Alacsony költségvetésű gramofon házilag

2019.05.16. 06:33 | Írta: Mr. Furdancs

gramo01.jpg

Körülbelül tíz évvel ezelőtt belecsöppentem pár gramofonbuliba. Ezek a barátságosnak indult, majd ittasságba torkollt összejövetelek általában arról szóltak, hogy elővettük a padláson talált régi, valóban bakelitből készült lemezeket, és az ecserin vásárolt gramofonon lejátszottuk őket. Ha megengedtek ennyi szubjektivitást, az alábbi habkönnyű dolgozattal ezekre az időkre emlékszem.

Él Londonban egy Livia Ritthaler nevű hölgy, aki mikor Angliába költözött, egy ilyen fából, fémből, és némi papírból készült gramofon elkészítésével ütötte el az időt. Nagy csodát ne várjatok tőle, digitalizálni nyilván nem lehet ezzel a szerkezettel, de a dédi lemezeit szépen le lehet vele játszani. Amíg a kezünk el nem fárad.

gramo02.jpg

gramo03.jpg

gramo04.jpg

gramo05.jpg

gramo06.jpg

 Forrás: Livia Ritthaler

 

 Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg ismerőseiddel. Ha nem, akkor is. 
Csatlakozz a Furdancs Facebook-közösségéhez! Nem fogjuk megbánni.
De ha unod a Facebookot, kövess inkább a Twitteren!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://furdancs.blog.hu/api/trackback/id/tr285088317

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnight coder 2019.05.16. 15:22:18

Mondjuk ilyet én is csináltam úgy 12 évesen, de annak csináltam villanymotoros meghajtást. Aztán késõbb a tűs-hangszórós cuccot lecseréltem lemezjátszó fejre/tűre és tettem mögé egy sztereó erősítőt. Még később vettem egy rendes lemezjátszót.

exterminador 2019.05.16. 17:28:05

Azok a lemezek sem bakelitből készültek, hanem sellakból.

Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög 2019.05.16. 19:23:30

Én még ezt az egészet csatlakoztatnám egy fúróhoz fúróállványon, hogy ne kelljen tekerni.

kkm.furdancs 2019.05.16. 20:01:59

@Öszödön pörölyt köpködő körömpörköltölő Ördög: Vagy Flexhez, ha merjük megfúrni a sellakot. Gyorsabban leszaladna egy szám. Záray-Vámosi trash sebességen :)

Egyébként a fentiekhez: a régiek vagy nagyon jól hallottak egy sima gramofontölcséres erősítéssel vagy nekünk magasabb a hallásküszöbünk, hogy 10+ wattal szeretjük hallgatni a cuccot. Hangnyomásban kellett volna írni, de most nem számolgatok.

Az biztos, hogy pl. a Pokolgép Kár minden szó számát nem tudom 60W alatt hallgatni.
süti beállítások módosítása