Fúrjunk téglafalba! Bármit is jelentsen ez.

2012.10.19. 11:35 | Írta: szopaul

Kevés szexibb dolog van a világon, mint egy fúrógéppel a falnak támaszkodó káromkodó férj látványa. Csak úgy egymagunkban álldogálni a falnál nem annyira izgalmas, így célszerű fúrni is egy kicsit. Egyrészt feleségünk újra belénk szeret, mert végre felkerül a polc, amiért egy éve könyörög, másrészt pedig mi magunk is újra férfinak érezzük magunkat.

Lássunk is hozzá! Adott a téglafal. Már csak egy fúrógép és néhány különböző méretű fúrószár szükséges, hogy munkához láthassunk. Fúrógépet kérjünk kölcsön, úgysem fogjuk túl sokat használni, akkor meg minek saját. Ha történetesen a szomszédjaink is hozzánk hasonló kvalitásokkal rendelkeznek barkácsolás terén, és nekik sincs fúrógépük, akkor battyogjunk el és vegyünk egyet. Meglepetések elkerülése végett a fúrógép kiválasztásakor ízlelgessük az ütve fúrás fogalmát. Keményebb falnál jól jöhet ez a funkció. Jó munkát jó szerszámmal lehet végezni, ettől függetlenül évi egy, maximum kettő furat elkészítéséhez nem feltétlenül a legdrágább gépet kell megvásárolnunk. Megvan tehát az ütve fúrásra is alkalmas készülék, jöhetnek a különböző méretű fúrószárak. Ez pusztán azért fontos, mert olyan még nem volt, hogy legalább egy furat ne mállasztotta volna szét az adott esetben indokolatlan vastagságú vakolatot. Ilyenkor ugyebár a kívántnál nagyobb, a következő méretű tiplinél viszont kisebb furatot kapunk. Ilyenkor jöhet a vastagabb fúrószár és a nagyobb odafigyelés. Vegyünk, mondjuk egy egész készletet! Általában háromféle fúrószárral találkozhatunk. Mi válasszuk a kimondottan téglafal fúrásához valót. Ezek általában ezüstszínűek és a végükön egy betét is található, olykor piros vagy sárga színnel megjelölve.

Fotóztam egyet, ilyet keressetek!

falfuroszar.JPG

Na de most már tényleg lássunk hozzá, de előtte pár fontos dolog!
Fúrás előtt győződjünk meg róla, hogy a falban hol futnak vezetékek. Kellemetlen percektől,
sérüléstől és plusz munkától kíméljük meg magunkat.
Bár a barkácsolás közben szerzett sérülés is fokozza párunk libidóját, ne kockáztassunk.
Használjunk védőfelszerelést. Itt nem a libidóra gondoltam.

Fúrjunk! Válasszuk ki a megfelelő méretű fúrószárat. Na de mi a megfelelő méret, merül fel joggal a kérdés. Válaszuk a majdan a furatba kerülő tipli méretével azonos vastagságú fúrót. Hatos tiplihez hatos fúrót, nyolcashoz nyolcast és így tovább. Meglepő módon a méreteket számmal jelölik a fúrón és a tiplin egyaránt. Kevés kivételtől eltekintve a falra merőleges furatokra van szükségünk, ezért a fúrógépet fúráskor igyekezzünk minden oldalról derékszögben tartani. Illesszük a fúrószárat az előzőleg, mondjuk x-szel megjelölt falfelületre. Persze úgy, hogy már benne van a fúrógépben. Kérjünk meg valakit, mondjuk a feleségünket, hogy egy bekapcsolt porszívóval álljon mellettünk és a készülék csövét tartsa a fúrási munkaterület alatt. Így nem száll össze vissza a téglapor és ismét bebizonyítottuk, hogy milyen figyelmesek vagyunk. Enyhe előtolással kezdjünk el fúrni. Nem kell állat módjára nekiugrani a falnak. Hagyjuk, hogy a fúrófej dolgozzon. Mikor túljutottunk a vakolaton és jön a tégla, akkor aztán mindent bele! Persze csak ésszel, mert azt ugye nem tudjuk, hogy mikor érünk el a tégla üregéhez. Ha nem figyelünk, akkor megszalad a kezünk és úgy fejeljük le a falat, mint vasorrú bába a patkómágnest. Valamivel mélyebb furatot készítsünk, mint a furatba szánt tipli hossza. Erre van magyarázat is, de az most lényegtelen. Azt hogy milyen mély a furatunk egy egyszerű módszerrel ellenőrizhetjük le. Húzzuk ki a fúrót a falból és, úgynevezett szemrevételezéses módszerrel, vizsgáljuk meg, hogy meddig téglaporos. Na, olyan mély a furat. Elvileg kész is vagyunk. Az elkészült furatot érdemes nézegetni egy kicsit, esetleg fotót is készíthetünk róla, amit körbe küldhetünk a béna barátainknak. Mindenképpen legyünk büszkék magunkra!

Nagy előnye a falfúrásnak, hogy végre meghallgathatjuk kedvenc Pantera-számainkat is. Senkit sem fog zavarni a fúrógép zaja mellett.
Mondjuk ezt:


Jó munkát!

A bejegyzés trackback címe:

https://furdancs.blog.hu/api/trackback/id/tr904852144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sarkvideken · http://sarkvideken.blog.hu/ 2012.10.19. 16:25:05

az nem férfiember akinek nincs saját fúrógépe! (de felesége biztos nincs aki hetente rendezi át a bútorokat, polcokat, lámpákat, kakukkosórát).
különben meg hatos tipli, aminek kis pereme van, előtte ötössel megfúrni. fúrási mélységnek megfelelően szigszalag rátekerése a fúrószárra, hogy tudjuk meddig kell nyomni. ahol beton van ott fúrókalapács vásárlása tízezerért bárhol. ahol falfűtés, az meg szopott, vagy vegyen infrás hőmérőt. villanykábelre meg fémkereső, ha már nem fotóztad szét villanyszereléskor, de még vakolás előtt a kérót. védőszemüvegnek a legolcsóbb bicajos szemüveg színtelen lencsével.

mikka 2012.10.19. 17:15:13

kellemes perceket szereztel :)
erdemes lett volna folvennem kisfilmre hogy ket apro furat miatt hogy szakadt a vakolat a falrol, milyen szepen vilagitott a furatban a furofej es hogy fejeltem meg a falat amikor atmentem a tegla kozein..Azt hiszem nem szeretek furni, sot, mar kifejezetten idegenkedem a muvelettol..

lutria 2012.10.19. 18:16:29

Kérdezek egy nehezet.
Zuhanyfülkében a kapaszkodó rögzítése alá befolyt a víz és minden ami nem krómozott volt elrohadt benne.A három rögzítőcsavarból kettő annyira elrozsdált hogy kitekeréskor leszakadt a feje,így a menetes része benne maradt a tipliben ami továbbra is feszíti a tiplit,ezért persze nem lehet kibányászni őket.Arrébb fúrni nem lehet mert akkor a kapaszkodó másik végét is át kellene helyezni,és akkor már 6 db tipli vöröslene a csempe közepén...
Valami ötlet a beleszakadt csavar kiszedésére?(vasbetonból)

Vu, de ja vu 2012.10.19. 18:25:08

'70-'80-as évekbeli panelházakban ne kísérletezzünk 2-3 eFt-os gépekkel!!!

Bármennyibe kerül, akár a árverési oldalról is, de az ütvefúró nevetségessé teszi önmagát, míg a leggyatrább fúrókalapács is fél perc alatt megteszi azt, amit a TG félórányi tolás után egy kékes-lilára égett fúrófejjel produkál...

Dandie (törölt) 2012.10.19. 18:26:15

Nem is vitás, hiánypótló bejegyzés. Jó a blogketrecben ilyenbe is belefutni :)

Dandie (törölt) 2012.10.19. 18:27:17

// most realizáltam, hogy ez a legelső blogbejegyzés a blogon, és máris címlapos péntek délután. Legalábbis ügyes!

Vu, de ja vu 2012.10.19. 18:31:31

@lutria: Tiplit körbefúrni 3-as fúróval, majd furatot új tipliméretre fúrni, tiplit a friss gittbe mártani és bedolgozni....

Egyébként tenyérnyi leesett foltot is lehet stabilizálni: a maradék falba pozdorjacsavarokat hajlani (oda ahol nem lesz tipli), azután gipsz+homok keverékkel az üreget bedolgozni, teljes kötés után kimérni a furatok helyét, még ütvefúró sem kell, csak vídiás hegy: megkötött gipsz esetében tart annyit, amennyi egy csaptelephez, zuhanyszerelvényhez kell...

Man vs Music 2012.10.19. 18:53:39

@Dandie: nos, igen, hiteles forrásból tudjuk, hogy a szerző mindenféle obskúrus összefonódások révén valóban talált kapcsolatot az Index szerkesztőségéhez, bár maga nem tagja annak, de reméljük ez nem csökkenti a tartalom értékét, és valóban hiánypótló lehet a blog, ha rendesen megy tovább.

Mr. Waszabi 2012.10.19. 18:57:18

Hm, egyetértek azzal, hogy egy férfi nem férfi saját szerszám nélkül. Elvégre pöcsöt se kérsz kölcsön a dugáshoz, nem de?
6-8 ezer egy kínai lengődgattyús gép a tescoban, bricoban, obiban. Pont ugyanaz a technika, mint a Hiltiben, csak kicsit gagyibb. De viszi a betont is, csempét is rendesen, nem black&decker bütykös cincogó. Az építőipari vállalkozók is ezeket veszik, aztán cserélik, ha tönkre megy. .
Ha csempét fúrsz, fúrd elő kis mérettel, nem ütve fúró módban, majd a nagyobbal, szintén nem ütve fúró módban. A téglát meg ütvefúró módban fúrd. 2 furat kb 5 perc lesz, precízen.
Nyomatékosak ezek a gépek, ezért nehéz tönkretenni, és ha még is betojik, cseregarancia van rá egy évig, tehát nem veszíthetsz rajta. Magam 2 házat építettem fel egyetlen darabbal, s nem hogy téglába, de vasbetonba fúrtunk nem keveset és még mindig működik. 10 éves a "drága" idén.
Ráadásul valóban fúr, nem csak recseg, vinnyog, mintegy bütykös hobbifúrógép. Ha már kölcsönkérsz, ilyet kérj, ne hobbi fúrógépet, javaslom. 8 rugóért nem éri meg blamálni magad másoknál, szerintem, viszont ha egy Metabót teszel tönkre, akkor az 30 rugó és az. Murphy törvénye, hogy a kölcsönkért szerszám mindig nálad tojik be.
A másik szempont, hogy ha ne adj isten vasbeton koszorúba vagy oszlopba is kéne fúrnod, akkor a hobbi fúrógép ott adja fel a küzdelmet. Ott szokták ledarálni amatőrök az excentert.
Azzal egyetértek, hogy egy férfinek legyen egy rendes fúrógépe, meg bármije, amire szüksége lehet.

Mr. Waszabi 2012.10.19. 19:00:06

De én is megdícsérem a blogodat, mert valóban hiánypótló s jó az írás is:)

never again 2012.10.19. 19:35:25

"Kevés szexibb dolog van a világon, mint egy fúrógéppel a falnak támaszkodó káromkodó férj látványa. "

és tényleg :-D Csorduljon a tesztoszteron!

never again 2012.10.19. 19:36:21

Mondjuk a kommenteket és a posztot olvasva, azt hiszem, megfogtam a lényeget :-D

magyar bucó 2012.10.19. 19:55:00

@never again: Szerintem az igazi férfi káromkodás és különösebb felhajtás nélkül fúr lyukat a falba. Persze, lehet, hogy az nem szexi, ehhez nem értek.

Edward Nygma 2012.10.19. 20:02:10

Höjj, barkácsolás és Pantera! Megy a blog a kedvencek közé...

KAMA3 2012.10.19. 20:25:10

Ha csempét akarsz fúrni, ragassz egy darab papír maszkolószalagot a célterületre, és akkor nem fog csúszkálni a vídíjahegy a zománcon.

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.10.19. 20:40:30

Szerszámot kölcsön soha! Talán egy kivétellel bármit amit kölcsönadtam, elromlott. A kisflexemen elcseszték a kapcsolót, a láncfűrézem lapját tönkrevágták, a betonfúrómat, meg elvesztették, stb. Mondjuk mindenki fizetett becsülettel.

A kedvencem az, hogy képesek elrontani egy vödröt is, amiben az anyagot keveri. Az istennek sem mosná ki és amikor a csemperagasztó,vagy akármi belekötött, elkezdi izomból kikalapálni belőle. Na mivel?? Hát a keverőszárral bazmeg..

Inkább átmegyek és megcsinálom helyette.

Gera 2012.10.19. 20:40:49

81.0.119.216/termekek/?id=243306

Én évek óta ilyen fúrószárakkal fúrok téglafalat ütés nélkül, mert ezzel a speciális kiképzésű csúccsal úgy is elég gyors és így abszolút pontos lesz a furat helye is, meg nem kúrja szét a lyukacsos téglát, ezért a tipli áll benne, mint a cövek. Meg persze a vakolat is egyben marad. Eredetileg csempéhez vettem, ahhoz is nagyon jó volt, de téglába is abszolút bevált.

NGL 2012.10.19. 20:57:35

@KAMA3: Erre való a pontozó :)

protézisesh 2012.10.19. 21:06:37

@Mr. Waszabi: A teglat NEM utvefurjuk! A porotherm jellegu, ureges daraboknak osszeomlik a belseje, a tomor kismeretuben meg 1kutya, csak a szomszedot idegesited vele.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.10.19. 21:14:08

@Vu, de ja vu: en panelban szetfurtam mar a fel lakast egy 7e Ft erteku furokalapaccsal, csak SDS legyen :)

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.10.19. 21:16:18

amugy ha mar ennyi baromsagot letolt a poszt tolo megemlithette volna hogyan kell csempet furni...
1., becsapni szoggel, hogy a furo rajta maradjon es ne csuszkaljon
2., felessel nagyobb furoval utvefuras nelkul a csempet elfurni
3., ovatosan kifurni a maradekot, ugyelve hogy meroleges legyen a fures vegig (ne erjen a csempe szelehez a furo)

KAMA3 2012.10.19. 21:26:59

@NGL: Igen, és ha nincs pontozó, se szög, akkor jó lesz a VDA hegye is meg egy kalapács. És ha jól dolgoztak a hidegburkolók, akkor nem törik le a csempe negyede az első ütésnél.

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.10.19. 21:29:35

csatlakoznek a tobbieknek hogy meg kell venni a szerszamot mar nem olyan sok az, az egyeduli hatrany az a helyhiannyal van, en pl. a szomszeddal osztozom az eszkozparkon :)

a legviccesebb havernal volt aki egyszer valamit meg kellett butykolni es nem volt nala csavarhuzokeszlet, mert azt el szokta a testveretol kerni... es neha autoval ugrott at hozza :)
nem olyan nagy tetel megvenni az alapszerszamokat, en ugy csinalom amugy hogy a lidl vagy aldiban amikor meglatok valamilyen alapszerszamot akkor racsapok
ezek termeszetesen nem makitak vagy metabok, de nem is napi 6-8 oraban akarom tolni :)

33621 2012.10.19. 21:39:07

Csempét pontozni vídia hegyű rajztűvel vagy pontozóval a legjobb. Utána a megfelelő méretű fúróheggyel a csempét simán átfúrni, majd ha az megvan akkor ütvefórással tovább fúrni a megfelelő mélységig, de csak betonba! Sokat fúrtam már nőknél a falba de sajnos még semmilyen erotikus hatását nem tapasztaltam irányomban, pedig némelyiknél eltudtam volna képzelni a folytatást is!

Macskond 2012.10.19. 21:40:18

Egy kicsit mintha túl lenne ajnározva 2 lyuk kifúrása. :-)
A TG ütvefúró, ha van rajta fokozat mentes sebesség állító funkció (~4000) az esetek 90%-ban megteszi. Egyedül a vasbeton koszorúval és födémmel nem bír el, ott valóban kár erőlködni csak tönkremegy.
Megerősítem továbbá hogy egy társaskapcsolatban az összeköltözés után max 2 héten belül _lesz_ ütvefúród, tipli és csavarkészleted, behajtószárad, és hasonló készleted.
Én két nagy szerszámos kofferig jutottam. (mondjuk kertesházban alap)
:-)

cso zsi 2012.10.19. 22:02:10

TG-t jelenleg 20 körül adnak, és nem fordulatszámszabályzós, hanem fixen 800 körül indul. A kis barkácsgép hangjától falra lehet mászni, amikor a szomszéd vagy a "szaki" a fa ajtótokot fúrja ütvefúró állapotban.
Sok fal (és vezeték, meg vízcső) megfúrása után még tud meglepetést okozni a belvárosi 100 éves homokvár, amiben akad betonnál is keményebb tégla, és valami izé is, amin átesel a 25 centis válaszfalon a szomszédba.
Nem a fuga, mert az nincs egy négyzetméteren bárhol.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2012.10.19. 22:10:12

Egész jó apró ötleteket találni ilyen helyeken a kommentek között. :-))) A téglafalról az a verzió még nem hangzott el, amikor a téglában egy nagy kavicsba szaladsz, és a fúró olyan utat tesz meg oldalra a reakcióidőn belül, hogy az ember utána hosszasan csodálja. Olyankor a szónoklat tripla szexivé válik.

Apósom orosz ütvefúrója, na, az mindenevő. Födém? Csekélység. :-) A zsaluzott betonfal, ami nálunk van, no, az a próbatétel, nem a bunjee jumping.

6-os, 8-as, 10-es fúrószár, és ennyi. Fúrtam már falba 2-es lyukat is, az igaz, hiszen téglába szögelni kétes vállalkozás. :-) Legjobb, ha az embernek van otthon mindenféle jó. Karácsonyi ajándékötletként mindekinek ajánlható egy hordozható CNC marógép. :-D

eLzsÉ 2012.10.19. 22:13:36

@protézisesh:

Dehogynem, hacsak nem akarunk fél óráig fúrni egy lyukat.
És az a szomszédot is jobban idegesíti, mint egy 1 perc alatt ütvefúrt lyuk, bár ki a fenét érdekel a szomszéd:)

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2012.10.19. 22:14:23

@cso zsi: "valami izé is, amin átesel a 25 centis válaszfalon a szomszédba. "

Nem az Albafal, vagy mifene? Azt már 2H-s ceruzával is ki lehet kezdeni. Arra jó, hogy legyen valami a ruhásszekrény mögött.

Norx 2012.10.19. 22:16:59

@lutria: kõrkivágó, a gyémántos?

cso zsi 2012.10.19. 22:28:38

@Androsz: 100 éves belvárosi ház eredeti fala.

@KAMA3: Látom, van aki fúr, és nem csak elméleti tudást alkalmaz.
Pontozónk vagy nincs, vagy a fémfúró-készlet mellé tesszük, tehát elfelejtettük magunkkal hozni. :)))

Ugyandehogy (törölt) 2012.10.19. 22:33:37

ez tényleg férfias téma, nagyon is.

egy nő se tud hozzászólni.

férfiak egymás között, hadd szóljon a tesztoszteron.

Szabványok 2012.10.19. 22:44:07

Téglafúrás? Tüllszoknyás csecsemők játéka!
Betonba, vésni, már nagyfiús.
Játékos férfiak szórakozása a flex, az már valami, ha sivítva borít el mindent a szikraeső.
De az igazi, kemény férfi benzinmotoros láncfűrésszel dolgozik!
A macsó egyetlen kemény mozdulattal berántja. Miközben odamegy a kiszemelt céltárgyhoz, fél kézben lóbálva ideges gázfröccsökkel tartja melegen a motort. Aztán kisterpeszbe áll, két kézzel keményen megmarkolja szerszámát és hirtelen teljes gázt ad. A motor hörögve felordít, a lánc sivít, majd a 20" lánc belemar a fába. Minden remeg, minden vibrál, üvölt a fűrész, de a férfi keményen áll miközben szép lassan beborítja a fűrészpor.
Profik ugyanezt megpróbálhatják fára felmászva, fél kézzel kapaszkodva.

McKinney 2012.10.19. 23:07:46

@lutria: üsd ki a falat és rakd újra

Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2012.10.19. 23:39:48

@cso zsi: ", és valami izé is, amin átesel a 25 centis válaszfalon a szomszédba."

az inkabb a kemeny lesz, es nem szep dolog atfurni a masok kemenyet, fokent ha esetleg mar ki van belelve

cso zsi 2012.10.19. 23:50:51

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:
Kémény 25 centiben? Ugyan nem lehetetlen, de az adott válaszfal messze van az 50 éve használaton kívüli kéménytől.

görbén felfele néző 2012.10.20. 07:52:41

Nagyon hasznos poszt, csak egy megjegyzés:
a fotón vídiahegyű csigafúró látható.
A fúrószár, fúrófej az olaj és egyéb talajfúrók szerszáma, a fúrószárra szerelik
a fúrófejet, a másik végére pedig a további toldó fúrószárakat.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.10.20. 09:54:27

"Fúrás előtt győződjünk meg róla, hogy a falban hol futnak vezetékek."
Ezzel kapcsolatban volt egy kvázivicces esetem.
Öreg ház, nagyon öreg. Dokumentáció nem létezik. Akkor még vezeték elviteli szabványok se voltak.
Fogtam a villanyóránál nekiálltam fémdetektorral megkeresni a vezetékeket.
Örömmel láttam, hogy a villanyóra alatt szép egyenes vonalban jelez. Na, megvan a betáp. Bejelöltem, hogy na azt kell elkerülni.
Az ajtó mellett vésem ki az új villanykapcsolókhoz a függőleges vezeték útját. Pang. Valamit eltaláltam. Szerencsére kézi vésőt használtam. A vésőgép nem lett volna ilyen szívbajos. Egy cső.
Na, ez volt a betáp cső. Kicsit behorpadt, de ki nem lyukadt. Amit a villanyóra alatt találtam az a világítógáz csöve volt...

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.10.20. 10:03:43

@Szabványok:
De tudod, hogy mi a legeslegmenőbb? A horonymaró. Félmeztelenül állsz a létrán. 20 másodperc múlva már nem látsz a portól. 40 másodperc múlva már téged se lát senki, mert te is ugyanolyan színű vagy, mint a levegő: szürke.

Clearvoyance 2012.10.20. 10:24:22

Egy cirka 20 éves, 450 wattos barkácsgépet használok. Szemrebbenés nélkül álltam neki a járólapnak is vele. Másfél óra alatt megvolt egy furat. A többit későbbre halasztottuk, akkor öt perc alatt kész volt. :)
Miután egy 12-es kissé elkopott vídiával végigvéstem vele 20 métert a falban, letérdelt és elköszönt. Megsirattam, majd kidobás helyett darabokra szedtem. Kapott pár új csapágyat (csak mert szét volt szedve) két vadiúj szénkefét, mert tövig kopott és nem ért el a forgórészhez és azóta is nyúzom.
Gumitárcsás csiszoló és ráspoly is van, mert fával is dolgozok. A betont meg kerülöm. :)
Nekem a festők "találtak" vezetéket. Külön szóltam, hogy fúrás előtt egyeztessünk, mert a sarokban nem vízszintesen fut a cső. Mutattam is hol. Azért csak sikerült nekik elsőre a frissen behúzott három 20+ méteres gerincvezetékem telibe találni...

Gera 2012.10.20. 10:34:48

@Lord_Valdez: Horonyvágót csak ipari porszívóval, úgy is szopás, de kb egy nagyságrenddel kevesebb a por.

2012.10.20. 10:45:07

Csak annyit szeretnék hozzátenni, hogy éjszaka nem szexi fúrni!

stefan75 2012.10.20. 11:14:03

Nagyon nem mindegy a fúróhegy. Amit készletben lehet kapni 1000-ért, az általában csak füstöl egy kicsit, aztán ha tolja neki az ember, simán széttekeredik a falban. Aminek darabja 1000, az ugyanabba a falba úgy megy be, mint kés a vajba. A leggagyibb fúróval is.

magyar bucó 2012.10.20. 17:14:03

Vasbeton falban megtalálni az acélt a fúróval...
Na az szopás.

szépjuhászné 2012.10.21. 14:42:11

@Babette_: Dehogynem! Bármikor mesélek, milyen öreg házban, ócska téglából készült falba fúrni. Rendszerint lukat talál az ember, amiben lötyög a tipli, akkor lehet előszedni a csemperagasztót, keverni egy keveset és teletömni a lukat. Meglepő mennyiségek tűnnek el a falban. Akkor mehet bele a tipli és a csavar. Így már megmarad. Panelban meg a fémtipli zseniális, lehet bele hatlapfejű csavart rakni, vége a szétnyírt csavaroknak és egy autót is megtart.

KAMA3 2012.10.23. 19:39:01

@szépjuhászné: Barkácsáruházakban lehet kapni ABT szerelőragasztó nevű csoda kulimászt. kényelmesebb, mint csemperagasztót kevergetni. Komplett kábelcsatorna rendszereket rakok fel vele, oda ahol túl kockázatos fúrni.

Fémtipli tényleg űber frankó! Nálunk a két agytröszt a pincében csatorna visszacsapószelep aknafedlapjának lecsavarozására akarták használni. Csak egyszer öntse el a víz, összerohad úgy, hogy csak bontókalapáccsal lehet kinyitni.

KAMA3 2012.10.23. 19:43:29

@magyar bucó: Van még ennél is szopósabb. Vasgerendás, téglaboltíves födémben megtalálni azt a 4 furatot, ami még téglában van, de már nem a vasgerendában, viszont nem is a boltív kiegyenesítésére használt nádfonatban. Ha 6 furatból sikerül, az már jó szokott lenni.

szépjuhászné 2012.10.24. 10:18:00

@KAMA3: Köszönöm az ötletet, de volt egy zsák maradék csemperagasztó itthon, amíg meg nem döglik, addig használom. :))

protézisesh 2012.10.24. 10:47:52

@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe:
"2., felessel nagyobb furoval utvefuras nelkul a csempet elfurni
3., ovatosan kifurni a maradekot, ugyelve hogy meroleges legyen a fures vegig (ne erjen a csempe szelehez a furo)"

egyrészt vídiásban nincsenek feles méretek, másrészt a vídiás fúrókon a keményfém betét eleve 1mm-rel szélesebb, mint a fúró szára (nézd meg a fotón!), vagyis ha átértél a csempén, simán fúrhatsz, a fúrószár nem ér a csempéhez.

1kutya 2012.10.24. 14:18:48

csempéhez van kifejezett csempefúró - egy 5cm-es vékonyka szár végében egy levél alakú vídia hegy - aki már baxott szét frissiben felrakott csempét az asszony szeme láttára, az értékelni fogja (ja, olyan 500ft körül mérik, de MasterCarddal felbecsülhetetlen érték:)

Jokkura 2012.11.09. 20:34:28

Jó, akkor kohósalak falba (vakolattal ~ 10 cm)és nádazott (felette --nem szorított-- deszkázás) mennyezetbe mit ajánlotok?
Nem a furógép és furószár a kérdés,hanem tipli és tiplirögzítés érdekelne

kovboj1 2012.11.14. 11:50:05

@Jokkura: a deszkába szerintem jó hosszú reisser, csak átmenjen a deszkán. a kohósalakot nem tudom de itt biztos találsz valamit:
www.wuerth.hu/ebook/Bau_kat_lapozhato_2011/2_dubeltechnika/Dbeltechnika/index.html

Jokkura 2012.11.14. 18:01:54

@kovboj1: Köszi, megnézem .
kohósalak ~ Ytong ,csak rosszabb
tiplirögzítésre van egy jó mixem: folyékony faipari ragasztó ( a jobbik) keverve a por alakú ,jobb csepmeragasztóval ( vagy gipsszel ) ,ha nagyon sűrű egy kevés vízzel hígitani .
Ha ez beleköt a kellően előkészített falba , légkalapáccsal sem szeded ki , a falat szétvered, a tipli ott marad :)

kovboj1 2012.11.14. 19:57:46

@Jokkura: esetleg vízüveg+falazóhabarcs? (zsákos hf 30 körüli)

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.11.14. 20:44:07

@Jokkura:
Nekem is vannak tapasztalataim ezekkel a salakbeton falakkal. Rosszak. A tipli nem nekem nem vált be, mert hajlamos tovább porladni. Ha nagyon megfeszíted még esetleg el is reped.
A gipsz viszont bevált, bár nem tapad túl jól hozzá. Illetve, ami még bevált az a két komponensű epoxi ragasztó, de az drága és macerás.
Nem próbáltam, de valószínűleg jól működik az akrilgyanta. Az fillérekért kapható és könnyű bejuttatni.

Jokkura 2012.11.15. 16:42:26

@Lord_Valdez: esetleg a gipszelés alá valami "kellősítő" anyagot ,mert a kohósalak,mint a Ytong is erősen nedvszívó. A gipszelést meg meg lehet erősíteni üvegfátyollal, vagy valami hasonló anyaggal.
@kovboj1: ja, és a későbbi bontómester ,meg nem tudja miért nem esik szét a fal... :)
ha meg véletlenűl meg kell fúrni ott, akkor jön csak a meglepi...

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.11.15. 20:05:27

@Jokkura:
Ha egy lyukba kell gipszelni, akkor semmi gond. Ha viszont felületre akkor nekem az vált be, hogy először felkenek egy réteg gipszet. Azt jó odatapad és ahhoz már lehet ragasztani.
A bontómestert nem kell félteni. Ez olyan fasza anyag, hogy gumikalapáccsal át tudtam törni az elválasztó falat. A fúrása meg amúgy is szar. Helyenként olyan kemény, hogy szikrát vet a véső, máshol meg kézzel lehet morzsolni. Döbbenetes egy anyag, amíg nem láttam el sem hittem, hogy ebből építenek.

Jokkura 2012.11.15. 21:07:56

@Lord_Valdez: Válaszfalnak jó (mint a gipszkarton) , nincs tehethordó szerepe, csak ne kelljen semmit sem rá,ill. beleszerelni :)
A 4-6 cm vtg Ytong mire jó ,azon kívűl,hogy kádelőt falaznak ?:)
A kohósalak meg közel 100 éves "találmány",háborús helyreállításoknál meg ez volt ,olcsó volt szapora volt vele a munka ,akkor ez volt a lényeg.
A házban válaszfalak is ebből az anygból vannak ,van aki konyhaszekrényt applikált rá --jobb esetben rögtön leesett, rosszbb esetben 2-3 nap/hét múlva tele tányérral ,és volt amikor a fal is jött vele,(elektromos betáppal együtt)

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.11.16. 19:23:48

@Jokkura:
Az Ytong egy szuper anyag, ehhez a 100 éves förmedvényhez képest :)
Az egyik falat két oldalról gipszkartonoztam és szignifikánsan szilárdabb lett, de tényleg...

Jokkura 2012.11.16. 20:06:25

@Lord_Valdez: az eltelt 100 év fejlődése :)
nézd meg mi lesz 100 év múlva ...

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.11.18. 19:17:49

@Jokkura:Ahogy a dolgok kinéznek: műanyag házak.
Nem rég láttam, hogy mér habarcs helyett használható PUR hab is...

Jokkura 2012.11.18. 19:38:08

@Lord_Valdez: ühüm azt én is láttam...; majd a kelet eu (magyar- román-stb.) "szakik" azt is jól megszakértik....
szerintem álljunk vissza a rabic,patics, és vályog házakra..

Jövő: Felfújható csigaházak---5 óra alvás után automatikusan leenged és mehetsz dolgozni...

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.11.19. 07:01:27

@Jokkura:
Őszintén szólva még tetszene is az ötlet (a műanyag habarc), de kicsit aggaszt, hogy tűz esetén nem kiég a szoba, hanem szétesik a ház :)
Viszont lenne egy kérdésem. Adott egy 100 éves ház, ahol a téglák közti habarcs már nagyon gyenge. Porlik és hiányos. Lehet vele valamit kezdeni az újraépítést leszámítva?

Jokkura 2012.11.19. 08:25:44

@Lord_Valdez: : A PUR-habos "téglában" rengeteg a hőszigetelő anyag van (vmi poliuretán/polisztirol kemény hab) ,tehát reaéis a félelem a fal "elolvadására".
Biztos be van vizsgálva tűzrendeszétetileg, csak az ördög a részletekben rejtezik és nem alszik.... :)
Én egy régi bérházban (110 éves) lakom. Itt úgy újították fel a homlokzatot,hogy levertek minden reégi vakolatot , a fúgákat "kikefélték" , sűrített levegővel megfúvatták, ,majd valami műgyanta alapú ( szerintem kis kiszerésben a festékboltokban is kapható, csak qva drága, nem tudom a nevét) trutyival kezelték,majd nagyon alaposan újravakolták a falat ( több rétegben)
Tudom ez csak pár cm mélyen kerül be a fúgák közé ,és nálunk is csak kívűlről csinálták meg ( a lakások felől oldja meg a tulaj),de újraépítés helyett megtette.

Szerintem ,ha családi házról van szó és van időd,akkor ( időjárás függvényében) belülről- kívülről így "újra fúgázva" a falat megoldható a javítás, anélkül,hogy átépítenéd.
Ha sok pénzed van, akkor a kipucolt, és megfelelően "kellősített" fúgákat kinyomhatod ,pisztolyos PUR-habbal is , rá a hőszig, aztán mehet vizsgára a ház :)

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.11.19. 16:43:35

@Jokkura:
Ez is egy hasonló korú bérház.
Nagyjából én is ilyesmiben mesterkedek. Ahol nagy lyukat látok, abba benyomok egy kis habot. Tartani ugyan nem sokat tart, de legalább nem fúj be a szél...
Még a csemperagasztón és maradék falazó habarcson gondolkodtam, de az babra munka. Amíg még azt hittem, hogy csak szórványosan van ilyen probléma, addig gipszet használtam.

Jokkura 2012.11.22. 15:37:43

@Lord_Valdez: Ötlet,persze,ha sokat akarsz takarítani :)
Egy nagyobb felületen tégláig levered a vakolatot. ha nagy ocsmányságot találsz (pl .: nincs tégla),azt kipotólod (foltozod, téglával, Ytong-gal, stb), a fuga résekhez meg készítesz egy olyan zsákot ,aminek az egyik sarka le van csípve (minta cukrászoké), abba beletöltöd a optimális állagú ( nem túl,híg-ne folyjon ki,nem túl sűrű,hogy ki tud nyomni), malter -valamit( csemperagacs, műgyanta ,stb). A pormentesített fúgákat ,ki tudod tölteni, ami kibugyant,az glettvassal lehúzod, majd vakolás. (vagy belső felületen giszkarton is lehet)
Gyorsabb, mint kiskanállal töltögetni, olcsobb és erősebb ,mint a PUR-hab.
A keresztbe berakott lyukas téglákhoz is jó ,vagy oda faragsz (a lyukakba) nikecell-t és azt nyomod körbe,akár habbal,akár malterral.
A későbbi szög,csavar rögzítéshez jobb a kemény "malter",mert az jobban tartja a tiplit is ,minta PUR-hab

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.11.22. 20:53:36

@Jokkura:
A vakolatot amúgy is leverem, de a régi habarcs kikaparására nem vitt rá a lélek.
Még azzal próbálkoztam, hogy üdítősüveg végére szilikoncső és azon keresztül benyomni. Túl trutyis melónak találtam. A PUR csak ott kellett, ahol mély lyukat találtam, mert azért akadt ilyen. 10 centis kacskaringós lyuk ki a szabadba...

Jokkura 2012.11.24. 20:07:20

@Lord_Valdez: A régi, porladó habarcs (legalábbis részleges) eltávolítás erősen javalott :) .
Rözsdára nem hegesztünk és nem festünk :) :D
Megértelek, mert iszonyatos babra munka, és ki tudja mi fog utánna történni.

Volt egy barátom;csak egy konnektort akart kicserélni,-->vezeték törés.Majd a dobozból áthuzza azt a vezeték szakaszt....-->>>>
2M-os lakásfelújításnál megállt.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.11.25. 20:23:05

@Jokkura:
Eleinte én is csak az elektromos hálózatot meg két ajtót akartam kicserélni. Aztán ahogy ástam úgy kerültek elő a cserére szoruló dolgok, illetve nőttek az igényeim.
Most már ott tartok, hogy nem merem összeszámolni, hogy mennyinél tartok. Viszont meg sem állhatok, mert így lakhatatlan.

Jokkura 2012.11.27. 22:50:18

@Lord_Valdez: Az ablakokat kicseréltem ( a tégi tok maradt, abba "falzoltam" bele az --akkor új SOFA-- szerketeket. ) ,bejárati ajtót én gyártottam--akkor még műhelyben dolgoztam--;az eschingeni faredőnyőket felújíottam ( gurtni, lamella,léc csere, tengely ,automata felújítás), az elekrtomos és víz -csatorna csere, kéménybélelés is meg volt.Parketta. kb. 40 éve --még az IKV-- egész jó. A hidegburkolat lett még cserélve.
Kész , én befejeztem ... :) majd a köv. generáció folytatja...
na jó festés ,mázolás, tapétázás , az még lehet :)

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.12.04. 13:19:45

@Jokkura:
Nem is sejted, hogy mennyire irigyellek érte.
Én már túl vagyok a csatorna és vízvezeték cserén, bár van még egy szakasz az aljzatban, ahol ólom van, de azt olyan baromi drága lenne cserélni, hogy ott marad...
A bejárati ajtót tokostól cseréltem. Hegesztettem egy vas keretet és azt falaztam be. Tutira be volt vízszintezve, de a falazáskor 1,5-2 mm-t elmozdult az egyik ajtófélfa, hogy rohadjon meg. Azóta kicsit nehezen csukódik.
Ablakot is bontottam. Az egyiknél kiderült, hogy a szemöldökfa tartja a falat felette.
Azt, hogy mi minden van még hátra el sem merem mondani.
Mindegy. Ha érdekel tudok pár elrettentő képet adni, hogy mik fordulnak elő régi bérházakban.

Jokkura 2012.12.06. 10:58:11

@Lord_Valdez: Én is szaladtam bele "izgalmas" dolgokba.: Előszoba alatt futó víz és csatorna vezetékbe,indokolatlanul, mert 2strangos a lakás,nem értettem ezt az átkötést-megszüntettem. A falban átlósan végigfutó "harisnyás" villanyvezeték (két pont közötti legrövidebb távolság :) ).Olyan is volt ,hogy a válaszfalban ( szomszéd fala) ,nem volt semmi... (papírral tömtek ki egy kéttenyérnyi lyukat és azt vakolták le) és én pont oda akartam furni egy polcot.... :) , lövedék nyomok az ablakbélésben --valszeg belövést kapott az ostrom idején...
A harcoló német alakulatok már nyugdíjba mentek és az oroszok is elhagyták a spájzt :))

Na ,pont ezért nem óhajtottam kiszedni a régi ablakotokot. A redőnyház homlokfalára van rárabicolva a tégla....,az is szegmesnben. mindez az utcai homlokzaton ~20 m magasan
Jó pár ablakot bontottam és raktunk be helyette újat. ,azt hiszem ebben a témában túl sok újdonság már nem érhet. :)
Pallótokos ablaknál --szinte mindig -- bent hagytuk a felső tokelemet. Egyszer elég volt giszkarton cW profilból rögtönözni áthidalót és fölé visszarakosgatni a nagyméretű tömör téglákat. lichthof ablak volt...

Az olomcső egy idő mulva elkezd elöregedni és akkor nagyon sok problémát fog okozni ,lehet,hogy akkor többe fog kerülni kicseréni ; ha elég nagy átmérőjű, esetleg "kibélelni"?

Az ajtón --amin elmozdult a tok--nem tudsz állítani a pántokon ?

Az én ajtóm ( teljesen megegyezik --pofára-- a régivel, mert akkor még ezen rúgoztak a házban) boroviból készült,2 hétig ázott lenolajban, és mégis "mocorog" a téli -nyári időjárásban ( Ok, nyáron ,itt a folyoson 11-18 ig tűzi a nap és sokszor mérek 55°C -t az ajtó külsű felén )

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.12.09. 21:41:07

@Jokkura:
Na, akkor azt hiszem, hogy majd összeírom, hogy miket találtam és küldök képeket. Szerintem egész jó kis posztot lehet belőle összehozni.

Az átlósan futó villanyvezeték az alap. Nálam úgy volt, hogy volt a kábelcsatorna (kátrányos papír). Amellé falazva egy vezetékpár. Az felment a plafonfelé, ahol elágazott. De csak úgy sodorva, semmi szigetelés. Az egyik fele ment a másik szoba felé, a másik a fürdőbe. A fürdőben a bojlerig ment, aztán eltűnt. A szobában úgy derékmagasságban volt egy fakocka és azon keresztül menve állt ki a falból. Egy része pedig eltűnik egy olyan fal szakaszban, amit még nem bontottam meg...

Az ólómcsőtől én is félek, de a fürdőt nem akarom mégegyszer felbontani. Majd később a WC felől felbontom. Viszont, sajnos, az még a vízóra előtt van, ezért muszáj lesz a vízműveket beavatni.

Már próbáltam, nem sikerült. Az ajtót majd tavasszal, vagy nyáron megigazítom. Kibontom a keretnek azt a felét.

Jokkura 2012.12.17. 09:46:15

@Lord_Valdez: Én sajnos nem készítettem képeket , az első nagy léptékű felújítás , a villanyos volt , jó huszonévvel ezelőtt. akkor még nem voltak digitális gépek. Igazából eszembe se jutott a fényképezés... :( .
Pedig az apám építész mérnök volt és mindig mindent dokumentált ( na ,ja a filmelőhívást és a másolást a cég fizette :) )
A fakockás dolog az ismerős : arra szereltéka kapcsolókat és a konnektorokat. nem is olyan rosz , ismerve a mai falak tipli-tartósságát .Derékmagasságban nem tudom mi lehetett, talán csengő a cselédnek ?. az ilyen vezetékekben nem volt nagy áram ( ez viszont egy "szakszerű" leírása a dolgoknak :)) )
Régi villany vezeték: kátrány paírrral bélelt alu cső és benne a "harisnyás" alu , vagy --ritkább esetben -- réz drót. ezek kibirtak ~ 100 évet is , igaz 110V-ra méretezték őket, és nem voltak nagyteljesírtményű fogyasztók ( 15-40 W izzók, rádió, esetleg vasaló ,talán az elegánsabb házakban porszívó) porcelán foglalatok, porcelán konnektor és kapcsoló belsők .

A vízóra előtti szakasz , az nem vízműveké, vagy a ház közös vezetéke ?
Nálunk nincs vízóra (kettő kéne ,és alig lenne kevesebb a közös kltsg, viszont sokkal több lenne a járulékos kiadás). A gáz és villanyórából kiindulva az órát "bérled" az órától a minden vezeték a tied, az óra előtti ( méretlen) a szolgáltatóé és az övé a javítási feladat is .

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.12.17. 20:31:28

@Jokkura:
Pedig megéri fotózni. Egyrészről ha valamit elcseszel, akkor jó ránézni, hogy előtte még gázabb volt. Másrészről a kritizálóknak az orra alá lehet dörgölni. Harmadrészről, nem rossz tudni, hogy hova is raktad a vezetéket :)

Nem tudom, hogy mi lehetett, mert a konnektorok másként néztek ki és azokhoz csatornában ment.

Ahogy én elnéztem ezeket a vezetékeket, csak azért nem gyulladt még ki, mert az előző tulajnál már kikapcsolták az áramot, illetve a szinte az összes olvadóbetét ki volt égve. Rengeteg összeégett vezetéket találtam.

Szerintem a szakasz a házé, mert van a háznak egy nagy vízórája is. Gondolom legalábbis, mert nem láttam. Viszont így vagy úgy, ha plombát megbontom, akkor automatikusan azt fogják feltételezni, hogy lopom a vizet. Erre különösen minden okuk meg van, mert fél év alatt kb. 2 köbmétert fogyasztottam. Igaz, hogy a lakásban nem lakik senki, de ezt nehezebb megmagyarázni.
Nem bérlem az órákat, sőt 6 évente nekem kell hitelesíttetnem is.

Jokkura 2012.12.22. 19:46:10

Tudom hogy megéri, most már teszem is ( digitális gép,telefon ) az analóg (negatív filmes) géppel nehézkesebb, drágább is volt ,azért is felejtettem el áltálában.
Villanyvezetékkel nincs külösebb problémám: doboz látszik onna merőleges a drót ( hál istennek a szigorú magyar előírásoknak).
Gondolom cselédcsengő drótját találtad meg :)
Ma megint találtam egy gigalyukat a felban . :( Kísértetiesem megegyezett a 8-10 ével ezelőttihez. Karácsonyra kis szoba átrendezés, új helyre egy polc a nyomtatónak --> eltűnik a 8-as fúró, eltűnik a 10-es, 12-es tipli, eltűnik a fatipli !!!. Előkerül a falvéső ... tenyérnyi üreget tártam fel ,amegett ,meg egy még kétszer akkora LYUK !!. Hirtelenjáben a félig lebontott pince válaszfalból hoztam fel pár törött nagyméretű tömör téglát ; több mint 2/3 téglányi aprótéglát dugdostam csemperegaccsal ( az volt itthon :) ) Most nagyon jól néz ki a szobafal : szemmagasságban egy tenyérnyi vakolási javítás a barckszínű falon :( ( bedöglött a javítószín ). Így oka volt a karácsonyi nagytakarításnak is ... (grrrr)

A bérlés csak idézőjeles volt : nem a tied ,de a gond vele a tied (vigyázni ,óvni, leolvasni , cseréltetni és fizetni amit mér ).
Ha bérház ,akkor kell lenni egy házvízórának is (főmérő). Valszeg a pincében ( a mienk ott van) ,vagy az alagsorban ill. ottahol a víznyomó becsatlakozik a házba,fagymentes helyen

Kellemes Karácsonyt --átépítés, és javítás nélkül :)

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.12.22. 22:01:10

@Jokkura:
Én is gondoltam a cselédcsengőre, de ezek cselédlakások voltak, illetve az útvonala még így logikátlan.

Az se rossz. Legalábbis egy kész lakásban. Nálam rutin :)

Ezt közben el is felejtettem.

Ezt inkább neked kívánom. A magam részéről az ünnepet is kihasználom... Így mulat egy magyar úr :)

Jokkura 2012.12.30. 11:42:52

@Lord_Valdez:
lehetett visszajelző csengő is , nem tudom ..vagy birkozógép :)
Megvolt a karácsonyi öröm :; Legfelső szinten lakom, felettem a padlás. A csatorna strangszellőzőjét ,nagy ügyesen egy 30 pvc -csővel toldták a nagy ármérőjű (mittomén , talán ~20cm ?) eternitcsőhőz a padlástérben (ahol ilyenkor hideg van) .na most a meleg csatornapára lecsapodik a hideg pvc-n és lefolyik, és persze hová máshová ...mint hozzám.:( A kamrában ~ 1 m2 átázás, és vizes mennyezet, stukaturnádazott.
A biztósító azt mondja ,hogy 20 000.- és cserépelcsúszás (de nem akkor ázik, amikor esik ,hanem amikor nagy a hideg , a padláson, héjaláson nincs ázásnyom)
El fogok menni biztosítási kárszagértőnek , jobban keresnék vele .
Ja és a kk. meg a füle bojtját sem mozgatja ,pediga ház bulija.(mindezt havi ~200.000 ért)

Megyek a Szaharába ,egy beduin sátorba :)

Most már csak jővőre fogok ezzel is foglalkozni ,ezt a pár órát nem akarom átidegeskedni :)

Búék.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2012.12.30. 21:04:40

@Jokkura:
Delej nem volt benne az biztos.
Látod, mennyi öröm a lakás? :)
Nekem is volt egy friss szívásom. Most, mikor eljöttem, eltört a kilincs. A fogantyú nagyobbik része a kezemben maradt. Röhej, de a saját lakásomba csak fogóval tudok majd bemenni. Ha egyáltalán be tudok... Holnap kiderítem.

Ami a strangszellőzőt illeti, az lehet, hogy nálam is akad. Van a falban egy PVC cső a WC-ben, ami nem megy fel egészen a tetőig, de annyira magasan van, hogy nem tudom, hogy mi történik vele. Egyszer csak vége. És mivel a WC-ben gyakran csatornaszag van, azt gyanítom, hogy ott a szelep nem áll a helyzet magaslatán. Ha van egyáltalán. Esetleg a WC csésze mozdult el, bár nem látszik.

Jokkura 2013.01.06. 20:35:13

@Lord_Valdez: Öröm a lakás ,az biztos ; és még milyen öröm a szomszéd ( ha van az a baj, ha nincs az ,mert nem fűt :) )
Mi lett a kilinccsel ? A kulcs nem húzza vissza a kilincsnyelvet ?
A csatornaszag nem mindig a strangszellőző állapotától függ, bár nagy mértékben befolyásolja. Nálunk a fürdőben szokott lenni néha ( van padlószuez) , de még nem tudtam kideríteni az időszakos előfurdulásának az okát.
Az a pvc cső -nálad- nincs valahol elrepedve, megsérülve, elcsúszva ?

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.01.06. 21:52:04

@Jokkura:
Nem húzza, a kis mocsok. Egyelőre hozzáragasztottam két vasdarabot és átkötöttem kábelkötözővel. Kinyitni lehet, becsukni pedig nagyon óvatosan kell. Kicsit meg kell húzni, mert szorul az ajtó, de ezt most nem lehet. Ehelyett lendületet kell adni neki...

Van ilyen golyós szuez. Az víz nélkül is zárja a szagot.

Nem tudom, be van falazva. És a WC még ahhoz is kicsi, hogy a létrát felállítsam benne, tehát még kibontani se nagyon tudom.
Most azt terveztem, hogy a tartály felett egy kis galériát készítek és a szomszéd kamrából átnyitom. Ezáltal a kamrám nagyobb lesz és meg tudom majd nézni, hogy mi van ott.

Jokkura 2013.01.09. 21:58:23

@Lord_Valdez: Pénteken bontják a strangszellőzőt :| Előzetes prognozis: a födémben (~ 40 cm) valahol van eltörve az eternit .
Ki kell pakkolnom a kamrát (tele mindefélével :( )
Nálunk úgy van megoldva,hogy a WC alcsonyabb és a mellette levő kamra ,a WC feletti "galérián" (ˇnincs 1 m magas) keresztül szellőzik. Én ezt minden féle dolgok tárolására használom ( autótetőrács, lécek, maradék lakk, festék, higító stb.), ezeket is mind le kell rámolnom,mert ott van a crtangszellőző folytatása ....Attól félek, hogy amikor megbontják a födémet , megindul a nádazás.... és azt helyreállítani, istentelen munka, leszedni ,az is állatkínzás és akkor még valamivel (pl gipszkartonnal) pótólni :((
Milyen zár az ? Egy pár kilincs ~ 600.- még a un."felhúzós"* zárakhoz sem több 2500.- * = többpontos (görgös) zárak, a kilincs felhúzasakor zár, a cilinder csak a zárat biztosítja, rögzíti
Most nem cserélek szuezt :) ,ezért nem bontok burkolatot, ha nagyon "illatos" ,akkor egy kupak tusfurdő,öblitő a kádba és pér liter forró víz , vagy ecet... Majd ha bontanom kell,akkor ilyenre fogom cserélni.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.01.10. 15:09:57

@Jokkura:
Nádazás, az fincsi. Amikor leszedtem, a réseken hullott ki a kohósalak (a fejemre). Én nem raktam vissza, hanem hungarocellt ragasztottam fel és arra díszlapokat. Mondjuk bénán sikerült. A ragasztóhab jó ötletnek látszik, de nem az, ha nem tudod rendesen rászorítani.Én nem tudtam.

A zár a trükkös. Olyan, hogy a csavarok a belső panelen vannak és átfogják az ajtót. Akkor mindkét oldali panel lejön és a kilincseket nem lehet elválasztani a paneltől.

Kapható külön is ilyen betét a szuezbe. Csak ki kell venned azt a szifoncsövet és a helyére berakható.

Jokkura 2013.01.15. 20:27:55

@Lord_Valdez: Na ezért nem szedem /szedetem le :)
keresztkomám (agglomeráció, régi ,családos ház)lerántotta --egy csáklyaszerű valamivel-- de utána 3 napig nem ment a ház környékére sem :) ,Ő gipszkartonból csinált "lebegő"mennyezetet ,faszerkezetre;nagyon jól nézett ki (könnyű neki , ép.asztalos-ács az egyik szakmája,csak az elektromossághoz nem ért)
A deszkázatra (poros, túlszáraz fa) hogy tudtál felragasztani valamit ?
Mondjuk a hungarocelt én nem szeretem a lakáson belül (nem páraáteresztő) ,sőt önmagában a hungaroceltől felálla hátamom a szőr :) (főleg a hangjától).
Arra nem gondoltál,hogy egy hosszú ,erős lécre teszel egy lapot és azzal préseled felfelé a díszlapokat ?
Kilincs;
sejtem,hogy milyen lehet ( ha keskeny akkor ~ 3 cm széles a pajzs és 2-3 átmenő csavar van hozzá); ha minden igaz ,akkor egy zégergyűrű tartja a kilincset a pajzshoz.
A szomszédnál egy ilyet pattintottak le a műanyagajtóról ,és mentek be --hívatlanul és kéretlenül--
Ha bp.-i vagy ajánlok egy jó vasalat boltot. nagyon sok mindenük van ,persze ,lehet,hogy pont az nincs ,amit épp keresel :)
IV.,(Újpest) Árpád út 13. (nincs messze a M3 Városkapu megállójától)

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2013.01.15. 20:56:54

Előtte lepermeztem vízzel. A gond nem ez volt, hanem hogy vannak ilyen teleszkópos tartóim, de azok nem érnek fel a plafonig. A létrára kellett állítanom őket. Így viszont nem voltak elég stabilak és ahogy duzzadt a hab, időnként elmozdultak. Az a mocsok hab, pedig rögzítette őket a rossz pozícióban. Ráadásul nem is mindenütt ragasztóhabot használtam, mert az drága. A szerelőhab pedig rohadtul tágul. Próbáltam szintbe csiszolni, de aztán feladtam. Túl sokáig tartott volna.

Hogy nyitották ki a biztonsági ajtót?
Nekem egyébként 2 zár van rajta.
Elvileg már postára adták az új kilincset.

Bővíz László - JUEX · http://juex.blog.hu 2015.11.30. 16:53:11

A háztartási porszívó a téglaportól nagy eséllyel tönkremegy.

bogil 2016.12.27. 13:21:36

Ettől a "fúrószár" meg "fúrófej" megnevezésektől égnek áll a hátamon a szőr.
Tessék már megtanulni - ha már valaki blogot ír - a fúró (lánykori nevén: csigafúró) részeinek a nevét! Balga kereskedők, népbutító média áldozatai ne legyünk.
Én két dolgot ismerek: fúrót és fúrógépet. Ha már nagyon akarjuk becézni, akkor lehet csigafúró is. A "fúrószár" nem azonos a fúróval (csigafúróval) ugyanis a szár az a fúrónak a része, de nem feltétlenül jellemző a mérete, ugyanis nagyobb átmérőjű fúróknál előfordul hogy gyárilag vékonyabb (értsd: kisebb átmérőjű) a szár a csiga résznél (értsd: élszalagnál), azért hogy kisebb és/vagy normál méretű fúrógépek tokmányába is befogható legyen. Feje sem nagyon van a fúrónak. Sokan az élére gondolnak "fej" megnevezés alatt. Az lehet, mert élből viszont van kettő is..

Mr. Furdancs 2016.12.28. 12:48:45

@bogil: igen, igazad van. A suliban az imbuszkulcsot imbisznek tanultuk. Gondolom, az utóbbi a helyes. Ettől függetlenül nem így kérném a szerszámboltban.

zooltek 2016.12.29. 05:44:28

@Mr. Furdancs: Az én volt főnököm (aki mérnök!!!) meg bimbuszkulcsnak hívta :) Én meg a flexre vagyok háknis, hogy az sarokcsiszoló, pedig az is helytelen. A német winkelschleifer-ben a "vinkli" derékszöget jelent, ami a kihajtás módjára utal (a két fogaskerék derékszögben találkozik egymással), de mi jó magyarok arra asszociáltunk, hogy ez a nagyszerű szerkezet befér a szoba sarkába is, amit a németek ugyanúgy winkel-nek hívnak.

(A flex pedig azért flex, mert az első Flex flex flexibilis (spirál) hajtású volt. Ezt jól megmondtam :P)

A köznyelvben elterjedt hibás kifejezéseket jó kordában tartani, de nem mindig van értelme. Használom a fúrószár szót, hogy jobban megkülönböztessem a fúró(gép)től. A fúrófej sem mindig 2 élből áll, lehet több is, vagy a cikkben említett vídiás is.

Untermensch4 2016.12.29. 08:30:08

@zooltek: "A köznyelvben elterjedt hibás kifejezéseket jó kordában tartani, de nem mindig van értelme."
Onnantól hogy elterjedt, nem "hibás" hanem az maga a köznyelvi kifejezés. Az hogy ettől eltér a szaknyelvi kifejezés, nem hiba hanem eltérés. Ha nem így lenne akkor a szaknyelvet is minősíthetné a köznyelv "hibásnak". És csak hogy érezd milyen a puska másik végén... az a "háknis" az "helyesen" "háklis"... :)
süti beállítások módosítása