Mosogatóból grillsütő. Mosogatóból!

2018.05.23. 05:00 | Írta: kkm.furdancs

Mindig nagyon hálásak vagyunk, ha olvasói levél érkezik és beszámol saját barkácsolásról, javításról. Legutóbb Huber Szilárd rövid, illusztrált leírását kaptuk meg. Leírása "A festéket leszámítva kizárólag háztáji alkatrészekből készített grillsütő". Sajnos korábban készült, nagy felbontású fotókkal már nem lehet rekontsruálni készítését, de a lényeg így is látszik. Köszönjük és várjuk mások bemutatkozását is!

1_2.jpg

"A történet a tavaszi lomtalanítással kezdődött amikor sajnáltam kidobni a régi mosogatónkat, mert "jó lesz az még valamire". Egy grillsütő vásárlását egyébként is terveztem, mivel az alakja hasonlított. Gondoltam, nem veszíthetek vele semmit ha átalakítom."

Szükséges alkatrészek:
- 1 mosogató
- 10 db hosszú hatos csavar
- 1 bármilyen rács
- 30 cm függönykarnis

1_10.jpg

A festéket letakarítottam róla, kettévágtam. Eredetileg nyitható zsanéros megoldást terveztem, de mivel egyik oldala hosszabb volt, mint a másik, ezért fedő lett a kisebb elemből.

2_6.jpg

A rácsot egy rég nem használt gyermekjátéktartó polcból vágtam ki. A rács felfüggesztését oldalanként két 6-os csavarral oldottam meg, melyeket belülről anyával rögzítettem. Érdemes előtte megnézni az optimális magasság érdekében egy jóadag faszén magasságát. Beterítettem szénnel és fölé fúrtam kb 3 cm-el az egyik oldalon.A többit az első oldalhoz fúrtam figyelve hogy nagyjából vízszintben legyen.

21.jpg
A külsejét hőálló fekete festék spray-vel fújtam le két rétegben (ez volt az egyetlen összetevő, amit vennem kellett). A Tesco autós sorról származik (1200Ft), márkájára nem emlékszem. A belsejét nem kezeltem semmivel, nehogy bármilyen érdekes íz keveredjen az ételbe. A fogantyú egy fel nem használt függöny karnisból lett levágva, amit két csavarral rögzítettem.

32370402_1600868099982614_3388498629814648832_n.jpg

A mellette fekvő asztal egy szétbontott szekrény egyik ajtaja.

3_5.jpg

A végeredmény egy jól működő grillsütő, ami tartós lesz, mert a bolti sütőknél vastagabb lemezből készült. 

32308862_1650628055055213_3738738223367585792_n.jpg

32323618_1650627908388561_3185591927936385024_n.jpg

32294041_1600868166649274_7580012580404461568_n.jpg  

 
   Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg ismerőseiddel. Ha nem, akkor is. 
Csatlakozz a Furdancs Facebook-közösségéhez! Nem fogjuk megbánni. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://furdancs.blog.hu/api/trackback/id/tr8513990790

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kranfater 2018.05.23. 08:39:31

Azért zseniális mert a grill és a szmóker kemence ötvözete is egyúttal. Gratulálok!

kommentes nikk 2018.05.24. 08:40:54

Azért ez nagyon csöves, ki nem tennék a kertembe ilyen lomot. Múlt héten jártam egy Oázis kertészetben, 50%-os kedvezmény volt a kertigrillekre, 15-ért olyat lehetett venni, ami galaxisnyi távolságra van ettől a kendácstól. Értem én, hogy ez handmade, csak ocsmány.

Alotharian 2018.05.24. 09:59:10

@kommentes nikk: Szerintem a 15ezres kertigrillek sem szépségdíjasok.
Ugyan azt tudják, mint ez.

Ennek (és azoknak) az a hibája, hogy jellemzően csak a gyors, közvetlen grillezést tudják, nem alkalmasak a low-and-slow füstöléssel egybekötött BBQ-ra. (Ellentétben azzal, amit kranfater írt.
Ettől eltekintve szerintem is ügyes, és én többre értékelném ezt, mint egy 15k-s "egynyári" hulladékot.

kommentes nikk 2018.05.24. 10:15:33

@Alotharian: az igazából 30k-s cucc volt féláron, és nem az a teszkós három lábon imbolygó szirszar volt, de mindegy is. A posztbeli cucc nálam a kinézete okán nem maradhatna.

Anna Kiraly 2018.05.24. 11:16:31

nekem teccik, bár az enyém szebb, de maga az ötlet zseniális!

clemens 2018.05.24. 11:20:53

"A festéket letakarítottam"
Én zománcosnak nézem a kiinduló állapotot, hogy kell a zománcot "letakarítani"?

kkm.furdancs 2018.05.24. 13:42:50

@clemens: Hát, a mellékelt képek alapján sikerült valahogy. Szólok a szerzőnek és ha van bloghu-s nickje, talán elmeséli.

kommentes nikk 2018.05.24. 15:36:16

@clemens: valszeg géppel lecsiszolta, a harmadik képpár jobboldali képén látszik, ahogy a hajlatokban, sarkakban még ott a festék/zománc, de nagyrészt már inox színű a cucc, gondolom nekiugrott sarokcsiszolóval.

zooltek 2018.05.24. 16:07:13

@kommentes nikk: Ej de egy tahó vagy. Nekem Scania fékdob a tűztér, MTZ tárcsa a sütőlap, és egy ósdi palacsintasütő a fedő. Kit érdekel, hogy néz ki, amikor még a szomszéd utcából is elkérik a receptet, és kiderül, hogy ugyanaz a recept, csak nálunk sokkal finomabb.

kommentes nikk 2018.05.24. 17:15:42

@zooltek: oké, de miért vagyok tahó? Mert nem tetszik egy tákolt randa sütő? Szerintem te vagy a tahó, hogy tahózol.

Fanghal 2018.05.24. 17:50:58

@clemens: Üdv! Jól látod, valóban zománcos volt! Első körben Flex+lamellás korong, aztán pisztolyfúró+drótkorong, majd ezek felváltva, míg meg nem untam :D
Nem egyszerű levakarni.
Csillogott-villogott így egy közeli cégnél beneveztem egy kör homokszórásra, hogy matt legyen, bár lehet felesleges volt, mert egyik oldalról a festék takarta, másik oldalról a korom.

zooltek 2018.05.24. 18:34:42

@kommentes nikk: Rendben, én vagyok a tahó. És igazad van, ez egy tákolt sütő. De nem randa, és tökéletesen elvégzi a dolgát. Egyéb felháborodás?

kkm.furdancs 2018.05.24. 18:43:34

@kommentes nikk: Kérdés, hogy ha van egy ártatlan házi barkács, amit minden nagyképűség nélkül bemutat a készítője, miért kell basztatni és miért nem lapozol inkább tovább szó nélkül?

kkm.furdancs 2018.05.24. 18:46:34

@Fanghal: +1!
Jól csináltad, kell a homokszórás. Nem is az esztétika miatt, hanem a régi népdal mondja, hogy "Ne egyél zománcot, mert megdöglesz" :)

Fanghal 2018.05.24. 19:15:52

@kommentes nikk: Jelenlegi körülményeim sajnos nem engedték meg, hogy új grillsütőt vegyek. Ezért csináltam meg mosogatóból. Egy békebeli mosogató alternatív felhasználásáról beszélünk! Nyilván soha nem fog úgy kinézni mint egy 15-30.000 Ft-os grillsütő. Nem is kell hogy úgy nézzen ki, mert eredetileg teljesen más célt szolgált! :)
A nemtetszéssel semmi gond nincs, a szépség relatív. Ez nem is szépségversenyre készült. A nemtetszés kinyílvánításával sincs semmi gond, nem csak pozitív kritika létezik. Itt egyedül a kommented hangvételével volt probléma amiben hosszan ecseteled mennyire ocsmány. Ezen ha változtatsz, a jövőben garantálom, hogy senki nem fog egy rossz szót sem szólni rád.
A működésével abszolút semmi gond nincs, többször is teszteltük.
A többieknek köszönöm az elismeréseket, és a blognak a lehetőséget, hogy bemutathattam.

KAMA3 2018.05.25. 07:35:08

@kommentes nikk: Még tiszta szerencse, hogy ebben az átkozott vadkapitalizmusban lehet kapni készen, több félét, színűt és formájút, így a Te igényed is ki lesz elégítve. A készítő is boldog, hogy lett egy grillezője kevés pénzből, és te is boldog vagy, hogy nem a Te kertedben füstölög ez az újrahasznosított mosogató.

kommentes nikk 2018.05.25. 15:18:48

@kkm.furdancs: kérdés, ha szabad a kommentelés, miért kéred ezt számon? Ha nem szabad, akkor írd ki, hogy moderálás van, és töröld ki a hozzászólást. Vagy hozz szabályt arról, hogy itt csak léleksimogatni lehet kommentben. Hogy milyen érzékeny lelkivilágú már mindenki, úgy csináltok, mintha a poszter feleségét csúnyáztam volna le :))) Ez csak egy szaros grillsütő :))))

kkm.furdancs 2018.05.25. 16:06:41

@kommentes nikk: Ok, igaza van Zoolteknek, te tényleg egy tahó vagy, na, takarodj innen.

Fanghal 2018.05.25. 16:15:22

@kommentes nikk: mennyivel jobb volt ezt olvasni. Köszönöm az észrevételeidet, van bennük logika. Bár nyársakat meg lapátokat nem használok grillezéshez, csak egy húsfogó csipeszt. Az elfér a tálcán ami az okádék bútorlapon van, amit azóta méretre vágtam, hogy elöl-hátul ne lógjon le erről a "szaros grillsütőről". A régi egynyári 10.000 Ft-os szép gyári grillsütőmön aranyos kis deszkák voltak két oldalt. Nem szerettem, ezért nem lett ezen is olyan. A stabilitásával semmi gond nincs, nem kell, hogy alápakoljak fákat vagy faszenet. Bár rövid időn belül odatehető egy alsó polc, nem teszem oda mert nincs rá szükségem. A szélek lekerekítésével kapcsolatban is igazad van szebb lenne, majd idővel le is vágom, egy ideje nekem is szúrja kicsit a szemem. A másik részével kapcsolatban, ha nekimész lelököd a fedőt. Nem fáj. Igen, az állványra is ráfér egy festés.
A lelkem nem szorul simogatásra nem is kérte tőled senki hogy simogatsd, de a bunkóságot sem szeretem. Kérlek maradjunk is ennyiben. A további észrevételeidet is szívesen meghallgatom, amennyiben normálisan írsz. Ha nem, akkor görgetek tovább :)
Minden jót ;)

kkm.furdancs 2018.05.25. 16:23:39

@Fanghal: Igazából már nem várható, hogy válaszol.
Friss poszterként nem eshet jól, mikor az Index főoldalról idetalál néhány az Internet-csőcselékből, akinek úgy kezdődik a napja, hogy random oldalakra odahányja a kizárólag negatív hangvételű baromságait. Ez egy ilyen ország, mi így szeretjük.
Sajnos, még nekünk, öreg motoros bloggereknek sem könnyű mindig feldolgozni ezt. Annyit meg nem tudnak fizetni, tényleg. :)

scsaba1 2018.05.25. 16:50:49

Nekem tetszik az ötlet és a kivitelezés is. Jó a trollok és a hülyék kedvéért: igen bétás, igen lehet még fejleszteni, le lehet majd festeni az állványt is... Ötletadásnak is első osztályú, főleg ha valakinek dobálódik a padláson egy inox mosogató is (mer' az asszonynak a legújabb ikejás kellett), mert azzal még ennyi munka sincs.

Egyébként egy nagyon régi, '80-as évekbeli Ezermesterben egy békebeli öntöttvas mosogatóból vagy mosdóból meg egy kiszuperált porszívó motorból kovácstűzhelyt építettek. Kovácstűzhelyt. A porszívó motor által kifújt levegő vezették be egy vascsövön a lefolyónyíláson keresztül a mosogatóba, ahol vidáman izzott a feketeszén vagy a koksz és már lehetett is csinálni otthon a jó kis szalonnázónyársakat vagy a csavaros teraszrácsot... Szóval ahhoz képest ez majdnem rendeltetésszerű használat...
süti beállítások módosítása