Melyik szerszámmárkákat imádjuk és melyekben csalódtunk?

2021.05.20. 05:00 | Írta: Gyökösi Attila

A Profibarkács.hu 2021-es piackutatásában több tízezer vásárlójukat és feliratkozójukat kérdezték meg szerszámvásárlási szokásaikról. A kérdőívet több, mint 2000-en töltötték ki és az urak elég magabiztosak, hogy jól reprezentálja a magyar barkácstermék fogyasztót.

2020_2_27_einhell_marrakesch_1609_step2-1160x700.jpg 

A 9 szekcióból az egyik a legkedveltebb és a legutáltabb márkákra vonatkozott - bár ők inkább úgy fogalmaztak, hogy "melyik márkában csalódtál".

A Top 3 márka, ami a legtöbb pozitív említést kapta sorrendben a

  1. Makita - 1864 szavazat,
  2. Bosch - 1525 szavazat,
  3. Einhell - 526 szavazat.

Érdekesség, hogy a Top 10-ben ott volt a Lidl üdvöskéje a Parkside is, de az a márka a negatív említésekben is az élen járt. Azt is fontos megemlíteni, hogy látszik milyen komoly dominanciája van a Makitának és a Bosch-nak.

A Top 3 márka, ami a legtöbb negatív említést kapta sorrendben a

  1. Einhell - 505 szavazat
  2. Straus - 481 szavazat
  3. Black & Decker - 404 szavazat

Még több érdekességet tartogat a negatív lista. Az Einhell mindkét listán dobogós helyét Profibarkács azzal magyarázza, hogy egyrészt az elmúlt években sokat fejlődött a márka minősége, ugyanakkor - talán épp a bizalom növekedése okán - sokan választották olyan jellegű munkára, igénybevételre a terméket, amire nem kellett volna, ugyanis ez nem egy ipari márka. Ez egyébként nem azt jelenti, hogy az Einhell rossz volna. Inkább azt, hogy erről a márkáról nagyon sarkos, erős véleménnyel voltak a megkérdezettek: vagy imádták, vagy épp nagyon nem szeretik.

A Straust nem is igazán kell magyarázni, érdekesebb a Black & Decker harmadik helye - ugyanaz a helyzet vele, mint az Einhellel, markáns véleménnyel rendelkeznek a gyártóval kapcsolatban az emberek. Amire még a Profibarkács rámutat, hogy a pozitív listát dominálta 2 márka, a negatívot viszont egyáltalán nem - a csalódással jelölt szavazatok nagyon szétoszlottak az összesen 231 megjelölt márka között.

Végezetül márkaépítési tanácsok szerszámgyártóknak! Mivel a márkákat szabadszavasan lehetett beírni és nem kiválasztani, sok-sok elírás született.

Megint a Black & Decker-t kell megemlítenünk, ugyanis mindössze a megkérdezettek 39,75%-a tudta helyesen leírni a márkanevet. A Milwaukee már jobban szerepelt, 64,11% helyesen leírta. A legjobb helyezést itt azok érték el, amik maximum 2-3 szótagból állnak és úgy írjuk, ahogy mondjuk. Így szinte mindenki helyesen írta, hogy AEG, Makita, Hilti.

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg ismerőseiddel. Ha nem, akkor is. Csatlakozz a Furdancs Facebook-közösségéhez Nem fogjuk megbánni. 

A bejegyzés trackback címe:

https://furdancs.blog.hu/api/trackback/id/tr116564418

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2021.05.20. 08:33:05

A patkside/workzone cuccok nagy előnye az áruk mellett a három év gari, üzemóra megkötés nélkül.

Wildhunt 2021.05.21. 10:43:45

Az ukrán határ melletti titkos befutó a Dnipro-M.
süti beállítások módosítása