A hét műtárgya: a fűtött kabát

2017.02.13. 05:00 | Írta: Tarrasque

Ha eddig nem volt melegetek, akkor a mai posztot elolvasva garantáltan az lesz, vagy nem. Ismerjük az érzést, amikor a reggeli kávé közben próbálunk erőt gyűjteni, mert egész nap a metsző szélben kell majd dolgozni a szabadban. És tudjuk előre, hogy hiába húzunk fel több réteg termocuccot, legkésőbb délután kettő körül már az átfázástól belassulva zombiként fogunk csellengeni. Vagy amikor a hajnali félálomban szembesülünk azzal, hogy mégis leesett a hó, lehet korábban kelni havat lapátolni, és a forró tea hatása öt perc múlva már sehol se lesz. A túraboltok tele vannak a jobbnál-jobb kabátokkal, pulóverekkel, mellényekkel, de tud ilyet valamelyik?

kabat.gif

 A szerszámgyártók válasza a problémára a fűtött kabát. A fűtött ruházatok régóta elterjedtek a motorosok körében, ott a motor biztosítja a fűtéshez szükséges áramot, ezek a kabátok viszont akkumulátorról működnek. 

Mint ahogy a rádiós cikkben már említettük, a gyártók igyekeznek minél több alkalmazási területre kiterjeszteni az akkumulátoruk használatát, így kötve magukhoz a vásárlókat. Ha valaki rááll egy márka termékeire, akkor valószínűleg több csere-akkumulátorba is beruház, hogy töltés idejére ne álljon le a munka, ezért vagy megspórolhatja az akkumulátor árát a kabát vásárlásakor, vagy más célra is fel tudja majd használni a kabáthoz vásároltat. Egy kabát + akku + akkutöltő készlet például nagyjából másfélszer annyiba kerül, mint csak a kabát.

A kabát használata egyszerű: csatlakoztatni kell az akkut a kabátból kilógó kábelhez, majd a logó nyomogatásával (ld. fent) általában három fűtési fokozat közül lehet kiválasztani a megfelelőt.

bosch-kabat.jpg

(Hogy a jónevű német gyártó miért piszkos nadrágban fényképezte a modellt, nem tudom.)

 Az akku nem csak zsebbe rejthető, de egyes kiviteleknél akár övre is csatolható (lesz, még nem rendelhető):

bosch-akku-2.jpg

A kabátot szénszálas fűtőelemek melegítik, elől a mellkason és a hát felső részén, egyes modelleknél pedig a zsebek környékén vagy a gallérnál is. Az ilyen fűtéssel szerelt kabátok önmagukban is meleg viseletnek számítanak, és a fűtőelemek csak kiegészítik ezt: senki ne várjon izzasztó hőséget, leginkább a szél és a hideg ellensúlyozására fejlesztették ki.A működési idő az akkumulátor teljesítményétől és a választott fűtési fokozattól függ, de általában 5-10 óra közötti átlagos időt adnak meg a gyártók.

Ezt az időt nagyban csökkenti, ha fűtés mellett még a telefonunkat is töltjük az akkuról (mint ahogy az a fenti kép USB ON gombjából már sejthető volt, erre is van mód):

kabat-telefon.jpg

 Miután a gyártók nagy része piacra dobott ilyen terméket, és a kötelező köröket már lefutották (terepszínű, láthatósági fényvisszaverős, márkaszínű stb.), lassan a divatozás felé fordul az irány.

Milwaukee-M12-Heated-Hoodies-and-Jacket-Colors.jpg

Elegánsan sportos fekete kabát:

bosch-kabat-noi.jpg

Kapucnis dzseki:

kapucnis-kabat.jpg

 Női pulóver:

milwaukee-kabat-noi.jpg

 Ezek a kabátok valóban jó minőségű, sok zsebbel felszerelt, praktikus viseletek, ezért ha valaki amúgy is vásárláson gondolkodik, érdemes vetnie rájuk egy pillantást.

A nagy hideg ellen védekezhetünk még akkus kézmelegítővel is:

kezmelegito.jpg

És végül videó, egy lehetséges alkalmazási környezet a fűtött kabátokhoz:

A hét műtárgyait a Netszerszámtól kunyizzuk
netszerszam_logo.jpg

 
Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg ismerőseiddel. Ha nem, akkor is.
Csatlakozz a Furdancs Facebook-közösségéhez! Nem fogjuk megbánni.

A bejegyzés trackback címe:

https://furdancs.blog.hu/api/trackback/id/tr915449725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Untermensch4 2017.02.13. 08:32:35

"a jónevű német gyártó miért piszkos nadrágban fényképezte a modellt" Hát azért hogy ne beállított képnek tűnjön, legyen "életszagú" (nem úgy értem hogy annyira koszos...), sugallja azt hogy ebben lehet dolgozni.

2017.02.14. 18:47:35

Egy magyar hókotró vezetője biztosan magához nyúlna, ha azt mondanák neki: na Józsi, holnaptól te ezen a JCB kotróval dolgozol :)

SaturnV 2017.02.14. 23:11:44

Én még az ősz elején néztem szét e téren,milyen kínálatok vannak.Valahogy megéreztem,erős lesz az idei tél,én meg nagyon fázós vagyok,nagy hidegben hiába ing,pulóver,vastag kabát,hát vacogok.Akkor leletem rá a Blazewear márkára,és fűthető kabátjukra.Akciósan volt 40 ezer Ft.,de ha azt vesszük,egy normálisabb kinézetű dzseki sem sokkal kerül kevesebbe ennél,egész jó vételnek tekintettem.Fagypont közelében egy vékony pulóverrel elég csak a a kabát,olyan meleg az is.De most a januári -10-15 fokos hidegben mutatta meg,mit is tud.Eszméletlen komfortérzetet biztosított az elől,és hátoldalon belevarrt fűtőszálak. 4 fokozattal bír,a legnagyobb fokozaton rendesen pirítja a hátad! Egy 2600 mAh-s akku jár hozzá,de max.fokozaton csak 2 órát bír egy töltéssel.Van hozzá 5600 mAh kapacitású,csak hát ugye a 17 ezer Ft.-os ára kissé higgasztott.
Azóta nem fáztam egyszer sem!!!

kkm.furdancs 2017.02.15. 07:16:56

@SaturnV: Köszi a leírást! Nem tudod, hány voltos az akkumulátor?
Egy túrázónak talán a nem lenne túlsúly a kismotor akksi :)

SaturnV 2017.02.15. 09:26:52

@kkm.furdancs: Nagyon szívesen! 7,4 voltos az akkuja. És még egy,amiért ezt a kabátot választottam,ez tényleg hétköznapi,utcai viseletre is való,a többi inkább motoros,ill melós ruházat. Blazewear Centurion...
süti beállítások módosítása