Már pedig itt rend lesz!

2020.03.02. 05:00 | Írta: Ezermester.furdancs

Már pedig itt rend lesz! – mondta a nagymama és a tekintete a padlón éktelenkedő k@ka darabra tévedt, amit egy elegáns mozdulattal berúgott az ágy alá…

rendnekkelllennie09.jpg

Talán hallottuk már ezt a történetet. Ami biztos, hogy az ember régi vágya, hogy a környezete valamilyen rendezett formát öltsön…, persze tudom, hogy nem mindenkinek van a rendre igénye, mert ugyebár a zseni átlát a káoszon! Én szeretek kockáztatni, ezért nagy fába vágtam a fejszémet és rendbe vágtam a műhelyemet!

Ennek az egyik előfeltétele, hogy legyen elég asztal és pakolható hely. Így hát az asztalokból mindjárt hatot készítettem. A költségek miatt a váza 30x30-as zártszelvényből van, a burkolatát pedig 2mm-es ABS -sel körbeszegett bútorlapból szabadtam. A befoglaló méretei 1200 mm x 860 mm x 600 mm (Sz x M x H).

Első lépésként leszabtam az asztalokhoz szükséges összes vasat.

rendnekkelllennie01.jpg

Itt az egy asztalhoz szükséges vasak láthatóak.

rendnekkelllennie02.jpg

A keret nincs olyan széles, mint a munkalap, mert a talpak szélesebbek, mint 30x30-as zártszelvény keresztmetszete. Összehegesztettem egy oldalnyi keretszerkezetet.

rendnekkelllennie03.jpg

Ez adta a sablont a többi kerethez, amihez rögzítve a többi zártszelvényt gyorsabban és pontosabban tudtam összeállítani.

rendnekkelllennie04.jpg

Amikor az összes oldalsó keret elkészült, akkor állítottam össze az egész asztal vasszerkezetét.

rendnekkelllennie05.jpg

Amikor a hegesztéssel kész voltam kifúrtam a lapok rögzítésére a vasakat, utána lefestettem egy jó kis „bili-kék”(C) színre, hogy még is csak adjunk az érzésnek!

rendnekkelllennie06.jpg
A szemfülesek már észrevehették, hogy a második fotón szerepel 4 db szintező láb is, ami praktikus és egyben könnyebbség is, mert nem nekem kellett ezt menetszárból, csavarból, alátétekből összevarrogatnom. A szintezőlábnak köszönhetően nem kell egy telefonkönyvet az asztal egyik sarka alá tenni, ha esetleg billegne.

rendnekkelllennie07.jpg

Megfelelő méretű faforgácslap csavarral alulról rárögzítettem a bútorlapot a vázra.

rendnekkelllennie08.jpg

Amikor elkészültek az műhelyasztalok, akkor meg is kaptam a fanyar dicséretet a feleségemtől, hogy: Úgy néz ki, mintha tanműhelyt készítenél. Végül is, ezt akár elismerésnek is vehetem…

rendnekkelllennie09.jpg

  

   Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg ismerőseiddel. Ha nem, akkor is. 
Csatlakozz a Furdancs Facebook-közösségéhez! Nem fogjuk megbánni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://furdancs.blog.hu/api/trackback/id/tr9815497322

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zooltek 2020.03.02. 05:11:44

Tökmindegy, hányat csinálsz, előbb-utóbb egy fél asztal kivételével mind tele lesz...

kkm.furdancs 2020.03.02. 07:29:40

@zooltek: Hoppá! Ez a poszt Ezermester Furdancstól származik, a szerzőt át kell íratni a főadminnal.
Asztalról: Ez bizony jól sikerült. Idővel felmerülhet igény fiókokra is. A teljes kihúzású fióksínekkel jó nagy tárolóhelyeket kaphatunk, akár gépek tárolására is.

Ezermester.furdancs. 2020.03.02. 12:12:25

@kkm.furdancs: Egyenlőre a fiókok helyett kétfelé nyíló ajtó frontok lesznek felszerelve és nagyméretű ipari MH-boxokkal teli rakva, ami jól pakolható és viszonylag könnyen előszedhetőek.
@zooltek: Igyekszem kerülni... idáig sikerült:)

kkm.furdancs 2020.03.02. 14:23:18

Ez a fal teljesen hasonlít a Wolfenstein Spear of the Destiny utolsó előtti pálya textúrájához :)
De a hegesztés is szép.

zooltek 2020.03.03. 02:02:55

@kkm.furdancs: Pedig a festék színéből kiindulva biztos voltam, hogy te vagy az elkövető :D

Amúgy szép munka, tetszik.

kkm.furdancs 2020.03.03. 06:54:56

@zooltek: Akartam is kérdezni, hogy ez gyári világos kék vagy pedig milyen arányban kell keverni ilyen szép Güde-kék árnyalatot. Legutóbb vettem egy kis doboz kéket, reménykedve hasonlóságában.

Ezermester.furdancs. 2020.03.03. 11:48:25

@kkm.furdancs: Ez nem előre kevert szín, olyan, mint a sima CYAN a négy alapszínből. Alkytonnak gyárt ilyet. Rozsdára is felhordható, de kevés helyen lehet ilyen színben kapni. Eszterga kések voltak még ilyen színre festve, ha jól emlékszem...

zooltek 2020.03.04. 02:36:08

@kkm.furdancs: A Güde színkódját nem tudom. Az én személyes kedvencem a Würth RAL5017-ese, amit most nézem, közlekedési kéknek hívnak :)

eshop.wurth.hu/Lakkspray-magasfenyu-LAKKSPRAY-MAGASF-KOZLEKEDESI-KEK-400-ML/0893365017.sku/hu/HU/HUF/

anonymouse. 2020.03.04. 09:41:43

@zooltek: Óóó, hát ezt felénk úgy hívták, hogy "pátfalvi kantakék"... :)

KAMA3 2020.03.04. 11:23:58

@Ezermester.furdancs.: Ez az állítható láb mennyire terhelhető? És mekkora az állítható úthossza? Lassan eljutok odáig, hogy építenék én is asztalokat, de nálam 2 méteren van 5 centis lejtés a pince padlójában..::((

Nekem erről a színről a "vízműveskék", vagy a "strandkorlátkék" jut eszembe. De jó, hogy említetted, ez a cég gyárt rezedazöld színt, RAL6011, (hídzöld) amit majd a készülő teraszfedésre akarok kenni.

anonymouse. 2020.03.05. 06:33:19

@KAMA3: Kb. 3 cm a hasznos állítható hossz a talpon. Statikusan elbír a négy láb szerintem akár 200 kg-ot is. Ha több kell, mint 3 cm akkor marad fakötésű alátét, tőmenetes csavar, anya, anya, fakötésű alátét a zártszelvény aljára heggesztve.

KAMA3 2020.03.05. 09:48:49

@anonymouse.: Köszi! nem gond a 3 cm, mert akkor majd olyanra veszem az asztalok fesztávolságát, hogy beleférjen.

(Mondjuk az igazán tuti az lenne, ha feltörném az aljzatbetont, és síkba raknám az egészet. A polcokat még csak-csak le-és kipakolom, de a két kazánt lekötni és kivini az nem lesz méznyalás)
süti beállítások módosítása