Reluxa tekerentyűjének javítása

2019.06.26. 05:00 | Írta: Mr. Furdancs

Joggal merül fel a kérdés, hogy napjainkban van-e létjogosultsága a reluxának. Simán lehet, hogy van, és csak az én fejemben kötődik szervesen a nyolcvanas évekhez ez az árnyékoló eszköz. Mindenesetre itt a szerkesztőségben többen érezzük úgy, hogy a hazánkban fellelhető ilyen redőnyök nagy része csak úgy ott ragadt és nem volt elég pénz, elképzelés, kreativitás a lecserélésükhöz. Lépjünk is túl ezen. A reluxa él és virul. Nem beszélve arról, hogy a 9 és fél hét című filmben is jó szolgálatot tett.

aluminium-venetian-blind-70413-1513571_w_1.jpg

A barkácsolásra fogékony ember olyan szemmel jár a lakásban, hogy folyamatosan azt vizslatja, hogy hol akadhat valami kis csinosítani, javítgatni való dolog az ingatlanban. Mi tagadás a ma feldolgozni kívánt problémát már hónapok óta nézegettem, de csak most jutottam el odáig, hogy ki is találjak valami okosat. Amit kiötlöttem inkább kreatív és praktikus, mint szép megoldás.

Maga a probléma:
Van ugyebár a reluxának egy olyan funkciója, hogy a redőnyt alkotó lamellákat különböző dőlésszögbe lehet állítani, hogy értelme is legyen az árnyékolónak. Ezt egy speciális bowden, huzal, nevezzük bárminek segítségével tudjuk állítani. Ez a huzal a reluxa, tokban elhelyezett "gépházából" kandikál ki. Az első része ennek a huzalnak viszonylag rövid, gondolom azért, hogy tetszőleges hosszúságú toldással lehessen kiegészíteni. Nyilván az ablak méretétől függően. A probléma a toldásnál keletkezett. A két összeillesztett huzalt ugyanis egy darab műanyagcső fogja össze. Ez a cső az idők során eltűnt. Ennek eredményeképpen a két fél huzalt semmi nem tartja össze. Így aztán a lakásban lakó alacsonyabb termetű embereknek igencsak nyújtózkodniuk kell, hogy rendeltetésszerűen tudják használni a redőnyt.

Találtam a lakásban egy gyenge próbálkozást a helyzet kezelésére, de ezt mondjuk nem írnám be a nagykönyvbe a végelszámoláskor. Nem szép, de legalább ronda. Nem én voltam, de ki ne csinált volna már ilyesmit, ha épp úgy hozta a sors? A szükség nagy úr, és végül is működik. Ez volna az:



Pótoljuk inkább azt a műanyagcsövet valahogy. Na igen, de honnan szerezzünk olyat? Hosszas fejtörés után eszembe jutott, hogy mi lehet a megoldás. A filctoll!

Ha mondjuk egy doboz gyufára lett volna szükségem, nyilván azt nem találtam volna a lakásban. Most, hogy egy megfelelő átmérőjű filctollra vágytam, csak azt nem tudtam előkeríteni sehonnan. Aztán nagy nehezen tök véletlenül előkerült egy a szekrény alól. A színével most ne foglalkozzunk, ha kérhetem. Örültem, hogy egyáltalán ilyet találtam. Tényleg randa, de ez van.

Azt már kitaláltam, hogy fűrészelek belőle egy megfelelő hosszúságú darabot. Na de mekkora a megfelelő hosszúság? Az úgynevezett hozzáméréses technikát alkalmaztam egy még épen maradt műanyag hüvely segítségével. Valahogy így:

Mint kiderült, satu nélkül és úgy általában sem egyszerű filctollat fűrészelni. Nagy nehezen megoldottam. Arra figyeljetek, hogy a filctollat szedjétek szét és vegyétek ki belőle a filcet, így ízlésesebben tudtok dolgozni.

Ezen a ponton az eddig sárga filctoll darab csodával határos módon átváltozik rózsaszínűvé. Igen, a sárgának mégsem volt megfelelő az átmérője. Kértem a szomszédtól egy másikat. Annak az előkészítését már nem fotóztam végig. Ugye nem baj?

Nos, ezek után következhetett a darab helyére illesztése. Szerencsére a két huzalvég kis "karmok" segítségével csatlakozik egymáshoz, ezt a részt kell körülvenni a széjjelgányolt filctollal. Így sikerült:

image6_1.jpg

image7_3.jpg

Először felhúztam a csövet az egyik végre, majd a karmocskákat összeillesztve belehúztam a csőbe a másik véget is. Ugye milyen gusztustalan? Nem kell nézegetni, nem tájkép. Ha szembejön egy fehér filctoll, akkor majd lecserélem arra. Mostantól fogva ismét megvan a huzalok folytonossága, amivel kiküszöbölhető a nem kívánt reggeli torna ha egy kis fényt szeretnénk a szobába juttatni. A gányolás oltárán anyázni kommenteléssel tudtok. 

 

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg ismerőseiddel. Ha nem, akkor is. 
Csatlakozz a Furdancs Facebook-közösségéhez! Nem fogjuk megbánni.
De ha unod a Facebookot, kövess inkább a Twitteren!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://furdancs.blog.hu/api/trackback/id/tr388764166

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

plümpike 2019.06.26. 12:54:33

Van fehér szigetelőszalag is, nem muszály csíkossal csinálni.

kaladida 2019.06.27. 13:28:10

Kábelkötegelő - szintén ronda, de működik.

eßemfaßom meg áll 2020.07.24. 20:39:19

Nálunk a tizenéves műanyagredőny fentről 4. eleme dobta le magáról az összeakasztó részt, redőny puff le, és lőn sötétség vala. Épp mentem valahova, mondom magamban megkérdezem a redőnyöseket, van-e ilyen cseredarabjuk, csináljuk meg gyári módszerrel. Hány éves? Kérdik. Hát mittom én, a 10 éves streetview fotón már ott van a házon. Ó hát akkor olyat jó eséllyel nem fogok találni, ha mégis akkor is macerás a csere, de nem is érdemes vele szórakozni, tizenpárezerért megvehetek egy komplett új redőnyelemsort. Mondom, hogy ok aztán hazamentem pár helyen átolvasztottam forrasztópákával (1cerkaelemes lidlis, egyébként forrasztásra alkalmatlan) a széttört csatlakozónál a műanyagot, gyorskötözők bele, és huss mint újkorában úgy szalad fel 's le.
süti beállítások módosítása