Építsünk balance boardot.

2021.06.23. 23:23 | Írta: Gyökösi Attila

Az egyensúly fejlesztésére számtalan sporteszköz létezik, ezek egyike a 'balance board' néven ismert deszkadarab. A működési elve rém egyszerű, fogunk egy darab csövet/rudat, ráteszünk keresztbe (vagy hosszába) egy darab deszkát, aztán ráállunk. Ezután nyilván össze-vissza törjük magunkat meg a körülöttünk lévő tárgyakat is, de ha a csontjaink összeforrása után újra (-meg újra, meg újra) ráállunk, akkor egy idő után azért megtanulhatunk rajta is maradni. 

photo-1541757088-906d4dcd1a0f.jpg

Egy barátnőm írt rám a minap, hogy teljesen beleszeretett ezekbe a deszkákba. Küldött linkeket is, hogy szerintem érdemes-e megvenni ezek közül valamelyiket, netán csináljunk (mármint én...) egyet? Persze hogy csináltunk. 

Igazából a projekt nem bonyolult, 18mm vastag rétegeltlemezből simán kivágható a deszka. Görgőt már nehezebb találni, de egy kellően erős PVC cső, egy valóban kör keresztmetszetű faoszlop-darab, netán egy alkalmatos fémcsődarab is lehet jó megoldás.  

Rétegelt lemez volt, PVC csövet találtam. Azonban ahogy elkezdtem a neten alkalmatos méreteket keresni, kiderült, hogy gyakorlatilag nincs két egyforma darab ezekből a sporteszközökből, a cipősdoboz-fedél méretű darabtól a snowboard deszkák méretéig a legkülönbözőbb formájú és méretű deszkákat látni. A mienk végül egy kicsinyített szörfdeszka formát kapott, mert a szörfdeszkák, meg az egész szörfös kultúra nagyon menő, legalábbis én - innen Európa tengertelen és cápátlan közepéről - igen szimpatizálok vele.

A készítést persze jó szokásomhoz híven nem fotóztam agyon, de szerintem nagyjából azért el tudjátok képzelni, ahogy az ember rárajzolja az alakot a rétegelt lemez táblára, majd dekopír fűrésszel kivágja. (Igen, azt a szerszámot nem is így hívják. Mindegy, tudjátok mire gondolok.) Az éleket felsőmaróval lekerekítettem. Végül a csiszolás után kapott egy színtelen matt lakkozást. Később alighanem szépen ki is lesz festve, de egyelőre jó lesz így. A deszka alsó felére szokás mindenféle ütközőket tenni, hogy a görgőről ne tudjon legurulni. Erre is sokféle megoldás van, én most ezt választottam:

img_20210623_133737.jpg

Szintén szokás az ütközők közé valami csúszásgátló réteget ragasztani, hogy a deszka használat közben ne csússzon az alul lévő görgő felületén. Erre a Tesa csúszásgátló szalagját (ami a lépcsőfokok szélére való eredetileg) fogom használni, de csak holnap, mert ma már nem értem oda a boltba érte. néhány hosszanti csíkot ragasztok ebből a szalagból a deszka aljára. Az egész cucc rémesen egyszerű, és hatalmas teret ad a kreativitásnak a formák/színek megválasztásakor, szóval mindenképp jó móka. Aztán hogy ráállni okos dolog-e, az már más kérdés...

img_20210623_134511.jpg

Ötletadó videót is találtam amúgy, ez pont egy hasonló formájú deszka készítéséről szól (Ráadásul intarziás díszítést használ a lány, ami azért menő):

 Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg ismerőseiddel. Ha nem, akkor is.
Csatlakozz a Furdancs Facebook-közösségéhez! Nem fogjuk megbánni. Ne feledjétek, van már nekünk egy Facebook Furdancs Csoportunk is, direkt az olvasóink kapcsolattartását, eszmecseréjét könnyítendő. Szemmel láthatóan nő a tagok köre, csatlakozzatok  ti is! Kövessétek azt is, kérdezzetek egymástól, és persze osszátok meg a tapasztalataitok, büszkélkedjetek el az alkotásaitokkal, adjatok tanácsokat.  

A bejegyzés trackback címe:

https://furdancs.blog.hu/api/trackback/id/tr916600080

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása