Ez most egy olyan poszt lesz, ami kifejezetten alkalmas arra, hogy az új Facebook csoportunkban okos tanácsokat kapjunk hozzá. Az van, hogy rábukkantam egy régi, de igazából komolyan sosem használt Rowenta mobilklímára. Az első próba során működött, legalábbis a ventilátor és a kompresszor is ment. Gondoltam, beállítom ide a stúdió előterébe, ártani biztos nem fog.
Az ilyen klímáknak van ugye egy darab csövük, amit ki kell vezetni a szabadba, ezen távozik a hűtés folyamán felforrósodott levegő. Ezt szokás simán csak a résnyire nyitott ablakon is kivezetni, persze olyankor valahogy azért az ablakot nem árt eltömíteni, hiszen különben a kinti meleg levegő a cső mellett rögtön vissza is tud jönni a szobába.
Korrektebb megoldás áttörni a falat, beépíteni egy műanyag szellőzőcsövet aminek a külső végére kerül egy rács, esetleg valami lamellás elzáró is, a belső végéhez meg csatlakoztatjuk a gépből kijövő csövet. Messze nem ez a leghatékonyabb légkondícionálási megoldás, pláne nem egy 20 éve gyártott gép esetén, de hát itt van, próbáljuk ki. Kilyukasztottam a falat, dugtam bele csövet, arra rámókoltam a gép kijövő csövét, és mehetett is a móka. (Nem látszik a képen, de egy görög őszibarack konzerves doboz lett a tökéletes toldat, pont ráment a gép csatlakozója, meg a falon átmenő is.)
Ment is, pontosabban kellemesen intenzív zajtermelés mellett jött a hűvös (-nek tűnő) levegő. Azonban valahogy mégsem volt igazán meggyőző a dolog, némi méregetés után kiderült, hogy bizony itt inkább csak egy jó hangos ventilátort nyertünk, amit az is mutatott, hogy a szerkezet kondenzvíz-gyűjtő tartálya nagyon nem akart telni, pedig a gépkönyv egy óra max teljesítményű üzemelés után akár 1 liter vizet is jósolt.
Miután technikailag a szerkezet működik (sőt, mint kiderült, időnként néha azért némi morgás közepette még egy kis hideget is csinál) arra jutottam, hogy megszökhetett belőle a hűtőközeg. Ez ugye egy autóklímánál is így van. Ez a gép pedig évek óta áll, nyilván a tömítései is elfáradtak, szóval inkább az volna a csoda, ha szuperül szuperálna ennyi év után.
Fel kéne tölteni tán gázzal. Igen ám, de ebben még R22 a hűtőközeg, ami 2009-től már nem használatos. Plusz ennek a Rowenta gyártmányú gépnek sehol semmi nyoma nincs, ergo szerelési leírás, ábra, miegymás sincs hozzá. Persze lehet, hogy simán ki kéne dobni. Ugyanakkor ez egy jó masina, nem is sokat ment életében, sajnálnám ha nem tudnánk új életet lehelni bele.
Szóval a kérdés most az, van-e itt valaki, aki tud okos ötletet, ajánlást, miegymást adni egy nagyjából 20 éves, Rowenta CA-01A típusú mobilklíma feltöltéséhez? (Nyilván szét fogom szedni, megnézem, egyáltalán van-e rajta feltöltőszelep, mert ahogy hallom, ez egyáltalán nem általános mostanában. Ha van, egyel beljebb vagyunk, mert akkor már tudom mi a méret. Persze hogy milyen, az R22 hűtőközeget kiváltó gáz lenne alkalmatos bele, azt még akkor sem tudom. Plusz azt amúgy sem tölcsérrel szokás beleönteni, szóval mindenképp szakember kell hozzá, meg gép, de hogy ebben a forróságban találok-e olyat, aki nem hajt el egy 20 éves mobilklímával, az már kérdésesebb...
Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg ismerőseiddel. Ne feledjétek, van már nekünk egy Facebook Furdancs Csoportunk is, direkt az olvasóink kapcsolattartását, eszmecseréjét könnyítendő. Szemmel láthatóan nő a tagok köre, csatlakozzatok ti is! Kövessétek azt is, kérdezzetek egymástól, és persze osszátok meg a tapasztalataitok, büszkélkedjetek el az alkotásaitokkal, adjatok tanácsokat. Most épp ránk is fér...