Sztárom a párom: A pad

2020.03.23. 05:00 | Írta: Ezermester.furdancs

sztarom_a_parom_pad_09.jpg

Megmondom őszintén, egy bűnvallással kell kezdenem a történetemet. Elismerem, elgyengültem és egy óvatlan pillanatomban megnéztem egy romantikus vígjátékot a párom unszolására. Megtörtént. Azonban mentségemre szolgáljon ez már évekkel ezelőtt volt, de tényleg! A film címe: Sztárom a párom volt. A főszerelője Julia Roberts és Hugh Grant, akik romantikus, olykor vicces események között találnak egymásra.

A filmben van egy rész, amikor beszöknek este egy kertben, ahol van egy szép pad, amit a felirat szerint egy férfi (Joseph) készített a kedvesének (June), aki mindig hűségesen mellette ült. Ide aztán lehuppantak. A filmet nézve tettem én is egy ígéretet, hogy én is fogok a páromnak egy ilyen padot készíteni. Romantikát félre téve nekem Spike volt a kedvenc karakterem a filmben, az igazi prosztó-proli, de mindegy is...

Szóval most, hogy kertesházba költöztünk a tavasz közeledtével nekiláttam ennek a kétkezi munkának, a pad elkészítésnek. És ha már nekilátok, akkor teszek bele egy csavart is. Ne csak egy egyszerű pad legyen, hanem egyből kettő. Pontosabban, ha kell egy sima pad, de szétnyitva egy asztal két ülő résszel. Láttam már ilyet weboldalakon, többnyire fából, de nem igazán tetszett, hogy összecsukva egy kicsit ormótlan az egész és a nyitás-csukás mechanikája két egymás melletti síkban, két pad széllességgel van megoldva. Én ezt inkább egy síkban, esztétikusan képzeltem el, hiába ez a fránya esztétika nálam megnehezíti a dolgokat… Neki is láttam papíron a megszerkesztésének. Menet közben rájöttem, hogy nem is olyan egyszerű ez a geometriai feladat (bárcsak jobban figyeltem volna matek órán), hogy két forgáspont közbeiktatásával, különböző szögekkel, szimmetrikus padkiosztást hozzak létre, de a feladatot sikerült megoldani!
Így nézett ki a rajz, a méretét 1:1-ben készítettem el, hogy hozzá tudjam próbálni az alkatrészeket.

sztarom_a_parom_pad_01.jpg

Miután ezzel elkészültem, hozzá mértem, daraboltam az alkatrészeket. Az egész vázát nem másból, mint a természet ajándékából az otthon fellelhető maradék 40x40-es zártszelvényből készítettem. Kellett hozzá még szögvas és lapos vas is, sőt 4 db 10mm-es átmérőjű csavar önzáró anyával együtt. Ezért nem adtam pénzt, mert ezek maradék anyagok voltak. Egyedül a faanyagért kellett elmennem, ami 3 db 4 méteres szárított fenyő palló, ami 12 800 Ft-ba került.

sztarom_a_parom_pad_02.jpg

Jól jöttek a heggesztő mágnesek egy-egy elem összeállításánál.

sztarom_a_parom_pad_03.jpg

Majd az egészet összeállítva, az egyik oldalt összehegesztettem.

sztarom_a_parom_pad_04.jpg

Így néz ki a féloldal felállítva:

sztarom_a_parom_pad_05.jpg
A biztonság kedvéért azért ideiglenesen összeállítottam az egészet és kipróbáltam a gyakorlatban, hogy mindent jól számítottam-e ki.

sztarom_a_parom_pad_06.jpg

Amikor nyugtáztam, hogy minden passzol, jöhetett a festék. Milyen van itthon? Fűzöld! Az pont jó lesz! Áttöröltem hígítóval és két réteg festék került a vasra. Azért előtte még átfúrtam a kapupántfejű csavarok rögzítéséhez a szögvasakat.

sztarom_a_parom_pad_07.jpg

A padlapoknak szánt fenyőpallókat tömbösítettem, egymáshoz ragasztottam és lecsiszoltam. Most a részletekbe nem mennék bele, mert az egy külön posztot is megérdemelne. Ha ilyet nem tudunk otthon csinálni, akkor tömbösített fenyő táblát is lehet kapni, ami habár borsos áron van, de egy darabból kijönnek a lapok részei. Ha pedig szűkösebbek a lehetőségek, akkor pallódarabokból egyesével lecsiszolva rácsosan is fel lehet csavarozni a lapokat.

sztarom_a_parom_pad_08.jpg
Miután ezeket elkészítettem, két réteg UV álló falakkal átkentem és kapupántfejű csavarokkal a vázhoz rögzítettem. Ízlés szerint dekorálható a nagyméretű fafelület, kreatívak előnyben...
Kivittem a fák alá és rögtön fel is avattuk a felségem örömére.

sztarom_a_parom_pad_09.jpg

Egy darabig kényelmes kiülési lehetőséget biztosít számunkra a fák alatt, és ha vendégeink jönnek, akkor csak egy mozdulat és a padból egy kerti asztalt tudunk „varázsolni”, ahol 6 ember kényelmesen, de max. 8 elférhet, beszélgethet és közösen étkezhet.

sztarom_a_parom_pad_10.jpg

  


   Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg ismerőseiddel. Ha nem, akkor is. 
Csatlakozz a Furdancs Facebook-közösségéhez! Nem fogjuk megbánni.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://furdancs.blog.hu/api/trackback/id/tr6315540606

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zooltek 2020.03.24. 04:49:48

Szép munka!
Anno én is megcsináltam, mindenféle tetőlécből. Mivel az alapanyag sem volt ideális, nem is értek a famunkához, nem is lett szép. De inkább csak a kihívás miatt csináltam meg.
Valami oldalon megtaláltam a teljes leírást, de fizetős volt a letöltés. A html forráskódban meg ott volt a direkt link a pdf-hez :)

kkm.furdancs 2020.03.24. 07:45:14

@zooltek: Jobb az, ha az ember a saját igényihez és testhajlataihoz méretezi ilyen fontos alkalmatosság elkészítését. A fent látható "összeállítom próbaként, akár felis rajzolom" módszert én is követem, jobb egyben látni a tervet.
Mindamellett biztosak lehetünk benne, hogy azok a varratok sikerülnek a legerősebbre, amit véletlenül fordítva hegesztünk fel.

Ezermester.furdancs. 2020.03.24. 10:21:04

@zooltek: Szemfüles vagy!

Anno én is találtam olyan oldalt, ahol ha jól emlékszem 1000 részletes barkács tervrajzot lehetett volna letölteni fizetés ellenében, de amikor már neki kezdtem volna előfizetni, akkor a vírusirtóm minden áron meg akart védeni, mert ez egy adathalász oldal és semmiféle képen nem akarta betölteni. Azután letettem róla.. nem erőltettem. De egy csomó hasonló szélhámos reklámot látok a pinteresten. Például sok kis, hasznos barkács dolgok reklámoznak, mint az a szögmérő, amit fent a fényképen látsz, na most ugyan ezt a terméket kb. 10x-es áron reklámozzák a Pinteresten. Detto, ugyan az, mint az enyém, egy helyen is gyártják, csak a matricázás más egy kicsit és a balekok rácsapnak... :)

kkm.furdancs 2020.03.24. 11:00:33

@Ezermester.furdancs.: A ruha szabásmintás oldalak dettó!

Wildhunt 2020.03.31. 02:36:34

És minden ilyen munkához elengedhetetlen Murphy pontossági törvénye:
Mérd mikrométerrel
Jelöld krétával
Vágd baltával.
süti beállítások módosítása