Szerszámteszt: Erika és a Hyd-223

2019.07.22. 05:00 | Írta: kkm.furdancs

Zoltán Erika: Casanova című dala jár eszemben, ahogy végső összegzést készítek a Hyundai HYD-223 fúrógépről. A dal egy lányról szól, aki a különben vonzó fiatal férfi ismételt közeledését elutasítja a strandon, mivel futó kalandnál többet, elkötelezett és mély kapcsolatot szeretne kialakítani jövendőbelijével.

image3_43.jpg

Nem tudhatjuk, a kis CSOK-digger élete milyen fordulatot vett későbbiekben ezzel a hozzáállással, de egy tartós, bizalmon alapuló egymásrautaltság szerszámgépeink kiválasztásának is legfőbb jellemzője. Én adom a pénzt, te a színvonalat. Most egy olyan modell kerül terítékre, ami újfent bebizonyította, hogy koreai gyártó az anyagminőséget, a tervezést és kivitelezést egyazon tartalommal valósította meg a cég barkácsgépeinek szinte teljes spektrumában. Nem dicséretként említem. Tekintsük meg ezt a csodát!

A magasban végzett munka nehézkes és némiképp veszélyes. Kaland és kockázat, a főhős te vagy. Tetőjavításban és mennyezetig felérő gipszkartonozásban részesítettem műhelyemet. Cserépléceket kellett furkálni mindkét helyen és ehhez a márciusban vásárolt HYD-223 fúrógépet használtam - egy darabig. Barátságos szolgáltatások, takarékos árszínvonal (7000,- Ft), ezért szememre vethetik újfent, hogy "Pedig a drága szerszám jobb, mint az olcsó!"

Nem értek egyet az "XXX márka egy olcsó szemét, vegyél inkább profi YYY-t" érveléssel, pontosabban egyetértek, csak a nézőpont más profikhoz és az ő igényeikhez képest. Senki nem úgy megy be a boltba, "Hogy kérek kb másfél kiló, zárt forgórészű ganét!". Ha kizárjuk a nyilvánvalóan átverés céljából kéz alatt forgalmazott, szürkeimportból származó gépeket és legális barkácsáruházban vásárolunk - ráadásul közismert márkájú berendezést - nemcsak a biztonsági előírásoknak való megfelelést, de valami minimális megbízhatóságot is joggal elvárhatunk. A sorozatgyártás szinte emberi kéz érintése nélkül zajlik, így a gyártási hiba esélye kevés. Nem marad más logikus ok mai tesztalanyunk tragikus értékelésére, mint egy végletekig költséghatékony és silány termelési folyamat anyagválasztástól a tervezésig.

image8_23.jpg

Ha megfigyeljük, egy műszakban ténylegesen mennyi ideig használunk egy szerszámot, szinte csak percekben mérhető a működéssel telt idő. Egy fúrás - vágás ideje másodpercekig tart kézi szerszámokkal. Saccolva, kb nettó 3 óra használat után az alábbi hibajelenségek léptek fel:

- Három hónap, fiókban való tárolás alatt a tokmány kezeletlen zártszelvényeket megszégyenítő módon elrozsdásodott. Többi gépemnél semmi ilyesmit nem tapasztaltam.

image4_24.jpg

- Az első pillanattól kezdve észleltem a tengely excentrikusságát. Ugyan messze nem precíziós fúrásokra vásároltam, de ez mégsem járja.
- Az ütvefúró üzemmódba való spontán átkapcsolás jelenségét itt már leírtam.

image5_39.jpg

Végül, megkoronázva mindezt a hibahalmot, egy kritikus pillanatban a hálózati kábel is kontakthibás lett. Hiába vagy kikötve, kapaszkodni tanácsos a magasban. Odafenn tört meg a kábel (és bizalmam), tehát megkeresve az érintkezést biztosító hajlását a kábelnak, hozzászorítom a markolathoz. Az utolsó furatokra jó lesz ez! Aztán a fúrás közepén átvált ütvefúrós üzemmódba. Lentről nézve komikus lehetett. Ha a kínunkban való nevetés humor, akkor nevessünk együtt.

image7_22.jpg

A gép nem volt leejtve - agyonerőltetve, mindezeket új állapotban produkálta. Bár nagyobb áruházakban és webboltokban könnyen rábukkanhatunk, árfekvése alacsony, de határozottan nem ajánlott termék. Olyannyira, hogy műszaki jellemzőit, forgalmazóját nem is tüntetem fel.

 

   Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg ismerőseiddel. Ha nem, akkor is. 
Csatlakozz a Furdancs Facebook-közösségéhez! Nem fogjuk megbánni.
De ha unod a Facebookot, kövess inkább a Twitteren!

A bejegyzés trackback címe:

https://furdancs.blog.hu/api/trackback/id/tr1714973694

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zooltek 2019.07.22. 06:19:47

Én a kis Bosch-omat 16800-ért vettem. Made in Russia, és a ruszkik Röhm acél gyorstokmánnyal szerelték. Ez most a gyártó webshopjában 36 euró, kb. 11700 forint. Szóval ha a tokmányt leszámoljuk, az én gépem sem kerül többe a tiednél :) A különbség csak annyi, hogy 4 éve használom és hibátlan a mai napig.

kkm.furdancs 2019.07.22. 07:05:29

@zooltek: Lakva ismered meg az embert (fúrógépet). Einhellt vettem volna, de ez a szúrófűrész vásárláskor akadt az utamba és ha már habzsi-dőzsi, Egye fene, veszek egy fúrót is! - ötlettel vásároltam.

Gazz 2019.07.22. 08:01:57

A hálózati kábel törése és a rozsdásodás abszolút típushiba, nekem is előjött, Az első könnyen javítható, a másodikkal együttélünk.

kkm.furdancs 2019.07.22. 16:49:33

@Gazz: Fúrógép/flex hálózati kábel javításban már rutinos vagyok. Tengely kiegyensúlyozásban már nem annyira :)

GregDzsi 2019.07.22. 21:02:43

Háhááá, nem vagy egyedül:) A rozsda "lexarom" mértékű, nekem bírta a kábele és nem váltott át, ellenben a tengelye nem excentrikus, hanem lötyög:). Pár év alkalmi hobbiszerű bevetések után a könnyed tavaszi délutánon félóra alatt öltem meg egy egyenes köszörű fej befogásával és használatával:)
Nem adtam könnyen magam, szétkaptam, és ugyanazt tapasztaltam, amit az állítható fordulatszámú flexüknél: kurvajól kitalált, könnyen szerelhető, áttekinhető belük van (bosch licenc?), fontos helyeken kínosan silányan kivitelezve - ennél a sikló"csapágy" tokmánytengely, a flexnél meg a kapcsolója (!!!), ami garantálja az ilyen véleményeket.
Ha már szétkaptam, írtam a forgalmazónak, hogy íme, ez fosta össze magát, kéne egy tengely, csapágy, van-e, hogyér'? Volt, valami 1200-ért:) De sajna nem illett bele, mert ezt valami 2-3 féle béllel árulták. Ha már ott voltam, vettem inkább egy HYD-221-et. Abban csapágyas a tengely, sokkal erősebb, csak na akard egykezesként használni.
Szóval: ha bírod a kalandot, és szórakoztat a szerelőszerszám-szerelés, akkor nem is olyan szarok ezek. Na jó, de:) De 5000-et ez anno akkor is megért, mert kiszolgált két költözésnyi falfurkálást és kisebb famunkákat.

gigabursch 2019.07.22. 21:29:11

A gimiben a matek tanárom azt tanította, hogy szegények vagyunk ahhoz, hogy szart vegyünk.
Ehhez mérten van két tuskó gazdaságos hiltim. Irgalmatlan üzemóra van benne.

zooltek 2019.07.23. 06:23:10

@GregDzsi: Találkoztam a kis sarokcsiszolójukkal, meg a fúrókalapácsukkal, azok Bosch licenc alapján készülnek, csak az anyagminőség ugye. Ezeket az ütvefúrókat nem tudom hova tenni, nem rémlik, hogy bármi hasonló Bosch-sal találkoztam volna. Talán valamelyik nagyon régi zöld szériás, amelyiknek ilyen fúró/ütvefúró kapcsolója volt, a mostaniaknak mind felül van.

kkm.furdancs 2019.07.23. 19:35:37

@Car Mandiner: " Az új csak néha áll le, olyankor kihúzom a 230-ból, majd visszadugom" Ez szinte már költészet :) Köszi a linket!

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2019.07.23. 22:06:11

@kkm.furdancs: Van egy Hyundai-nak cimkézett (az sem az) állványos fúrógépem, na az is megérne egy cikket.

zooltek 2019.07.24. 04:24:21

@Car Mandiner: Ez a kihúzom-bedugom dolog az újraindításgátló miatt fordulhat elő, már ha egyáltalán tud ilyet az elektronika. A kontaktos kábel miatt egy pillanatra megszűnik a 230V, a masina pedig letilt. De ez csak egy feltevés.

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2019.07.24. 06:39:33

@zooltek: ez pontosan így van. EU előírás, hogy áramszünet után ne induljon el magának a gép.

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2019.07.24. 06:42:14

@zooltek: persze, a szénkefébe csak úgy bedugott vezeték előbb okozott pillanatnyi áramszünetet, mint a szakadt kábel.

Névtelen betelefonáló · http://bandeenator.blog.hu 2019.07.24. 10:54:56

Csodálkozom, hogy a melegedést senki nem említette.
Előnyként értékelem az alacsony fordulatszámot, a tokány nálam nem rozsdásodott, de azt tudni kell hozzá, hogy a gép a gyári papírdobozában lakik a szobai szekrényben, és ugye télen sincs kitéve 19-20 fok alatti hőmérsékletnek. A vezetékkel még nem volt gondom, bár előbbiből következően előjöhet majd az a hiba is, lévén mégse csak úgy belehajítom a dobozába használat után.

kkm.furdancs 2019.07.24. 11:39:50

@Névtelen betelefonáló: Tényleg melegedik, csak nem akartam már annyira rosszindulatúnak látszani :)

dowan 2021.01.10. 15:22:57

Hmm nekem a 221-es játékszer van.
Nem egy erőgép de a téglát visz, 3-4 éve van meg a tokmányon minimális rozsdásodás.
Tengely alig észrevehetően "üt", Kábel teljesen ok, viszont hidegben olyan nagyon merev lesz.
A gyári szénkefék sem az igazi tartós barátság mintapéldái.
De nálam teszi a dolgát egyszer kétszer kint hagytam egy kisebb zuhéban.
Amit észrevettem, hogy nem a tengely az excenteres, hanem a tokmánnyal van valami, illetve a a tokmány pofikáinak szorítása sem az igazi.
De én szeretem. Arra amire szánták, és amennyibe került ne is várjunk tőle mást.
süti beállítások módosítása