"Az történt, hogy kikopott a kenyérsütő üstjének a tengelye. Ezt nyilván megelőzte a szimering halála, csak nem jelezte semmi. Szóval a szimering mellett leszivárgott a lisztes víz, és szépen tönkretette a tengely fészkét. Vettem új üstöt, immár a harmadikat, jó drágán, kb a gép árának feléért, és ezzel párhuzamosan nekiláttam, hogy megjavítsam a rosszat." - kezdi levelét rendszeresen publikáló barkácshősünk, Zweitakt. Köszönjük és gratulálunk!
Lássuk csak, mi kell hozzá!
Először is, szétfúrjuk az alapöntvényt az üsttől. Aztán csodálkozunk, mert még ragasztva is van, de nem baj, nekünk ez nem akadály, és különben is a ragasztó minősége konvergál a szimering és a tengelyfészek minőségéhez, kézi erővel letéphető volt. Ezt követte az alapos vakarászás, tisztítás, méricskélés. Nohát akkor kell 2 db hőálló duplaajkú szimering, 2db csapágypersely, M5 süllyesztett fejű csavar, zéger. Összesen 2200 Ft postázással.... Beszereztem mindent, külön köszönet a csapagy.hu embereinek, az amatőr kérdéseimre adott szakszerű válaszokért és tanácsokért.
No, a szimering fészke túl bő, lötyögött benne a szimering, mint majom farkán a stanicli, tehát ezért ragasztották a gyáriak is. Közben az is kiderült, hogy volt ebbe már valami persely, csak nem látszott. No nem baj, megfúrjuk a perselyt a méretre, a szimeringet meg beragasztjuk F.B.S-sel. A szabvány méretre feldörzsölt EVIG fúrógép-állvány most is nagy szolgálatot tett. (Állványos fúróm nem lévén, a haver meg, akinél van, épp nem ér rá, különben is, megoldjuk háztájiban, na!) Szúval megfúrtam 10mm-es fúróval, és egy M8 8.8 csavarral behúztam a perselyt az előkészített fészekbe. Kicsi olaj, bele a tengely, rá a zéger, a fölé a szimering.
Már csak az a kérdés, hogyan védjem meg a szimeringet a rá váró megpróbáltatástól, magyarul, hogyan lesz ez tartósabb, mint az eredeti?
Kell az üst és a szimering közé még egy gumi tömítés, ami bírja a hőt. Mivel ilyet nem találtam, elkértem a feleségemtől egy általa utált, sosem használt, remek kis szilikon sütőformát. Ebből lyukasztóval készült tömítés, szép kék. Sajnos 7mm-es lyukasztóm nem volt, de hát majd tágul a gumi a 8-as tengelyre úgyis, tehát 6,5mm lyuk készült a 26mm-es korongba. A korong középpontjának meghatározásával nem bíbelődtem annyit, mint itt a blogon mutatták nemrég, hanem szemre lyukasztottam egy kicsit, és utána a 6,5mm-essel ehhez képest korrigáltam, szintén szemre. +- 1mm nem számított.
Tehát zsírtalanítás, a szimering szélén, az ajkaknál és a tengelyen pici olajozás, F.B.S felkenés körben, rá a zsírtalanított szilikon tömítés, és összerakás.
Siker!
Utána még egyszer ugyan ez, mert a régi üst sem volt ám kidobva! Talán említettem már, hogy most vettem a harmadik üstöt… És asszonyom örvendett vala, és süté a kenyeret, és evénk másnap vacsorára friss meleg ropogósat!
Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg ismerőseiddel. Ha nem, akkor is.
Csatlakozz a Furdancs Facebook-közösségéhez! Nem fogjuk megbánni.