Műhelyóra 10 perc alatt

2013.11.16. 09:19 | Írta: Tákolmányi (törölt)

ora1.jpg

A kiszolgált fűrészlap óra számlapként való felhasználását Thoreau posztjából merítettem, mely a távoli jövőben jelent meg (a Furdancsnál rutinos időutazók dolgoznak).

ora2.jpg

Ha a száradási időt nem számoljuk, az aktív elkészítés tényleg belefér 10 percbe. Az óraszerkezet különféle tengely- és óramutató hosszúságokkal olcsón kapható (a legolcsóbb kész óra feléért-negyedéért), ez saját tervezésű faliórák készítése után kiált. A négy furathely pont megfelelő a fából készült távtartók rögzítésére, erre lettek ragasztva a farúdból szeletelt pontok.

A bejegyzés trackback címe:

https://furdancs.blog.hu/api/trackback/id/tr455614532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gyökösi Attila · http://grundstudio.hu 2013.11.16. 18:04:17

Remek-remek. A piros pöttyök helyére esetleg mehetnének csavarhúzó-bitek. Valami olcsó, gagyi készletből. Az volna az igazi barkács. :)
A korábbi óra, - a cikk szerinti ihletadó - amely jelenleg a tér-idő kontinuum valamely másik, innét kissé félreesőbb részén vesztegel, épp a számlap megfelelő kivitelezése okán ragadt ott. De nemsokára megtörtént a befejezése...
Óraszerkezetre én a scindo-t ( www.bolthely.hu/ora/ ) javaslom mindenkinek. Mert csak. Amúgy azért néha bizony a kész órák között is lehet találni olcsón jókat, épp most láttam az itteni obiban 600.- pénzért faliórát, szerkezettel és mutatós mutatókkal és számlappal.
A helyzet az, hogy az óraszerkezetek között azért komoly különbség lehet, persze a legtöbb júzer nem jut el eddig az érdeklődési szintig.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2013.11.16. 21:00:32

@Thoreau: "persze a legtöbb júzer nem jut el eddig az érdeklődési szintig"

Leginkább az infó hiánya miatt. Az általad belinkelt oldalon is csak egy apró infó hiányzik az órák adatai közül, mégpedig a pontosság, ami sajnos lutri. Szerintem egy DCF77-órát éedemes beszerezni, ami persze drágább, viszont mindig másodpercre pontos. Vannak ilyenek mechanikus kivitelben is.

2013.11.16. 21:32:34

Index címoldal:

"Furdancs Műhelyóra 10 perc alatt
Tulajdonképpen mindenből lehet órát készíteni, aminek a közepén van egy lyuk."

Nemá'! :D

Kirándulás · http://www.adventures.hu 2013.11.16. 22:04:59

@little troll: Akko légyszi a feleségem pinájából csinálj má egy órát, hogy használhassam valamire végre. Az se baj, ha nem teljesen pontos. Köszike.

2013.11.16. 23:22:44

@Kirándulás: Azt hiszem, ezt nem nekem kellett volna címezned. Az idézőjel ("...") azt jelenti, hogy más írta azt, ami közte van, nem én. Az Index címlapjáról másoltam ide, mint ahogy ezt fölötte jeleztem is. Érted? Szívesen.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2013.11.16. 23:30:57

@Kirándulás: Elég baj, ha másra nem tudod használni. :D

Gyökösi Attila · http://grundstudio.hu 2013.11.17. 07:35:47

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Az idő illúzió. A pontos idő kétszeresen az. :D (Szabadon formálva a Galaxis útikalauz egy bölcseességét...)

Gyökösi Attila · http://grundstudio.hu 2013.11.17. 07:51:01

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Egyebekben viszont én inkább a mechanikai élettartamra teszem a hangsúlyt. Tapasztalat, hogy bizony a nagyon olcsó óraszerkezetek működési ideje néha az elem élettartamát sem haladja meg. Aztán - bár ez megint nem feltétlenül általános igény - egy már elkészült óra későbbi átalakításánál a szerkezet vagy a mutatók cseréjénél is lehetnek gondok. A linkelt oldalban az a jó, hogy pontosan beazonosítható, hogy egy adott óraszerkezet-család milyen mutatókkal működik.
Szerencsére én a másodpercre pontos időbeosztásra nem vagyok rákényszerítve, nálam a havi néhány perces pontatlanság bőven belefér. Elemcserekor úgyis be kell állítani a pontos időt. Különben is, a lakásom bármely tetszőleges pontjáról rálátok minimum három órára, tehát fejben mindig lehet átlagot vonni. :)

Tákolmányi (törölt) 2013.11.17. 07:55:55

@Thoreau: Szia!
Azért nem bitből vagy más anyagból készült, mert a mutatótengely mindössze fél centire nyúlik ki a számlapból, tehát eleve nem tudnék magasabb tárgyakat odarakni.
Viszont kapni akár 25 mm hosszú óratengelyes szerkezetet is.
De ha már webáruház párbaj, akkor:
bolthely.hu/papelito/id/05942_Oraszerkezet__folyamatos_jarasu__mutatokkal
Nem akartam reklámot :)

Még ennél is olcsóbban tudsz beszerezni a falusi (biztosan van városi is, de én itt lakom) kitelepülő vásárokon alapanyagot, ott az egész ébresztőóra kerül 150 Forintba :) Nem is értem, hogy tudják megoldani.

Pont az óraposzt és az időutazás kapcsán jutott eszembe a nyelvtani fordulat annak a kifejezésére, amikor már jártál a jövőben és tudod, hogy meg fog történni.
Igető+"fog"+személyrag. Azaz Thoreau megírfogta a posztot. :)

Gyökösi Attila · http://grundstudio.hu 2013.11.17. 09:07:39

@Tákolmányi: A folyamatosan járó szerkezet ugyan remekül szimbolizálja az "idő nem áll meg soha" mondást, mindazonáltal én az ugráló mutatókat szeretem.
Az általam linkelt boltot azért szeretem, mert csak órával foglalkoznak, és értenek is hozzá. Plusz ugye a már írott későbbi azonosíthatóság is ott van. Most is van olyan órám itthon, amiben meghalt az általam ezer éve szettben vett szerkezet, és az ahhoz adott egyedi és mutatós mutatókhoz sehol nem találok megfelelő szerkezetet most.

Gyökösi Attila · http://grundstudio.hu 2013.11.17. 09:08:51

@Tákolmányi: Az én műhelyórámnál az a feneség, hogy addig hurcibáltam magammal a számlapját ide-oda, amíg most eltűnt... de meglesz bizonyosan előbb-utóbb. :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2013.11.17. 13:33:47

@Thoreau: "mindazonáltal én az ugráló mutatókat szeretem."

Kinek a pap, kinek a papné. Én régóta szeretnék egy folyamatos járású órát. A konyhai ugrálós óránkat a nyárra leállítottam, mert nem tudtam aludni a kattogása miatt. (Nyáron a szobaajtót nyitva tartjuk, és csak egy csukott ajtó választ el az órától.)

Morgan kapitány (törölt) 2013.11.17. 17:00:01

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Igen! Én sem tudok aludni az óra kattogásától, mindazonáltal szeretem, ha bárhova pillantok, lássam az időt.
süti beállítások módosítása