Gondolkodom, tehát vagyok (barkácsolok)!

2019.02.25. 05:00 | Írta: Ezermester.furdancs

Bizonyára előfordult már, hogy a toaletten Auguste Rodin Gondolkodóját formáltuk meg modellként, de a nagy elmélkedés közepette tekintetünk egyszer csak az üres wc papírtartóra vetődött, ahol megrökönyödéssel érzékeltük, hogy az utolsó lap is elfogyott. Ha nem is mi fogyasztottuk el, más szemfülesebb családtagunk megtette ezt helyettünk.

toalett11.jpg

Ehhez a vis maiorhoz hasonló helyzeteket el fogjuk tudni kerülni, ha van egy nagy tárkapacitású sorozatlövőnk kreatív wc papírtárolónk, amit mi magunk barkácsolunk össze. Így ha az ember felesége nagycsaládos/nemzetségi kiszerelésben veszi a Mega pack toalettpapír csomagot, akkor jó eséllyel tudjuk a nagy részét betárazni végszükség esetére. Hasonló felhő formájú tárolót már találtam a neten, innen is az ötlet és a felhőtlen/felhős szórakozás.

Ezt néhány otthoni hulladékból könnyen össze tudjuk eszkábálni, mindössze egy rétegelt lemez (min. 10 mm), farúd (esetleg régi seprűnyél), néhány facsavar és faragasztó, esetleg festék szükséges.

toalett01.jpg

Íme, az alapanyagok. Nem, nem, itt a szakinak még nem akadt bokros teendője!

toalett03.jpg

toalett02.jpg

Lássuk, hogyan is készül. Körzővel 10,8 cm átmérőjű köröket rajzoltam fel a rétegelt lemezre, kb. 85 cm szélességben. Úgy kezdtem neki a vágásnak, hogy a dekopírfűrészt eleve egy lapra rögzítettem fejjel lefelé (talán a szemfülesek ezt ki is szúrják).

toalett05.jpg

toalett04.jpg

Itt kikönnyítettem az anyagot, hogy jobban hozzáférjek az ívekhez. Sajnos nehezen ment az ívek kanyarítása, ezért rögtönöztem. Átalakítottam a fűrész pengéjét, a hátulját leköszörültem, utána egyből jobban fordult a fűrész.

toalett07.jpg

Amint megvolt a két íves rész, összeragasztottam kétoldali ragasztóval, hogy egyforma méretűre tudjam csiszolni.

toalett06.jpg

Majd nekiláttam a „speciálisan fixált” szalagcsiszolóval, haladók fibertárcsát is használhatnak.

toalett08.jpg
Utána így nézett ki a csiszolt faanyag.

toalett09.jpg

Kivető pánt fúróval mindkét belső oldalon fúrtam négy lyukat a távtartóknak. Megjegyzem, hogy célszerű olyan átmérőjű fúrót választani, amilyen vastag fa rudunk van, hiszen ha kisebb a furat átmérője, akkor kicsit meg kell csiszolni a rudak szélét, hogy bele „pászoljon” a lyukba.

toalett10.jpg

A fúrt lyukakat bekentem faragasztóval, belehelyeztem a távtartó rudakat, ráraktam a másik kivágott oldalt is és a biztonság kedvéért még 4-es faforgácslap csavarokat is beletekertem a rudakba (ezt mind a két oldalon elvégeztem), és kialakítottam a kulcslyuk alakú rögzítési pontot, ahol majd felfogatásra kerül.

toalett11.jpg
Végezetül 100-as csiszolópapírral átcsiszoltam az egészet és lefestettem az éppen a kezem ügyébe került festékkel. A falra szerelést követően megtörtént a „betárazás”, így Rodin Gondolkodójának többé már nincs miért aggódnia. 

toalett12.jpg

  

Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg ismerőseiddel. Ha nem, akkor is. 
Csatlakozz a Furdancs Facebook-közösségéhez! Nem fogjuk megbánni.
De ha unod a Facebookot, kövess inkább a Twitteren!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://furdancs.blog.hu/api/trackback/id/tr2014638784

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Untermensch4 2019.02.25. 07:54:04

Szép lett. Elsőre azt hittem hogy "ülésmagasságon" van ennyi papír betárazva :)

Én csak egy csavart tettem akasztó gyanánt a wc-tartályt aládúcoló lécre * és arra akasztom a "nagycsaládos/nemzetségi kiszerelés"-t.

* ugyanis a panelben a strangvezetékeket takaró, ifjonti korában bizonyára erős pozdorjalapba már nem úgy kapaszkodnak a tartócsavarok mint régen, így inkább a tartály alá keresztben tettem némi faanyagot, az oldalsó falakra hárítva némi viselendő terhet. Azok "jó erős" házgyári gipszkartonból vannak :)
süti beállítások módosítása