Hogy el ne csússzon a Házmester!

2019.07.01. 05:00 | Írta: kkm.furdancs

image2_4.jpg

Manapság támfalbetonozással múlatom az időt, ezért a sok ismétléses poszt. Kávé nélkül nincs betonozás, sem élet, ez nyilvánvaló. Kedden tragikus hirtelenséggel párját - és a gyors kávémelegítés lehetőségét - ritkította két mikrohullámú sütőnk is. Egy csomó termékmegjelenítést tartalmazó, de ettől még rövid történet következik a konyha katasztrófaelhárításról, parahullámú sütőkről.

Egy brutális tömegű Moulinex mikrót vásároltunk még 2000. előtt az "új hullám" jegyében. Ez az a márka, amiben feltétel nélkül megbízom és nem is volt gond vele, míg vagy 10 éve, frissen vásárolt házunk vakolatvéséses státuszba nem került. Voltam olyan hülye, hogy egy helyiségben hagytam a szálló porral. Innentől baljós fény- és hanghatásokkal járó  mikrorobbanásokkal ijesztgetett. Félretettem és beszereztem egy továbbiakban izoláltan elhelyezett abszolút noname sütőt. Moulinex belsejében találtam egy alumíniumozott papír lapot, tőle eredtek a robbanások. Portalanítottam a sütőt és a megviselt lapot kidobtam belőle. Az első, fedezék mögül végzett kísérletek nem vezettek mutációhoz vagy termonukleáris robbanáshoz, így az ún. nyári konyhában helyeztem el ritka melegítésekre, illetve egy darabig mögötte lakott egy egér (ezt az alomból és szotyimaradékból rekonstruáltam).

Utódja újabb 10 évre biztosította a civilizált és takarékos melegítés lehetőségét, míg egy nap (kedden) fura parajelenségek közepette meghibásodott. Hibajelenség: bedugom a konnektorba, rövid idő múlva elkezd előreszámlálni és 10.30-ra érve automatikusan beindul. Ezt minden alkalommal pontosan ugyanígy csinálja. Hiába az óvatos szétbontás és kontaktspray-s kezelés, a hiba megmarad. Gyengeáramú szakkifejezéssel élve, beborult az agyába. Na jó, Noname sütő ki a műhelybe ismét, Moulinex be. Ez pedig a harmadik használatnál adta meg magát néma hallgatásba burkolózva, már álmában sem csönget egy picit.

Nem akartam újabb költöztetésekkel gyéríteni sóderlapátolásra tartogatott energiámat, így rendeltem egy újat a Médiamarktból. Nem reklám, de nagy változások történtek annál a cégnél, mióta utoljára személyesen kontaktoltunk a Kill Bill 1. DVD vásárlása kapcsán. Kiépítettek egy stabil, vevőbarát webáruházat és eléggé olcsón áraznak ugyanazon termékeket, mint mondjuk a Mall.hu. Vettem pár háztartási nagygépet ebben az évben tőlük, de szivattyút és szerszámokat is. Ingyenes szállítás (még áruvisszaküldéskor is), egy korábban csak háztartási- és szórakoztató elektronikával foglalkozó céghez képest meglepő szerszámválaszték és korrekt ügyintézés. Csütörtökön ideért a Hausmeister mikrohullámú sütő. A márkából látszik, hogy ezúttal (is) az árkategória aljáról válogattam. Drágább darabok csak a számunkra amúgy sem kihasznált szolgáltatások és a dizájn miatt kerülnek 30-340 ezer forintba.

Semmi meglepetés a Házmestertől, simán működik, csak egy probléma akadt. Az elöl 10 mm átmérőjű műanyag lábak, hátul a fémaljzatból préseléssel kialakított fémtartók nem adnak akkora súrlódást, hogy ne csúszkáljon össze-vissza.

Na most jön a nem túlbonyolított rész, tehát egyszerűen lemértem az alkatrészek befoglalóit - melybe beleillenek a gyári lábak - és nyomtattam 2*2 lábat. Azok aljára gumit ragasztottam. Ennyi. 30 perc +18 Ft anyagköltség erőforrást emésztett fel. Éljen a 3DPrintelés, használják Önök is!

 

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg ismerőseiddel. Ha nem, akkor is. 
Csatlakozz a Furdancs Facebook-közösségéhez! Nem fogjuk megbánni.
De ha unod a Facebookot, kövess inkább a Twitteren!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://furdancs.blog.hu/api/trackback/id/tr5114914492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zooltek 2019.07.02. 04:00:37

Az "alu lap" neve csillámlemez, pár forintért kapható, méretre vágható. A funkciója, hogy megakadályozza, hogy a zsír lerakódjon a magnetronra, ami a mikrohullámot csinálja. A lerakódó zsír idővel elkokszolódik, ívet húz, és kinyírja a magnetront. (Ha se kép, se hang, esetleg megnézheted a 2 biztosítékot, az egyik a betáp panelján van (250V 8-10A), a másik a transzformátornál egy műanyag tokban (nagyfesz, 0.75A))

kkm.furdancs 2019.07.02. 09:26:35

@zooltek: Na, kb ezt vártam tőled :):):)
Köszi a tippeket! Ebben a sütőben 2009. óta csak kávé melegedett, zsírveszély nem állt fenn. Megnézem a biztosítékot és írok belőle posztot is (ha megjavul). Ha nem, akkor az időzítőjét felszerelem a biciklire, mert szépen csenget :)

zooltek 2019.07.02. 13:31:13

@kkm.furdancs: A bizticserét úgy gondoltam, hogy ha szerencséd van. Ha nem, akkor még mindig lehet szerencséd valamelyik mikrokapcsolóval, ami az ajtózárat figyeli. Ha nincs szerencséd, akkor még mindig lehet szerencséd a diódával, ami a kondenzátor meg a mikró háza közé van kötve, multiméterrel kimérhető. De lehet a kondi is hibás, vagy a trafó (ez a legritkább eset), vagy a magnetron, ez a legdrágább mulatság. De kb. 5000-ért kapsz használtat, még akkor is megéri (csak a felfogatást kell megnézni). De azon fogok röhögni, ha a betáp kábel eltört :P Nekem egy '91-es mikróm van, 2007-8 körül cseréltem egy magnetront meg csillámlemezt, azóta meg egy relét.

Bár te csak kávémelegítésre használod, a legfontosabb: le kell takarni a kaját, és kb. örök élet.

Ha van kérdésed az alkatrészek kimérésével kapcsolatban, állok szolgálatodra :)
(Egy mezei 1000 forintos piaci multiméterrel szinte mindent ki lehet mérni, kivéve mondjuk a kondenzátort)

kkm.furdancs 2019.07.02. 21:20:09

@zooltek: Félreteszem a tanácsokat szeptemberre, mert úgy el vagyok havazva, hogy kb akkor tudom felbontani a sütőt.
süti beállítások módosítása