A Profibarkács.hu 2021-es piackutatásában több tízezer vásárlójukat és feliratkozójukat kérdezték meg szerszámvásárlási szokásaikról. A kérdőívet több, mint 2000-en töltötték ki és az urak elég magabiztosak, hogy jól reprezentálja a magyar barkácstermék fogyasztót.
A 9 szekcióból az egyik a legkedveltebb és a legutáltabb márkákra vonatkozott - bár ők inkább úgy fogalmaztak, hogy "melyik márkában csalódtál".
A Top 3 márka, ami a legtöbb pozitív említést kapta sorrendben a
- Makita - 1864 szavazat,
- Bosch - 1525 szavazat,
- Einhell - 526 szavazat.
Érdekesség, hogy a Top 10-ben ott volt a Lidl üdvöskéje a Parkside is, de az a márka a negatív említésekben is az élen járt. Azt is fontos megemlíteni, hogy látszik milyen komoly dominanciája van a Makitának és a Bosch-nak.
A Top 3 márka, ami a legtöbb negatív említést kapta sorrendben a
- Einhell - 505 szavazat
- Straus - 481 szavazat
- Black & Decker - 404 szavazat
Még több érdekességet tartogat a negatív lista. Az Einhell mindkét listán dobogós helyét Profibarkács azzal magyarázza, hogy egyrészt az elmúlt években sokat fejlődött a márka minősége, ugyanakkor - talán épp a bizalom növekedése okán - sokan választották olyan jellegű munkára, igénybevételre a terméket, amire nem kellett volna, ugyanis ez nem egy ipari márka. Ez egyébként nem azt jelenti, hogy az Einhell rossz volna. Inkább azt, hogy erről a márkáról nagyon sarkos, erős véleménnyel voltak a megkérdezettek: vagy imádták, vagy épp nagyon nem szeretik.
A Straust nem is igazán kell magyarázni, érdekesebb a Black & Decker harmadik helye - ugyanaz a helyzet vele, mint az Einhellel, markáns véleménnyel rendelkeznek a gyártóval kapcsolatban az emberek. Amire még a Profibarkács rámutat, hogy a pozitív listát dominálta 2 márka, a negatívot viszont egyáltalán nem - a csalódással jelölt szavazatok nagyon szétoszlottak az összesen 231 megjelölt márka között.
Végezetül márkaépítési tanácsok szerszámgyártóknak! Mivel a márkákat szabadszavasan lehetett beírni és nem kiválasztani, sok-sok elírás született.
Megint a Black & Decker-t kell megemlítenünk, ugyanis mindössze a megkérdezettek 39,75%-a tudta helyesen leírni a márkanevet. A Milwaukee már jobban szerepelt, 64,11% helyesen leírta. A legjobb helyezést itt azok érték el, amik maximum 2-3 szótagból állnak és úgy írjuk, ahogy mondjuk. Így szinte mindenki helyesen írta, hogy AEG, Makita, Hilti.
Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg ismerőseiddel. Ha nem, akkor is. Csatlakozz a Furdancs Facebook-közösségéhez Nem fogjuk megbánni.