Óra merevlemezből

2013.02.25. 09:42 | Írta: szopaul

Mindig azt gondoltam, hogy vannak szétszedhetetlen dolgok. Mindről kiderült, hogy öt perccel tovább kellett volna nézegetem, hogy rájöjjek a dolog nyitjára. Így jártam a merevlemezzel is. Ugyan mindössze csak egyszer fogtam a kezemben úgy egy winchestert, hogy a szétszerelését tervezgettem, és meg is találtam a kis csavarokat, amiket ki kellet volna tekernem, de annyira misztikusnak tűnt az eszköz, hogy egy idő után inkább csak forgattam a kezemben, mint mókus a makkot. Nem mertem nekiállni. Így aztán bekerült a szétszedhetetlennek ítélt eszközök közé. Ez régen volt, azóta már bátrabb vagyok. Egy merevlemezt nemhogy szét lehet szedni, de még kreativitásunkat is kiélhetjük rajta. Készíthetünk belőle például egy pofás kis asztali órát, rendszergazda barátainknak. Az ITT látható leírás szerint nem is tűnik annyira bonyolultnak a dolog. Hajrá!


merevlemezora01.jpg

Forrás: Instructables

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg ismerőseiddel. Ha nem, akkor is.
Csatlakozz a Furdancs Facebook-közösségéhez! Nem fogjuk megbánni.

A bejegyzés trackback címe:

https://furdancs.blog.hu/api/trackback/id/tr425100373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gorbacsov homlokán a májfolt 2013.02.25. 19:55:34

Hát izé... Hogy is mondjam... Respect, meg minden, de azért ennél születtek már szofisztikáltabb modellek is. Itt van például ez:

gizmodo.com/300470/hard-drive-clock?tag=hard-drive-clock

Itt a merevlemez MŰKÖDIK és úgy mutatja az órát, hogy a korong forog, a percet meg úgy, hogy a fej mozog. Ehez programozni kellett a szervókat. Ez így azért jobban odabasz egy informatikusnak, mint szimplán átfúrni a vinyót és átvezetni a mutatók tengelyeit.

2013.02.25. 20:03:58

5 éve van ilyen a falamon. jo, nem pont ilyen, de hddből van. quantum fireball óra

replikátor · http://reszegekistene.blog.hu/ 2013.02.25. 20:34:42

@Gorbacsov homlokán a májfolt: ez azért tényleg komolyabbnak és igényesebbenk tűnik

Gorbacsov homlokán a májfolt 2013.02.25. 21:29:38

@dark future: Az, hogy MFM vinyó, az mond valamit? :-D

dark future · http://www.andocsek.hu 2013.02.25. 21:59:21

@Gorbacsov homlokán a májfolt:

persze, az első XT-mben még az volt. nagyobb volt a vezérlőkártyája, mint a vinyó. :)
meg szerintem a műegyetemi Proper-16-okba is ilyet raktak.

Vittore. 2013.02.25. 22:23:58

Oké, jól is néz ki, de ezze is az a baj, hogy cska kacat és a helyet foglalná állandóan.

mis 2013.02.26. 09:15:40

@dark future: pedig emlékeim szerint a vinyó is elfoglalt legalább 2 5.25ös helyet...

Teszt.Elek 2013.02.26. 10:22:44

Szerintem faxa kis óra lett ez is, biztos volt vele meló.

Ami a HDD-ből extrém óra versenyt illeti, amibe ez a darab nyilván nem próbált nevezni, ott az igazi kockák erre gerjednek.

www.youtube.com/watch?v=kPdYpST_yoE
süti beállítások módosítása