Készüljenek a vaterások, korunk haladó és progresszív dizájnja immár belerondított a piacvezető alkuportál felületébe is. Botor, aki tagadná, hogy nemes az alapötlet, miszerint látássérült értelmi fogyatékosoknak is joguk van teljes életet élni a neten. Ennek - a Vatera látványtervező csoportja szerint - elengedhetetlen feltétele az eddigi információsűrűséget lepedőnyi üres helyekkel oldalakra szétszórni. Kis tréfa, hogy változatlanul apró betűkkel, cserébe azonban kedves piktogramokkal díszítve és jó sok egérgomb tekergetéssel érhetjük el az eddigi tömény tartalmat. Ami már túlhaladott, ezek szerint.
Törzsolvasóink tudják, hogy szerszámvásárlási opcióként vagy saját kalandjaim körítéseként mindig ajánlottam az első és majdnem egyetlen aukciós oldalt. Most, hogy utolsó alkalommal az élesítés előtt még van alkalmam összevetni az adminisztrátori felületet a már modern köntösbe öltöztetett kínálati oldal elrendezésével, szövegsűrűségével... kísérteties párhuzamokat látok az Ipon.hu verítékes és többszöri dizájnváltásával.
Az IPON informatikai webáruház, mely korábban érdekes IT-magazin is volt. Kétszer futottak neki átöltöztetni és mindenhonnan előugró interaktív menükkel kiegészíteni az oldalt. Ééééééss...elszúrták! Figyelmeztetés, tesztelés nélkül indították újra az oldalt és nemcsak undorító lett, hanem a felhasználók jelentős adatvesztést is elszenvedtek. Elveszett a rendeléselőzmény, a garanciás oldal (mondjuk ennek eltüntetésén nem csodálkozom) és öt kommentenként lapozni kell a hozzászólásokat. Működése pedig az állandóan előreugráló menük miatt egy részben erotikus szolgáltatásokat is kínáló vándorcirkusz felfokozott interaktivitású fináléját idézi.
Tökéletes! - kiálthatott volna fel a Grincs, ha épp Ipon-felhasználók ezreit akarja ellopni karácsony helyett. A kommentek nem egyöntetű sikert tükröznek (itt találni, ha van kedvük kinyitogatni az előzményeket). A forgalomvesztés mértékét nem ismerem, de az ingyenes - és ezáltal vélhetően látogatottabb - magazin kommentjei szinte nullázódtak.
Erre mondja a Vatera három évvel később: "Elérkezettnek láttuk az időt, hogy elkészítsük nektek az új Vatera oldalt, amely asztali gépen, tableten és mobilon is egy közös felülettel szolgálja ki a látogatókat, az adott készülék méretéhez igazodva.". Már itt bukott a koncepció, hiszen a felületek teljesen más felbontásban ideálisak. Szerintem a kilométeres sortávolságok azért lesznek beletéve, hogy a mobilosok ne nyomjanak félre egymáshoz közeli linkekkel. De miért kelljen alkalmazkodnom asztali gépes felhasználóként egy kis képernyős mobil megjelenítéshez?
Két oldalra fér el, amit korábban egy lap tartalmazott.
Több információt nem kapunk és ami zavaró hiányt ébreszt: az egymással konkuráló ajánlatokból is kevesebb fér el egy oldalon.
Itt a jelenlegi adminisztrációs felület. Nem modern, nem alkalmazkodik a trendekhez, de információsűrűsége dicséretes. Van akinek munkaeszköz ez a felület és érdeke átlátni a kínálatot, jellemzőket és minden fontos dolgot, nem pedig...
...oldalanként lapozva hozzájutni a szállítási és garanciális feltételekhez, vagy négy kattintásból eljutni oda, ahova eddig kettővel sikerült.
Ez nem egy blog, egy ingyenes tartalmat kínáló hírportál, hanem vásárlással - pénzköltéssel és jutalékkal összefüggő műveletek felülete. Amikor 6 százalékot vonnak le az eladási árból, vannak elvárásai az ügyfélnek. Például váltási lehetőség a régi és új megjelenés között, amit többen is kértek a beharangozó cikk alatt. Ezt kedvesen, de ellentmondást nem tűrően elutasította a szolgáltató, pedig nem megoldhatatlan. A minden adatot tartalmazó adatbázis mezői változatlanok maradnak, csak egyszerűen az elrendezésük stíluslapját kellene megőrizni, átkapcsolhatóvá tenni.
Nem tetszik ez az öncélú kampány, a csak önmagáért való megújulási kényszer, amit senki sem kért, de inkább elutasít. A teljes változtatást megvárva és értékelve, inkább keresek más oldalt vásárlásra és eladásra. Ami persze a Jófogás, ingyenesen. Talán visszavonulásnak hat, és majd kifogy ízlésem alól a kínálati talaj idővel, de rég azt látom: a Vatera a vásárlóknak akar megfelelni inkább, miközben az eladóktól húzza a sápot.
Remélem nem dizájnluddita siránkozást olvastak ki a leírtakból. Semmilyen célt nem tűztem ki közreadásával, mert a regisztrált felhasználói tömeg aprócska részeként a kutyát nem érdekli véleményem. Sőt, még lehet sikeres is az arculatváltás. Ha a görcsös trendkövetésre tudnak még példákat (akár pozitívat is) vagy véleményük van, osszák meg!
Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg ismerőseiddel. Ha nem, akkor is.
Csatlakozz a Furdancs Facebook-közösségéhez! Nem fogjuk megbánni.
De ha unod a Facebookot, kövess inkább a Twitteren!