Nem akarok riogatni, de mikor legutóbb a németek kiestek a focidöntőből, rákövetkező évben kirobbantották a II. világháborút. Ha egy német csalódott, akkor nagyon csalódott. Ez adta az ötletet világháborús harci (később piacozásra, áruterítésre is használták őket az autóínséges időkben) motorok esztétikai és technológiai megközelítésű szemléjére cikkválogatással és galériával.
Ezek a járművek az akkori ipar csúcstechnikáját képviselték, de jó példával szolgálhatnának tartósságukkal, hiszen még évtizedekig használták őket és ma is sok működő példánnyal találkozni. Szorgos restaurátorok keze nyomán szinte gyári új állapotban, általában fedélzeti géppuska nélkül vásárolhatunk a kínálatból. Forma és tartalom, nyálcsorgató német, amerikai és orosz gépek sora következik. Vezetéses videókkal!
"A második világháború legjobb oldalkocsis motorkerékpárja címre minden bizonnyal a Zündapp KS750 az egyik legesélyesebb kandidátus." - jelenti ki az Origo régebbi írása. Egy itthoni példány tulajdonosával készült az érdekes interjú. A típus története és műszaki adatok is színesítik az írást.
Zündapp KS-750 próbaút ami nem volt egészen zökkenőmentes....pár méter után rögtön lekapcsoltak :))
- írja 14 évi felújító munka után a tulajdonos.
BMW R-75
"A BMW 751 köbcentiméteres léghűtéses 2 hengeres, négyütemű boxermotort épített be a járműbe. Négyfokozatú sebességváltó hátramenettel, és még terep fokozattal is el volt látva. Az oldalkocsira géppuskát is fel lehet helyezni (MG34 v. MG42), amivel menet közben is tüzelhetett a vezetője. Strapabíróságára jellemző, hogy napjainkban is rengeteg, jó állapotban lévő példány található." - olvashatjuk a műszaki jellemzőket taglaló cikkben
Ural M72
"Arra a kérdésre, hogy miért éppen egy több évtizedes katonai Uralra esett a választása, teljesen érthető választ adott. Egy dögös hangulatú, férfias megjelenésű járgányt szeretett volna, ami elmegy hóban, sárban, szántásban." - Ural M72, melyről ugyan ordít, hogy befogott német motorról koppintották, de a háborús felfordulásban a szerzői és szabadalmi jogok betartása hátrébb szorult.
Harley-Davidson WLA
A szövetségesek háborús sikereiben egy Harley-nak is komoly szerepe volt: a WLA ott szolgált a frontvonalban is. Egy tökéletesre restaurált példányról, kipróbálásáról ír a cikk.
A Harley-Davidson WLA-t 1940-ben kezdték gyártani. A civil WL-re alapozott harci hádén számos változtatást hajtottak végre, hogy megfeleljen a hadi állapotoknak. A sárvédőket úgy képezték ki, hogy a sár ne ragadhasson meg bennük, a motor hátuljára pedig strapabíró csomagtartót szereltek, amin egy nagyméretű lőszeresládát, vagy két rádiót tudtak szállítani.- idézem a Sportmotor írását, mely egy helyen tartalmazza gyűjteményünk motorjait, sőt!
Ha tetszett a bejegyzés, oszd meg ismerőseiddel. Ha nem, akkor is.
Csatlakozz a Furdancs Facebook-közösségéhez! Nem fogjuk megbánni.