincs még nicked
http://blog.hu/user/171447
Nem tudom, ez a brózernek melyik bugyrából került most (megint) elő, de ha már így adódott, egy gyors tipp: menetes tengelyvéget NEM ütünk közvetlenül, hanem tekerünk rá min. 2 anyát, amiket mérsékelten összekontrázunk, mindezt úgy, hogy a tengely vége 1-2 menettel mélyebben legyen az anya lapjánál, és EKKOR már kopácsolhatjuk.
https://furdancs.blog.hu/2022/01/06/mindenki_melegsegre_vagyik/full_commentlist/1#c41346781
Válasz erre: Mindenki melegségre vágyik
2022-04-13T11:27:04+02:00
2022-04-13T11:27:04+02:00
Arcade Macho
http://blog.hu/user/929813
@cavalry: ebben tokeletesen igazad van !!!<br />
az akacot en is utalom, megvetessel gondook ra az ilyen idiotak miatt !!!<br />
<br />
hozzatennem hogy az onkurmanyzatoknak meg lenne a lehetoseguk ezen valtoztatni, pl. a szocialis tuzifat csak ugy adnak oda ha az adott helyen le tudnak ellenorizni hogy van bekeszitve korabbi fa es hogy a frissen vagott szocialis tuzifat jovore rakjak el hogy teljesen kiszaradjon
https://furdancs.blog.hu/2018/11/13/szifonok_tisztitasa_csereje/full_commentlist/1#c41310302
Válasz erre: Szifonok tisztítása, cseréje
2022-03-27T21:10:58+02:00
2022-03-27T21:10:58+02:00
Gyökösi Attila
http://blog.hu/user/756414
<a href="https://furdancs.blog.hu/2018/11/13/szifonok_tisztitasa_csereje?full_commentlist=1#c41273754" class="reply_nick_1597434" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41273754 );">@menta1988</a>: A jó reklám sose rossz. :D (De azért szifoncseréhez szerelőt? Akiben ez felmerül, az eleve nem is olvas Furdancs blogot...)
https://furdancs.blog.hu/2018/11/13/szifonok_tisztitasa_csereje/full_commentlist/1#c41273754
Válasz erre: Szifonok tisztítása, cseréje
2022-03-11T12:45:46+01:00
2022-03-11T12:45:46+01:00
menta1988
http://blog.hu/user/1597434
Vettem egy szifont és én balga azt hittem, hogy meg tudom csinálni úgy, hogy még sose csináltam ilyet. Szenvedtem vele órákat majd kihívtam profi vízvezeték szerelőket..... kiderült, hogy kell még hozzá valami amit ők be is szereztek és beszerelték. Inkább választottam volna hamarabb őket és nem szenvedtem volna ezzel.... szóval én őket ajánlom:<br />
<a rel="nofollow" href="https://vizvezetek-szereles.dugulaselharitas-fix-aron.hu/szifon-csere">vizvezetek-szereles.dugulaselharitas-fix-aron.hu/szifon-csere</a>
https://furdancs.blog.hu/2022/03/07/egy_fureszfelujitas_tortenete/full_commentlist/1#c41265334
Válasz erre: Egy fűrészfelújítás története
2022-03-07T19:42:16+01:00
2022-03-07T19:42:16+01:00
Gyökösi Attila
http://blog.hu/user/756414
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/03/07/egy_fureszfelujitas_tortenete?full_commentlist=1#c41264988" class="reply_nick_169612" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41264988 );">@gigabursch</a>: Köszi!
https://furdancs.blog.hu/2022/03/07/egy_fureszfelujitas_tortenete/full_commentlist/1#c41264988
Válasz erre: Egy fűrészfelújítás története
2022-03-07T17:41:20+01:00
2022-03-07T17:41:20+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
Klassz!
https://furdancs.blog.hu/2022/02/27/thoreau_taskaja_238/full_commentlist/1#c41248090
Válasz erre: Mit hordjunk magunknál, ha kilépünk az utcára.
2022-03-01T07:39:46+01:00
2022-03-01T07:39:46+01:00
Rollende Landstrasse
http://blog.hu/user/171550
Mintha magamat látnám. :) Az én hátizsákom kiegészül még annyi enni- és ennivalóval, hogy a lakás elhagyásától számított 24 órán keresztül életben maradjak. Ennyi idejük van a barlangi mentőknek kiszabadítani engem a leomló alagútból. Kés nélkül pedig a sarki boltba se..
https://furdancs.blog.hu/2019/03/29/asztalos_a_muhely_berendezese/full_commentlist/1#c41223872
Válasz erre: Asztalos: a műhely berendezése
2022-02-19T22:04:58+01:00
2022-02-19T22:04:58+01:00
Gumikacsa_Mack
http://blog.hu/user/1540110
Kb. 20 éve végzek asztalos munkákat otthon szorgalomból és szeretet formályában, mert a kedvencem. Sok komoly szerszámot szereztem be 2021. december 10-e óta és még nincs vége. Pl.: gérvágó fűrész, gyorsvágó flex, kézi fűrész, generátor (elektromos áram céljából), elektromos emelő, stb.
https://furdancs.blog.hu/2019/03/29/asztalos_a_muhely_berendezese/full_commentlist/1#c41223862
Válasz erre: Asztalos: a műhely berendezése
2022-02-19T21:59:57+01:00
2022-02-19T21:59:57+01:00
Gumikacsa_Mack
http://blog.hu/user/1540110
Legjobb szakma és munka az asztalos, mert a semmiből a legjobb és a legszebb bútorokat és eszközöket lehet gyártani. Ezt a többéves asztalos munkáimból tapasztalom. Ezért én is beruházom a saját műhelyek magas színvonalú használata érdekében.
https://furdancs.blog.hu/2022/02/03/csipos_kerdes_347/full_commentlist/1#c41198366
Válasz erre: Csípős kérdés
2022-02-06T21:32:32+01:00
2022-02-06T21:32:32+01:00
Gyökösi Attila
http://blog.hu/user/756414
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/02/03/csipos_kerdes_347?full_commentlist=1#c41198076" class="reply_nick_818943" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41198076 );">@villanyember</a>: Köszönöm-köszönöm! Amúgy a hozzászólásod utolsó mondata abszolút igaz, nem is volt elég az új szénkefe, nagyobb gond lehet. (Kicsit elindult a motor, hatalmas szikrázások közepette, de aztán le is állt, az új szénkefe jó felét viszont ezalatt megette.) Kiszereltem (fél napig szenvedtem vele), most várja hogy találjak egy rokonszenves mestert.
https://furdancs.blog.hu/2022/02/03/csipos_kerdes_347/full_commentlist/1#c41198076
Válasz erre: Csípős kérdés
2022-02-06T20:41:22+01:00
2022-02-06T20:41:22+01:00
villanyember
http://blog.hu/user/818943
Na már csak hozzászólok ha senkinek sincs efféle tapasztalata. A földelés hiánya egyértelmű probléma. A statikus feltöltődés ebben az esetben egyértelműen erre vezethető vissza. A keletkezés okai viszont nagyon szerteágazóak. A motor állapota szerintem nem oka a problémának. Inkább a környezeti tényezők indukálják a jelenséget. Egy kicsit vuduszerű is a dolog. Ugyanazon gépjármű azonos időben engem nem bántott, anyut viszont apró sikkantásokra és fürge szökdécselésre késztette. Jól hallatszott az apró kisülés hangja amikor hozzáért a kasznihoz. Anno a munkahelyemen volt egy gép, ami a maradék hullámlemezekből dobozelválasztó rekeszeket szabdalt ki igen gyorsan. Az asztal amire kiszórta a darabokat, laminált bútorlap volt. A vasváz le volt földelve, de a női személyzet állandóan sikítozott hogy "ráz a gép"! Sok vizsgálódás után megbeszéltük hogy ha ráz akkor locsolják le az asztal egyik sarkát egy kis vízzel, ezzel a gond meg is oldódott. A jelenséget okozhatja a ruházat (műszálas), az asztal anyaga, a feldolgozott anyag (laminált bútorlap). Befolyásolhatja a levegő nedvessége, néha nyáron a légköri elektromosság. Meg az is hogy mennyire erős a házi pálesz amit legurítottunk. :-)))<br />
<br />
Szénkeféből meg érdemes a biztonsági fajtát keresni, amiből egy bizonyos kopás után kiugrik egy kis műanyag pöcök ami eltolja a kefét a kommutátortól. Egy ennyire kopott kefe tönkreteheti pillanatok alatt a kommutátort!
https://furdancs.blog.hu/2022/02/01/a_het_mutargya_a_sarokcsavarozo/full_commentlist/1#c41190782
Válasz erre: A hét műtárgya: a sarokcsavarozó
2022-02-02T21:07:22+01:00
2022-02-02T21:07:22+01:00
BOAR
http://blog.hu/user/363287
Tizenöt éve kaptam az elsőt, egy Atlast.<br />
Nagyon kell nyomni mert pillanatok alatt kiugrik a bit a horonyból és eldarálja a csavarfejet.<br />
Megvannak a korlátai de hasznos kis kütyü.
https://furdancs.blog.hu/2021/09/07/teraszteto_egyszeruen_2_resz/full_commentlist/1#c41190490
Válasz erre: Terasztető egyszerűen, 2. rész
2022-02-02T19:25:50+01:00
2022-02-02T19:25:50+01:00
Gyökösi Attila
http://blog.hu/user/756414
<a href="https://furdancs.blog.hu/2021/09/07/teraszteto_egyszeruen_2_resz?full_commentlist=1#c40894184" class="reply_nick_415484" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 40894184 );">@zooltek</a>: Zooooltek! Beszélnünk kéne, és a telefonszámod nem lelem. Messengeren írtam, de nem tudom használod-e még...
https://furdancs.blog.hu/2022/02/01/a_vilag_legszebb_autoja/full_commentlist/1#c41189572
Válasz erre: A világ legszebb autója
2022-02-02T13:10:53+01:00
2022-02-02T13:10:53+01:00
Világnézet Netes Napló
http://blog.hu/user/675110
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/02/01/a_vilag_legszebb_autoja?full_commentlist=1#c41188578" class="reply_nick_17732" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41188578 );">@efi</a>: <br />
<br />
Metafizika??? Műszaki téren? Minden létezik amiről tudományunk van, valahol, valamikor és valamilyen formában. Ugyebár Hófehérke és Micimackó is létezik, mint mesealakok. .... ha így jobban érted...Valóságos fogalommal keverted te inkább ez.<br />
<br />
Igen az első képen lévő egybe keményfa műszerfalat lefutó egybe első oszlop alsó elemekkel nehéz elképzelni ... nem makett, 15-20 cm .... hanem úgy 1,5-1,7 m szélességben.
https://furdancs.blog.hu/2022/02/01/a_vilag_legszebb_autoja/full_commentlist/1#c41188930
Válasz erre: A világ legszebb autója
2022-02-02T08:06:53+01:00
2022-02-02T08:06:53+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/02/01/a_vilag_legszebb_autoja?full_commentlist=1#c41188578" class="reply_nick_17732" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41188578 );">@efi</a>: <br />
Azért az nem egy ördögi tudomány, hogy az az első kerekeket fedő lemez egy meghatározott kormányszögtől forduljon együtt a kerékkel, addig meg nem (amikor egy kocsi gyors, úgysincsenek akkora kormánymozdulatok, amikor meg akkor kormánymozdulatok vannak, akkor meg úgysem gyors... Főleg egy ügyes McPherson felfüggesztéssel, mert a toronycsapágy használható ugyanehhez tengelyként, a mozgató elemeket meg a kerékjáratban el lehet helyezni.<br />
Amúgy légellenállásban óriásit hozna, fékek hűtésében viszont meg nem...<br />
<br />
Nekem a túl magas padlólemez az, ami egy kicsit ergonómiátlan lenne - mai szemmel.<br />
<br />
A multimilliárdos lennék, simán csináltatnék egy ilyen replikát. Nyilván a hajtáslánc, a fékek és futóművek nem annak a kornak a termékei lennének... Digipanel _nem_lenne_benne_ !<br />
Aztán a sok güntervágenes, bentlís és rollszos sznob meg vakaródzhatna...<br />
És mennék vele vidáman az autópályán, de csak 110-120-szal. Úgyis sokan meredten néznének.<br />
Néha meg 130-140-nel...<br />
<br />
Bár a Mozaik utcában alighanem felakadnának a szemek...
https://furdancs.blog.hu/2022/02/01/a_vilag_legszebb_autoja/full_commentlist/1#c41188806
Válasz erre: A világ legszebb autója
2022-02-02T06:15:46+01:00
2022-02-02T06:15:46+01:00
Gyökösi Attila
http://blog.hu/user/756414
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/02/01/a_vilag_legszebb_autoja?full_commentlist=1#c41188578" class="reply_nick_17732" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41188578 );">@efi</a>: Itt egy gyűjteméy: <a rel="nofollow" href="http://carstylecritic.blogspot.com/2019/07/what-were-they-thinking-spatted-front.html">carstylecritic.blogspot.com/2019/07/what-were-they-thinking-spatted-front.html</a>
https://furdancs.blog.hu/2022/02/01/a_vilag_legszebb_autoja/full_commentlist/1#c41188798
Válasz erre: A világ legszebb autója
2022-02-02T06:11:23+01:00
2022-02-02T06:11:23+01:00
Gyökösi Attila
http://blog.hu/user/756414
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/02/01/a_vilag_legszebb_autoja?full_commentlist=1#c41188578" class="reply_nick_17732" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41188578 );">@efi</a>: Azért takart első kerekű autót láttunk már, például pont a Cord is készített ilyet, ezeknél a fedél is elfordul a kerékkel. <a rel="nofollow" href="https://www.harwoodmotors.com/vehicles/inventory_details.php?id=1329">www.harwoodmotors.com/vehicles/inventory_details.php?id=1329</a> "The suspension and chassis are extremely impressive. Cords were unit-body cars, and the original chassis is in place, albeit heavily modified and adapted to handle a fully independent Jaguar XJ6 front and rear suspension. As a result, ride quality is superb but it also feels remarkably agile on the road. The front suspension in particular is a work of engineering art, as the fenders turn with the wheels but are stationary, so the suspension moves inside without the fenders showing any movement. Impressive! The transmission is a familiar TH350 3-speed automatic and it feeds the Jaguar independent rear end with inboard disc brakes. Ground clearance is excellent, making this a car designed for the real world—even the custom exhaust system is tucked up tight. Everything underneath was color-matched to the car in true hot rod fashion, including the axles, spindles, driveshaft, and even the brake rotors themselves. It shows remarkable attention to detail. Wheels are also stock Jaguar XJ6 aluminum pieces, which fit neatly inside the skirted fenders without clearance issues, and they’re shod in 205/70/15 BFGoodrich radials all around."
https://furdancs.blog.hu/2022/02/01/a_vilag_legszebb_autoja/full_commentlist/1#c41188578
Válasz erre: A világ legszebb autója
2022-02-01T22:36:25+01:00
2022-02-01T22:36:25+01:00
efi
http://blog.hu/user/17732
Nyilván nem létezhetett, hiszen az első kereket el sem lehetett fordítani benne.
https://furdancs.blog.hu/2022/02/01/a_vilag_legszebb_autoja/full_commentlist/1#c41188360
Válasz erre: A világ legszebb autója
2022-02-01T20:36:38+01:00
2022-02-01T20:36:38+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
Tyiii, az a 851-es! Az nagyon zsezse.<br />
<br />
Ez a Ghost se semmi. Ha volt, ha nem.
https://furdancs.blog.hu/2022/02/01/a_het_mutargya_a_sarokcsavarozo/full_commentlist/1#c41188332
Válasz erre: A hét műtárgya: a sarokcsavarozó
2022-02-01T20:25:04+01:00
2022-02-01T20:25:04+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/02/01/a_het_mutargya_a_sarokcsavarozo?full_commentlist=1#c41188108" class="reply_nick_1568108" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41188108 );">@éppnászos</a>: <br />
Igazad van...<br />
Már hárman nyomják az égi színpadon...
https://furdancs.blog.hu/2022/02/01/a_het_mutargya_a_sarokcsavarozo/full_commentlist/1#c41188094
Válasz erre: A hét műtárgya: a sarokcsavarozó
2022-02-01T18:34:09+01:00
2022-02-01T18:34:09+01:00
gigabursch
http://blog.hu/user/169612
<a href="https://furdancs.blog.hu/2022/02/01/a_het_mutargya_a_sarokcsavarozo?full_commentlist=1#c41188004" class="reply_nick_1568108" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 41188004 );">@éppnászos</a>: <br />
De hisz ez Balogh Tibi volt az Argo-ból