A hét műtárgya: a karácsonyfatalp

2013.12.12. 10:00 | Írta: Tarrasque

ferfias.jpg

(forum.2-ventiler.de)

Feltételezem, sokaknak ismerős ez a tárgy:

karacsonyfatalp.jpg

Jónéhány évvel ezelőtt letarolta a piacot ez a műanyag házas, nehezített aljú, drótfeszítéses rögzítésű karácsonyfatalp. Alig-alig látni a boltokban a hagyományos, csavarozós kivitelt. Nem véletlenül, mivel van jónéhány előnye:

  • viszonylag nagy, több mint 10 centiméteres törzsátmérőhöz is jó

  • víztartályos

  • könnyű használni, a pedállal feszíthető kábelhez nem kell akkora erő, mint egy csavarhoz

  • a fa lebontásánál (ilyenkor már nincsenek összekötve az ágak ugye) elég a rögzítőpöcköt oldani, nem kell hosszan hemperegni a lomb alatt

A másik iskola, a csavarozós technológia viszont bír egy nagy előnnyel: a csavarok segítségével nem kell a talp középpontjában, minden irányból egyforma erővel rögzíteni a fát, van lehetőség kisebb dőlések korrigálására.

csavaros.jpg

Ha a karácsonyfához szoknyát is használunk (a karácsonyfatalpat beborító terítőt), akkor elég e kettő közül választanunk, készen is vagyunk. Ellenben ha látszódik a talp, és nem vagyunk megbékülve a fenti látványvilággal, akkor két dolgot tehetünk:

1. A zsebünkbe nyúlunk mélyen (180 euro), vagy nagyon mélyen (400 euró):

szep.jpgdesign-talp.jpg

2. Belátjuk, hogy régen minden jobb volt:

antik-2.jpg

antik-3.jpg

cizellalt.jpg(ebay,de)

Ezekre az öntöttvas talpakra ráfér egy kis felújítás, és nem kifejezetten BoConcept-kompatibilisek, de egy hagyományos karácsonyfához jól illenek.

Ez a kedvencem. Érdemes megfigyelni, hogy a madarak csőrének és farkának a kialakítása mennyire funkcionális:

antik-4.jpg

Ez is játékos megoldás, a Mikulás puttonyába kell rakni a fát:

puttony.jpg

Ha pedig valaki szereti a dilit:

ozikes-2.jpg

ozikes-1.jpg

A híres piros orrú Bambi és a mézeskalács Chaplin a Mikulás legjobb barátai.

Ha számolnunk kell azzal, hogy a szomszéd, aki húszezerrel drágább tévét vett, átjön hozzánk, akkor ne habozzunk:

forgo1.jpg

Forgó karácsonyfatalp!

vilagito2.jpgvilagito.jpg

Gyönyörű színekben pompázó világítós karácsonyfatalp!

Ez az ipari kivitel szintén világít, de a rögzítőszerkezetet érdemes nézni:

vilagito-szoritos-2.jpg

vilagito-szoritos.jpg

És akkor a barkácsolósabb út képviselői:

faronk.jpg

Farönkbe rögzítve (http://www.flickr.com/photos/nookiedoodle/5187900028/ )

diy.jpg

Masszív kivitel, ebből nem fog kidőlni a fa (http://caverpilot.com/diy/diy-christmas-tree-stand/ )

kosar.jpg

Ez igazából csak takaró, de szép (http://inmyownstyle.com/2013/12/diy-basket-christmas-tree-skirt.html). A fa sem csúnya.

antigravitacios.jpg

Lebegő karácsonyfa (http://www.instructables.com/id/Anti-Gravity-Tree-Stand/?ALLSTEPS), könnyű alatta takarítani. Azért azon a műanyag palackon gondolkozhattak volna még egy kicsit.

Még több "hét műtárgya"

A hét műtárgyait a Netszerszámtól kunyizzuk
netszerszam_logo.jpg


Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg ismerőseiddel. Ha nem, akkor is.
Csatlakozz a Furdancs Facebook-közösségéhez! Nem fogjuk megbánni.

A bejegyzés trackback címe:

https://furdancs.blog.hu/api/trackback/id/tr285686906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.12.12. 11:01:18

most tervezek vásárolni víztárolós csavaros műanyagosat.
kicsit untam már hogy nekünk volt a legkisebb lukú karácsonyfatalpunk a világon, és mindig nekem sikerült megvenni a legvastagabb/pont a talpánál görcsös fenyőfákat.

GregDzsi 2013.12.12. 15:12:22

Az a Dávid-csillagos talp, az nagyon polkorrekt - biztos van jinjangos, meg píszjeles is a gyártónak:)

Tarrasque 2013.12.12. 15:42:09

Hát ez bizony fel se tűnt :)

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.12.26. 10:41:43

Én a múltkor készítettem egy nagyon olcsót. Fogtam egy régi fa ajtót. Békebeli, az a fajta, amiben van egy vastag fa keret és abban vékony (>1 cm) fa táblák. Abból kivágtam középről egy nagyobb darabot és kivettem a fa táblákat. Így kaptam egy nagy H-betűt. Abba pedig körkivágóval készítettem egy lyukat.

szépjuhászné 2013.12.26. 13:22:55

Pár éve leegyszerűsítettem a dolgot: fogtam egy szép, nagy kerámiakaspót, teletöltöttem homokkal, jó mélyen beleástam a kicsi (kb. 1 m) karácsonyfát és alaposan megöntöztem.
A vizes homok biztonságosan megtartotta.
süti beállítások módosítása