Karácsonyi mosógépszerelés - 2. rész

2013.01.15. 10:00 | Írta: Mr. Furdancs

Miután befejeztük a szénkefecserét a mosógépben, jöhetett a második felvonás. Történt ugyanis, hogy sasszemmel észrevettem, hogy mi okozta a csordogálást a masina ajtajánál. Először nem hittem el, hogy ez a kis szakadás az ajtó gumitömítésén okozhat szivárgást.

Ferenc, a szerelő azonban megnyugtatott, hogy jól látom a problémát. A következő mondatommal abbéli nyugtalanságomon próbáltam úrrá lenni, hogy honnan és mennyiért szerzünk egy ilyen tömítést. Megkérdeztem ugyanis, hogy azt a gumit nem lehet-e megfordítani, hogy a szakadás a víz terhelésének kevésbé kitett helyre, felülre kerüljön. Szoktunk ilyet csinálni - jött a válasz. Ekkor egy percig tiszteletbeli mosógépszerelőnek éreztem magam. Hozzáláttunk a munkához, leginkább Feri.

szakadas.jpg
Ez volt a szivárgás oka.

Árgus szemmel figyeltem, hogy vajon hogyan kerül majd ki a helyéről a tömítőgyűrű. Elképzelésem se volt arról, hogy hogyan lehet kiszedni. Nekem úgy tűnt, mintha valahogy rá lenne vulkanizálva az "üst" bejáratára. Persze, hogy nem így volt. Elöl és hátul is egy-egy rugós pánt tartotta helyén a gumit. Ezeket, megfelelő célszerszámmal Ferenc hamar kioperálta.

Photo 2012.12.27. 15 05 25 (1).jpg Photo 2012.12.27. 14 34 34 (1).jpg
Photo 2012.12.27. 14 34 38 (1).jpg Photo 2012.12.27. 14 37 51 (1).jpg
Valahogy így jött ki a gumi

Miután ezzel megvoltunk én bohó fejjel azt gondoltam, hogy egyszerűen megfordítjuk a gumit és kész is vagyunk. Rosszul gondoltam. Ugyanis Ferenc felhívta a figyelmemet egy apró kis lyukra a tömítés belső peremén. Ennek az a szerepe, hogy ebben a peremben ne álljon meg a víz, hanem folyjon szépen vissza az üstbe. Lyukat kellett tehát varázsolni a gumira, hiszen az eredeti nyílás most majd felül lesz.

Photo 2012.12.27. 14 49 20 (1).jpg Photo 2012.12.27. 14 49 23 (1).jpg
A lyukasztás egy kiszolgált dugókulcs és egy stucni segítségével történt. Erre nem vagyunk büszkék, de bőrlyukasztó épp nem volt kéznél.

A visszaszerelés következett, ami alapvetően egyemberes munka, de ketten azért könnyebben ment a dolog. A pántok visszahelyezésénél elkél a segítség. Jöhetett a tesztüzem. Egy csepp nem sok, de még annyi sem folyt az ajtónál. Úgy érzem, Ferenc nagyszerű munkát végzett. Arra pedig külön büszke vagyok, hogy én is hozzájárulhattam a sikerhez.

Időközben vége lett az első felvonás alatt hallgatott Alanis Morissette-lemeznek, így új album után néztem. Az ausztrál Crowded House 1986-os azonos című bemutatkozó lemeze akadt a kezembe, úgyhogy ezt hallgattuk meg.

A bejegyzés trackback címe:

https://furdancs.blog.hu/api/trackback/id/tr335013764

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hot-spot (törölt) 2013.06.17. 18:59:40

No!
Nekem a minap menet közben kinyílt a dob az új mosógépemben úgy,hogy a dob szája legalul volt és meg sem mozdult semerre.
Kurva ideges lettem,és ha ideges vagyok,akkor kurvára nem tudok gondolkodni egyáltalán,ezért megpróbáltam lenyugtatni magam ami nagy nehezen sikerült is.
Miután megnyugodtam csináltam egy vízleeresztést,árammentesítettem.Észre vettem hogy a dobon van egy műanyag izé (a szájával szemben ami ebben az esetben felül volt) és ezt el lehet csúsztatni.Miután elcsúsztattam szépen egyenként kihuzigáltam a ruhákat a résen egyenként (közben bele esett egy fakanál is és egy hússzedő villa is,de végül kiszedtem az összes rongyot a gépből).
Bevilágítottam elemlámpával és azt láttam,hogy a dob szája szépen bele van akadva a fűtőszálba de úgy,hogy semerre nem mozdul a dob.Belenyúltam egy partfis nyéllel és addig addig birizgáltam,míg nem valahogy szépen elmozdult az egész és a nyitott szájat felülre tudtam húzni.
Mit ne mondjak,marha nagy megkönnyebbülés volt.
Ezt csak tanulságképpen írtam le,hátha más is olvassa és nem kell mindjárt szerelőért rohannia.
Továbbá kitüntettem magam és kitűztem egy, a szocializmusból rám maradt kiváló dolgozó jelvényt.:)
süti beállítások módosítása