Lignum claves, avagy fásítsunk billentyűt

2018.04.16. 05:00 | Írta: Steampunk Garage Company

img_0821.JPG

Még évekkel ezelött történt, hogy láttam a neten egy steampunk billentyűt és nagyon megkívántam. Aztán az árakat látva úgy gondoltam, hogy inkább csinálok magamnak egyet. De közben már elkezdett formálódni egy másiknak a képe a fejemben. Aztán a következő..... Szóval így kezdődött.

Újabb billentyű átalakítás története jön (nem tudok mit csinálni, azeket szeretem csinálni a legjobban). Ezeket mindig más formában szeretem elkészíteni, stílusra én mindig steampunkot szoktam mondani, nem vagyok művészettörténész (és nem is tartom művészetnek amit csinálok). Maga a cím kissé megtévesztő, mert nem fából készült (van olyan is), csak furnér burkolatot kapott. Ammire nagy okosan rájöttem már, hogy ami szögletes és sima arra funér kerül, ami gömbölyű, arra meg műbőr. Az alany egy "formabontó és egyedi" Samsung SDL2500-as volt.

img_6282.JPG

Szóval nem egy fantáziadús valami. Szomszéd selejtezte le. Mivel használt, ilyenkor első lépés a szétszedés és irány a kád, ázzon egy napig, majd sikálás kefével. Utána jöhetett egy kis festés (szigorúan ecsettel, mert azt csúnyábban tudom csinálni)  

dsc_0003.JPG

Remélem a képek magukért beszélnek! Jöhetett a gombok szélének levágása a kis multi géppel. Aztán a sorja lekapargatása (sniccer), egyformára csiszolás (multigép) és az élek festése aranyra. 

image1_1.jpg

Jött a ház furnérozása. Itt 3 félével dolgoztam (sajnos a fajtákat nem ismerem), a felső rész és a gombok készültek 1 fajtából, a hátrész és az oldal a másik kettőből.

dsc_0017.JPG

Nyugalom, ez még csak a méregetés korszaka volt. Elkezdtem a billentyűk borítását is, ez ...khmm... a család most nem szárítunk ruhát korszakában történt.

dsc_0026.jpg

dsc_0037.jpg

A technokol csak megtévesztés, UVB ragasztót használtam a készítés során. Ez por alakban kapható, alkohollal hígítva válik kenhetővé és hő/UV hatására köt.

dsc_0020.jpg

Következhetett 2 réteg magasfényű lakk (ennél a pontnál mindig hezitálok a lakk és a viaszolás között, persze utólag mindig a másikat szoktam jobbnak látni), némi díszítés, a betűk megrendelése és felragasztása (öntapadó),és a zsinór ami egy kb. 7mm széles fekete (a szélein arany) selyemszalaggal lett körbetekerve (ilyenkor azért jobban kedvelem a blutooth billentyűket) és kb. kész is lett.Ja és persze a ledek helyének díszítése, ami sima gombokkal lett megoldva.

Az eddigi képeket én csináltam, deeee nem voltam megelégedve a minőséggel, ezért két kedves kolléganőre bíztam a végállapot rögzítését ( köszönet Szilvási Kingának és Szemerédi Rékának).

img_0822.JPG

img_0826.JPG

img_0824.JPG

 

  Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg ismerőseiddel. Ha nem, akkor is. 
Csatlakozz a Furdancs Facebook-közösségéhez! Nem fogjuk megbánni.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://furdancs.blog.hu/api/trackback/id/tr8513816256

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zooltek 2018.04.16. 16:39:45

Szia! Láttam itt a Furdancson minden posztodat. Minden tiszteletem a rengeteg időért és munkáért, amit beleöltél, de a végeredményen ez valahogy nem látszik. (Meg ez nem steampunk, de ez már egy másik dolog.) Komolyan mondom, leborulok előtted a rengeteg meló miatt, de valami más témában kellene próbálkoznod.

kkm.furdancs 2018.04.17. 10:50:52

@zooltek: Ezt a véleményt én megtartottam volna magamnak. Az Internek új standardokat állított fel. Ha rákeresel, hogy "steampunk billentyűzet", kidpb néhány igazán csinos remeket, amit valószínűleg iparmávész készített egy komolyan felszerelt műhelyben. Antik írógép billentyűzet, egyedi sarokdíszek, gazdag lakkozás, aztán 3000 dollárért adták el... Ha nem is sikerül minden tökéletesre, de az ember fejlődik.

Steampunk Garage Company 2018.04.17. 16:23:35

@zooltek: Szia! Konkrétan mivel volt bajod (akár másik cikknél)? Megvalósítás? Technika? Koncepció? Nem ez a szakmám, teljesen zöldfülüként vágtam bele és minden alkalommal tanulok új dolgokat. Ezért is jó lenne pár konkrétum. Van egy kis multi gépem, pákám, meg kézi szerszámok meg a két nem túl ügyes kezem. De imádom csinálni!!!! és sajna fogom is. Írni is fogok róla (nem csak itt szoktam), járok továbbra is találkozókra, kiállításra, versenyre.
A steampunkra meg írtam, hogy miért hívom így őket. Nekem ez egy naaagy gyűjtő, amibe mindent belerakok, ami modern eszköz csak régi köntösben van. Egyszer egy hardcore steampunk rajongó írta valahol, hogy "no steam, no steampunk". Ez alapján az ilyennek kikiáltott cuccok 99%-a se az.
@kkm.furdancs: Ami igazán szép pár darab az 500-1500 között mozog. Általában hobbisták ők is, pár embernek van ehhez közeli szakmája.

kkm.furdancs 2018.04.17. 16:31:34

@kkm.furdancs: Bocs az elgépelt magánhangzókért, csak beszaladtam egy pillanatra, akkor született a komment.

paperboy 2018.04.18. 09:37:56

nekem 5 észrevételem van:
- a bükk igénytelen anyag. Furnér beszerezhető olcsón kis mennyiségben is, biztosan kerestem volna kicsit minőségibb anyagot. (Juhar, ameriaki dió, szilva, cseresznye mahagóni, csak az egyszerűbbek közül)
- a szálirány a billentyűzeten miért nem egy irányba áll? SOKKAL szebb lenne az összkép. Az élek miért nem egyenesek (pl space). Ezek egyszerűen javíthatók lennének.
- a billentyűzet házára egy darabból tettem volna fel a furnért. Mivel levágtad a gombok széleit., ez simán összejöhetett volna és az összkép is ütősebb lenne. még akár az is működött volna, hogy a festett rész felett is fa van és csak a gombok szárainak fursz rajta lyukat.
- a festés helyett -ha már steampunk- bőrt tettem volna be oda.
-ennyit melózol és teljesen hazavágod az egészet azzal hogy a legigénytelenebb matricákat ragasztod rá a fára, ráadásul ferdén. Lehet kapni kaparós matricát vagy filmre nyomtatott kivágott betűket is, esetleg vizes matricakészletet. Az összkép megintcsak fényévekkel lett volna jobb.

A belefektetett melót azonban becsülöm de itt a fentiek miatt az a 30%-kal több idő amit azok igényelnek simán megtérült volna. Ráadásul a nagyrésze csak más anyagválasztás és kicsit több kutatómunka. Szerintem ott érdemes fejlődni.

Steampunk Garage Company 2018.04.18. 17:18:33

@paperboy: Na ezzel már tudok mit kezdeni!
- sajna nem ismerem a fafajtákat, ezzel könnyű dolgozni. Meg ez volt itthon. Tudom, hogy könnyűbeszerezni, csak ez nekem 280 km utat jelentene. Ha valaki rokon Pesten jár, az szokott hozni.
- ezt nem is láttam, meg figyeltem, köszi!
- csináltam 1x hasonlót, hajmeresztő! Sajna a billentyűk 90%-a már nem kör, hanem négyszögletes talpú, szóval nem lehet fórni, hanem vágni kell pengével. Most épp emiatt nem akrtam így. De egyébként jobb a hatás tényleg.
- csak lakkozva volt. Bőrös is volt, de a kettőt együtt még nem nagyon próbáltam. Na majd 1x.
-általában nálam is filmre vágott betűk szoktak lenni, valamiért most a nyomda erre a fontra azt mondta, hogys nem tudja vágni. A ferde ragasztás én bűnöm. Leget, hogy rendelek másik fonttal és átragasztom.
Időben kb. dupla, mondjuk mindegy mert nem rendelős munka volt, csak kedvem támadt rá. Na akkor ezeket majd figyelembe veszem a következőnél. Köszi!

zooltek 2018.04.19. 04:17:12

@Steampunk Garage Company: Bődületes butaságot írtam, és ezért bocsánatot kérek! Ha szereted csinálni, akkor csináld, és ne törődj azzal, hogy én vagy mások mit mondanak. Kívánom, hogy sok örömöt lelj a munkában!
süti beállítások módosítása