Milyen fúró-csavarozót vegyünk ajándékba?

2021.03.17. 23:17 | Írta: Gyökösi Attila

Tegnap egy közeli rokon hívott, hogy új tűzhelyük lett, és be tudnám-e esetleg kötni. (Kerámia főzőlap és mindent tudó sütő kombójáról van szó.) Átmentem hát, szerszám nélkül, mert eredetileg csak arról volt szó, hogy megnézzük, mi kell a bekötéshez, mert az eddigre tudott volt, hogy a korábbi tűzhely egy helyről kapta a delejt, az új esetében viszont külön villásdugóval rendelkezik a sütő, és direkt, persze többfázisú bekötést igényel a kerámialap.

91spy6oy3al_sl1500.jpg

Szóval felmérni mentem, kiszedtük a korábbi tűzhelyet és láttuk, hogy csak egy tisztességes méretű „csoki” van mögötte az öt szál kábellel. (Három fázis, nulla, föld.) Ugyanakkor kiderült az is, hogy van ám náluk felesleges lengőaljzat, és ha már ott vagyok, akár fel is használhatjuk. Így is lett. Eredetileg akartam is erről írni valami posztot, mert mindig igazán vidám kommenteket szül az efféle barkács villanyszerelés. (Ezt kifejezetten kedvelik az olvasóink, különösen a villanyászok.) De aztán ez elmaradt, mert teljesen elfelejtettem fotózni, anélkül meg nem sokat ér egy ilyen poszt. (Akit érdekel, szépséges új Wago csatlakozókat használtam, mert a korábbi csoki némi hősokkot kapott a használat évei során. A főzőlap - meglepő módon - csak két fázist igényelt, így a harmadik felhasználásával csináltam egy leágazást a sütőnek a lengőaljzattal. Nagyon menő lett, csak sajnos eltakarja a tűzhely.)

Aztán, ahogy a sütőt betoltuk a helyére, két csavarral ugye rögzíteni kellett. Kiderült, hogy a háztartásban nincs egy darab akkus-motoros csavarbehajtó sem. Ez számomra hihetetlen volt, erre felém szerintem még a macskának is van ilyenje. Megoldottuk azért valahogy, de hazaérve elkezdtem böngészni a neten, milyen szerszámot is vennék nekik mondjuk karácsonyra húsvétra.)

És most jön akkor a poszt:

Bár magam Makita masinákat használok javarészt, azt gondoltam, itt most a ritka és csekély használat miatt bőven elég volna egy már tisztességes, de olcsóbb, belépő szintű gép is. És kis méretű, hiszen sok dolga nem lesz, tehát nincs szükség nagy kapacitású, 18 V-os drága gépekre, bőven elég a markolatba dugható, 10-12V körüli feszültségű 1,3-1,5 Ah akkuval bíró kategória. Persze néha lehet kicsit több a dolog, ezért nem ártana, ha két akkunk volna, az rém bosszantó, ha lemerülés miatt kell félbehagyni a munkát. Tapasztalataim szerint egy ilyen kis akku pont fel is töltődik, amíg a másikból kihasználjuk a delejt. Ebben a kategóriában mostanában általában kétsebességes, természetesen a csavar ki-behajtás miatt változtatható forgásirányú, 10-20 fokozatban állítható nyomatékú gépeket találunk. Az akkuk Li-ion rendszerűek. 

Ahogy elkezdtem nézelődni, meglepődtem, jómagam (különösen a minőségibb gépek esetében) alacsonyabb árakra emlékeztem még. Az első valamelyest szimpatikus masina az OBI sajátmárkása, a ABS-12Li G LUX névre hallgató szerszám lett. Az adatai a szokásosak, a kinézete oké, a szürkék meg a zöld jól mennek egymáshoz. Persze csak egy akku jár hozzá, és ahogy keresgéltem, nem is találtam pót akkut, amit igen, az irreálisan drága lett volna. A gép egy akkuval, töltővel, kofferrel 12.990.- pénz, ami azért még nem vészes.

fur3.jpg 

A következő találat az Einhell TH-CD 12-2 Li gépe volt. Ez igazából minden paraméterében hasonlít az előző Lux-ra, csak épp már találni hozzá pót akkumulátort, meg aztán ez már elég ismert márkává vált az elmúlt években ahhoz, hogy idővel akár utángyártott akkumulátort is leljünk. Ez a gép helytől függően 14-17.000.- forint között beszerezhető.

fur5.png 

Ha szeretnénk kicsit nevesebb gyártó kínálatából választani, A zöld Bosch választékából ott van a EASYDRILL 1200, ami egy csipetnyivel komolyabb (1,3 helyett 1,5 Ah, 1300/min helyett 1650/min a maximális fordulatszáma) de alapvetően nagyon hasonló a fentiekhez. Egy akkuval, töltővel, bőrönddel ez már 22-25000.- pénz, két akkus készletben egy bő 10 ezerrel drágább, 34.990.-. (Amúgy ez mindenhol így van, az akkumulátor egyszerűen drága cucc.)

fur1.jpg

Megnéztem a Makitát is, de ott igazából ez a kategória már kihalt. Az én agyonüthetetlen, mindent kibíró és túlélő DF330DWE modellemhez hasonló már nincs, náluk a legolcsóbb gép most a DF333DSAE, (12V, 2Ah akkuval, amiből két darabot adnak) ez akciósan most 42.490.- forintot kóstál.

fur4.jpg

Megnéztem még, mit kínál a nagy kedvenc Milwaukee. Itt az M12BDD gép képviseli ezt a kategóriát, ez igazából az új csoda-gépcsaládjuk tagja, nagyon sokféle akkuval (2/4/6 Ah) és kiegészítőkkel elérhető, az ára 45.000.- től indul felfelé.

fur2.jpg 

Szóval ez van most belépő teljesítményű fúró-csavarozó kategóriában. Rengeteg versenyzőt nem néztem most, pontosabban néztem, csak nem írtam külön róluk, mert alapvetően ezekhez a bemutatott gépekhez kategorizálhatók azok is. A korábban itt a blogon sokat említett Extol gyakorlatilag az Einhell kategóriája, és ahogy nézem, most már ide tartozik a valaha szebb napokat látott Black&Decker is (bár ennek a cégnek a láthatóan olcsó modelljei mellett vannak fém tokmányos, brushless motoros, komoly teljesítményű gépei is, igazából fogalmam nincs, most hova kéne pozícionálni ezt a márkát). És persze az ismert, minőségi gépeket kínálók is sokan vannak, a Metabo Powermaxx, a DeWalt, a KÉK Bosch gépei a bemutatott Makita-Milwaukee árszinten mozognak. Most itt kimaradtak az amúgy sűrűn szóba kerülő Lidl (Parkside) szerszámok is. Ezekkel a bevált alsó-középáras gépekkel az egyetlen gond, hogy nem állandóan beszerezhetők, tehát ilyet nem akkor - és nem pont olyat! - veszünk, amikor kell, hanem amikor épp van az üzletlánc kínálatában. 

Ti mit használtok, és ami még érdekesebb, ti mit választanátok ezek közül ajándékba, vagy mit vennétek ezek helyett? Írjátok meg itt, vagy a Facebook oldalunkon, kíváncsiak vagyunk!

A bejegyzés trackback címe:

https://furdancs.blog.hu/api/trackback/id/tr1116468616

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zooltek 2021.03.18. 05:33:02

Egyértelműen AEG BS12C2 Li-202C
12V 2x2Ah, rettentően nyomatékos, és kicsi. Az akkuval jól gazdálkodik, sokáig bírja. 40 000 körül már kapható. A méretéhez képest kicsit nehéz, ez talán az egyetlen hátránya.
(Az AEG és a Milwaukee testvércégek)

Gyökösi Attila · http://grundstudio.hu 2021.03.18. 17:14:27

@zooltek: Nekem az AEG is afféle 'fekete ló' volt, nem tudtam, hogy most ez minőségi gyártó, vagy a kínaiak által megvásárolt márkanév. Merthogy például szórakoztató elektronikai termékek esetében az AEG inkább tűnt utóbbinak. (Ahogy például szegény Blaupunkt esetében is történt.) De gépek esetében persze hallgatok a véleményedre.

villanyember 2021.03.18. 19:47:50

@Gyökösi Attila:

"Kiderült, hogy a háztartásban nincs egy darab akkus-motoros csavarbehajtó sem."

Ezek után felteszem a kérdést: kell ide a Parkside terméknél combosabb? Arra az évi egy-két használatra egyszerűen pazarlás komolyabbat venni. Ahhoz hogy Stanci mama hetente egyszer elguruljon a boltba, nem kell Bentley de még Rolls-Royce sem.
A zooltek kolléga által linkelt AEG tényleg finom masina, de ahhoz túl jó hogy a por lepje a kamrapolcon. Jómagam 3 Parkside gépet nyúzok, a legidősebb már majd 10 éves. Kezd már gyengülni, de még egy akkucserére befizetem.
Sose felejtem az egyik munkát, ahol egy profi csapattal egy területen dolgoztunk. A koma leejtette a párnapos Makita csavarozóját, aminek elgörbült a tokmány tengelye. Megsiratta szegény, a javítás árából 3-4 Parkside kitelt volna. Ha tényleg iparszerű a felhasználás akkor megérheti a márkás gép de egy átlag háztartásban vagy kisebb barkácsműhelyben teljesen felesleges kiadás.

Wildhunt 2021.03.18. 20:44:19

Ajándékba Einhellt kell adni. Mondom miért: Ha olyannak adsz szerszámot aki kB. Szökőévente veszi elő, az a szerszám tetsszen neki, legyen ízlésesen csomagolva németes névvel, és legyen hozzá olcsón sok tartozék kB. mindenütt. Ezeknek a zöld Bosch meg az Einhell felel meg, de a zöld Bosch ronda.

zooltek 2021.03.19. 07:11:21

@Gyökösi Attila: Az AEG anno a világ legnagyobb műszaki cége volt (még vonatot is gyártottak), csak a II. vh után feldarabolták. A szórakoztató elektronika nem tudom, kihez került, a háztartási azt hiszem az Electrolux tulajdonában van, a szerszámgépek a Hong-Kong-i Techtronic Industries-hez tartoznak (ahogy a Milwaukee is az övék, meg talán a Hoover porszívók is). Szóval AEG márkanév alatt van 5-6 különböző gyártó.

@Wildhunt: Az Einhell meg a zöld Bosch nem egy kategória. Az Einhell szégyenszemre jobb, mint a zöld Bosch...

Wildhunt 2021.03.19. 08:49:03

@zooltek: én is így gondolom, de itt nem mertem leírni.

hajtospincer 2021.03.21. 09:33:04

A bitek is megérdemelnének egy misét, sőt mi több! Ott sokkal komolyabb minőségbeli különbségek vannak a tapasztalataim szerint és jóval nehezebb is megtalálni a megfelelőt.
Kocabarkácsolónak amúgy csak olcsót...

plümpike 2021.03.31. 14:38:41

Nekem a fő akkusom egy zöld Bosch PSR 1800 LI. 2015-ben vettem, black friday akcióban, a teliára 56 ezer volt, féláron (azóta a félár a teliár, ami nagyon versenyképes szvsz). Azóta túlzás nélkül felújítottam vele kb 10 ingatlant, kevert habarcsot, gipszet, betont, leesett egymilliószor, a 30 centis szerkezetépítő csavart úgy tekeri be a vörösfenyőbe, mint a pinty (klímaszerelő sógor Makita ütve csavarozója elhasalt ezen). A tokmánya már kicsit kopott, nemrég kapott egy új akkupakkot (feleslegesen, mint kiderült a töltője halt meg, vateráról lett új), és megy, rendületlenül.
Porban, szarban teszi a dolgát, imádom.

Emellett a nyáron vettem egy 12 voltos CMI-t az Obiban, mert kellett (ekkor halt meg a Bosch akkuja, ill. mint kiderült a töltője). 10 e ft alatt volt, mivel tényleg csak azon a hétvégén akartam dolgozni vele, mert tudtam, hogy a Bosch kerül amibe kerül, feltámasztom, ezért az volt a szempont hogy "a pénz nem számít, csak olcsó legyen". Na ez az első leesést követően meghalt (szerencsére már kész voltam azzal, amire vettem) visszavittük, szó nélkül cserélték, a csere eddig működik, persze közel sem használom annyit, mint a Boscht.

Tegnap előtt este hirtelen betonfúrhatnékom támadt (16 darab 12-es dűbelt), de a 650 wattos Hyundai ütvefúróm kissé karcsú volt ehhez, így hirtelen ötlettől vezérelve megint elmentem az OBI-ba, izmosabb ütvefúrót venni. A 2 éves gyermekemnek megtetszett a CMI kis marokcsavarozója, és mivel olcsóbb, mint a játék Bosch, ezért megvettem neki. Na ez kapásból nem működik. Elvileg tölteni kéne (ami LI akksis cucc lévén legalábbis fura) a töltőn villágít, meg kijelzi az akksi maxot, de nem levéve róla semmi.Visszavisszük. A Maki ugyan fúúúúúúrni tudna vele jelen állapotában is, de ha már megvan, akkor működjön. Bútort összerakni, meg ezt-azt csavarozgatni kényelmesebb lenne, mint a nagyokkal. Már persze ha a Mókus kölcsönadja, mert az az ő első igazi szerszámja (lesz, ha működik).

Alkalomszerű felhasználónak mindenképpen a parkside-ot ajánlanám, mert 3 év a gari rá, és a gariztatás sima ügy. Azt gondolom egyébként, hogy ebben a szerszámkategóriában a mechanikus strapabíróság, meg a por/szar állóság illetve ennek hatása az akku-élettartamra lehet a legfontosabb minőségjelző, mert a spanyolviaszt már feltalálták ez előtt.

Advocatus Diaboli 2021.08.17. 08:03:20

A Stanleyről mindenki elfeledkezik? A DeWalt "kistesója", nekem ipri felhasználásból igen jó tapasztalatom van vele. Egyébként annak, aki egy évben kétszer veszi elő, gyöngyen megfelel a Parkside.

zooltek 2021.08.19. 07:30:51

@Advocatus Diaboli: Én csak javítom a gépeket, nem használója vagyok. A Stanley Black & Decker vásárolta fel anno 1960-ban a DeWalt-ot. A Dewalt onnantól lett prémium márka, hogy '94-ben felvásárolták az ELU nevű céget. Mostanra odáig értünk, hogy a Black & Decker lement kínai szintre, a Stanley szintén, a DeWalt-hoz meg olyan drága az alkatrész, hogy a 3 márkából gyakorlatilag egyiket sem éri meg javítani.
süti beállítások módosítása