Logo Pic
Páczkán Zsófia 2024. november 21.

Threads: Így kezdj hozzá a közösséged építéséhez! 1.rész

threads_borito.pngA Threads, a Meta definíciója szerint egy szöveges üzeneten alapuló alkalmazás, amit arra találtak ki, hogy rövid bejelentkezéseket és újdonságokat oszthassunk meg, illetve csatlakozhassunk különböző beszélgetésekhez, diskurzusokhoz. Posztjaink 500 karakter hosszúságúak lehetnek, képeket és maximum 5 perces videókat is feltölthetünk. 

Mik a Threads előnyei, szükség van vajon vállalkozóként a használatára?

Hozd létre a fiókodat!

  1. Ahhoz, hogy a márkád számára Threads fiókot hozhass létre, már rendelkezned kell egy Instagram fiókkal, ám ezen kívül rendkívül egyszerű és zökkenőmentes az alkalmazás letöltése és beüzemelése. Ha még nem rendelkezel Instagram fiókkal, akkor előbb annak letöltésére lesz szükséged, de ahhoz, hogy használhasd a Threadset, nem szükséges aktívan használnod az Instagramot.
  2. Szabd a vállalkozásod képére a profilodat, arra is van lehetőséged, hogy szinkronizáld az Instagramon szereplő profilképedet. Hozz létre egy bio-t is, ahol megtalálják a követőid a legfontosabb információkat és az oldalaidra, weboldaladra mutató linket.

Ismerkedj az oldallal!

Első lépésben fontos megismerkednek a Following feed és a For You feed fogalmával, ami már ismerős lehet más platformokról!

  • Following feed: a hírfolyam ezen szegletében azokat a bejegyzéseket találod, amiket az általad követett személyek tettek közzé, kronológiai sorrendben.

  • threads_for_you.pngFor You feed: ebben az esetben a Threads algoritmusa válogatja ki azokat a bejegyzéseket, amik számodra érdekesek lehetnek.

    Ez az a rész, ahova vállalkozásként érdemes lesz majd bekerülnöd, hogy minél több felhasználóhoz eljussanak a tartalmaid!

    Az algoritmus tulajdonképpen ugyanúgy dolgozik, mint az Instagrammon, minél nagyobb a posztod elérése (minél többen kedvelik azt, vagy szólnak hozzá), annál értékesebb és fontosabb lesz az az algoritmus szerint.

Használd ki a Threads előnyeit!

Bár a Threads még korántsem örvend akkora népszerűségnek, mint a Facebook, az Instagram vagy éppen a TikTok, relevanciája folyamatosan növekszik és egyedi lehetőségeket kínál a vállalkozások számára:

  • Gyors és egyszerű tartalomgyártás:

A Threads tökéletes arra, hogy akkor is megossz egy spontán, egyszerű tartalmat, amikor nem lenne időd bonyolult Reelseket forgatni, vagy éppen jól átgondolt kreatívokat készíteni. 

threads_microsoft.pngA Microsoft Threads stratégiája tökéletesen bemutatja, hogy milyen eredményesek a csak szöveg alapú bejegyzések a platformon, amik jelenleg az összes poszt több mint felét teszik ki.

Könnyeden, viccesen mutatják be a mindennapokban felmerülő számítógépekhez, informatikához kapcsolód kellemetlenségeket, mint például, amikor bezárod azt a böngésző ablakot, amire még szükséged lesz a későbbiekben.

Ez a stratégia jól mutatja, hogy egészen egyszerű szöveges, ám emlékezetes tartalmakkal is be tudják vonzani a célközönségüket és elérik, hogy a felhasználók jobban tudjanak azonosulni a vállalatukkal.

  • Változatos és rugalmas tartalmak:

Mivel a Threads esetében nem a vizualitásé a főszerep, könnyedén átalakíthatod, lerövidítheted, átfogalmazhatod a más platformokra készült tartalmaidat és már készen is van a Threads bejelentkezésed. Gyakorlatilag bármilyen szöveg, tartalom, amit már elkészítettél egy másik platformra, megállja a helyét a Threadsen belül is, ha átszabod egy kicsit az applikáció igényeire.

  • Egyenes út a Fediverzumba:

A Fediverzum, ami az angol federation és universe (vagyis szövetség és világ, világegyetem) szavakból áll össze, egymással összekapcsolt közösségi média platformok hálózatát jelenti, ahol a platformok közösen működnek, nyílt szabványok és protokollok alapján. 2024 márciusa óta, néhány országban, például az Egyesült Államokban a Threads felhasználóknak is lehetősége van bekapcsolódni a Fediverzumba, ami olyan platformokat foglal magába, mint például a Mastodon és a Bluesky. Ha belépsz ebbe az univerzumba, a Threadsen megosztott tartalmaidat az előbb említett platformokon is elérhetik és követhetik, még akkor is, ha nem rendelkeznek Threads fiókkal. 

  • Kiemelkedés a többi márka közül:

A hashtagek minden platform esetében fontosak, de a Threads esetében különös jelentőséggel bírnak. Az általuk csak tageknek hívott címkék egy-egy csoporthoz kapcsolódóan igen egyediek lehetnek.

  • Kölcsönösen növekvő elérések – Instagram és Threads:

Nem létezik még rá pontos bizonyíték, de feltételezhető, hogy a Threadsen nyújtott aktivitásod az Instagram eléréseidet is támogatja majd. Ami pedig biztos, hogy az applikáció megjutalmazza a felhasználókat, ha kipróbálják az új funkciókat, illetve mindenképpen hasznos, ha a Threadsen megosztott bejegyzésről a követők az Instagramra kattintanak vagy éppen az Instagram felhasználódból a Threads oldaladra lépnek. 

  • Előzetes követőbázis:

Szintén ide kapcsolódik, hogy ha a vállalkozásod már rendelkezik Instagram fiókkal és követőkkel, akkor már nem a nulláról indul a céged az platformon. Szuper hír, hogy ha az Instagramon keresztül jelentkezel be, minden addigi követőd értesítést kap a Threads felhasználód létrehozásáról és könnyedén be is követhetik abban a pillanatban.

  • Kommentek, kommunikáció és diskurzus:

Az alkalmazás segítségével sokkal mélyebben tudsz majd kapcsolódni a márkád követőivel, ugyanis bővebben meg tudtok majd vitatni egy adott témát, problémát, mint az Instagram kommentekben vagy akár a privát üzenetekben.

A Threads tehát könnyedén beépíthető a közösségi média stratégiádba, gyorsan és egyszerűen létrehozhatsz bejegyzéseket a vállalkozásod számára, akár a más platformokra készült tartalmaid átalakításával. A rövid, lényegre törő szövegekkel, trendekkel és a humoros, szellemes tartalmakkal pedig áttörő sikereket érhetsz el a közösségi média új szegletében.

  • ​​300217154_2888258884652747_2479846417993718281_n_1.jpgAz iWiW óta foglalkozunk közösségi médiával és CSAK AZZAL!
  • 13 különböző témájú, TANKÖNYVKÉNT HASZNÁLT közösségi média könyvünk jelent meg.
  • A turizmus és marketing szakmától közel 30 szakmai díjat kaptunk, köztük a Magyar Marketing Szövetség Év Marketing Nagykövete díjat.

Te is szeretnél tőlünk tanulni? KATTINTS!

Források:

https://about.fb.com/news/2023/07/introducing-threads-new-app-text-sharing/

https://socialbee.com/blog/brands-on-threads/

https://ictglobal.hu/iparagi-megoldasok/a-fediverzum-eve/

https://buffer.com/resources/how-to-use-threads/

Vissza a címlapra
Közösségi média mindenkinek
Érdekel a közösségi média? Megismernéd a Youtube-hátterét, a Google mérési módszereit, vagy belenéznél Zuckerberg fejébe? Szeretnéd tudni, mivel befolyásolnak a marketingesek és milyen általad megadott adatokat használnak fel "ellened", hogy eladjanak neked? Akkor itt a helyed! Rövid, lényegretörő magyarázatok kicsit tudományosan, kicsit hétköznapi nyelvezettel és kicsit a marketinget leleplezően.
Legjobban pörgő posztok
Nagy sertésmájas teszt
Linda Morvai • 17 nap
Napi érdekes - 547
JTom • 3 nap
Nagy pisztáciakrém teszt
Linda Morvai • 14 nap
Nagy pogácsa teszt
maradokapénzemnél • 1 nap
Nagy fagyasztott gesztenyepüré teszt
Linda Morvai • 17 nap
Cikkek a címlapról
A boxteli Szent Péter templom
A Rajna alsó folyása mentén, a mai Hollandiában fekvő Boxtel a középkor második felében közlekedési csomópont és ebből fakadóan kereskedőváros volt. Nem volt különösebben gazdag, de a XV. században megengedhette magának egy nagyobb gótikus bazilika felépítését. 
Kádár Erzsébet – az írónő, akit „sem folytatni, sem elfelejteni nem lehet” 
Kádár Erzsébet (1901–1946) neve ugyan időről időre felbukkan a szakirodalomban, személyéről mégis csupán kevesen tudnak, és kifejezetten kevéssé kutatott szerzőnek tekinthető. Pályafutása festőként indult, majd viszonylag későn kezdett írni: ennek ellenére kétszer is elnyerte a Baumgarten-jutalmat,…
>