Ez egy rendhagyó poszt, nem barkácsolásról szól. Ugyanakkor mégis lehet érdekes, meglátjátok. Itt a blogon már többször felmerült posztokban és kommentekben a különböző hirdetési oldalak használata. Sokan vagyunk, akik veszünk és eladunk is időnként. Nem haszontalan hát, ha ismertetünk egy friss, tegnap történt esetet...
Az történt, hogy tegnap este feltöltöttem egy terméket a méltán népszerű Jófogás piacterére. Nem sokkal később érkezett egy SMS a telefonomra, miszerint az XY jófogáson árult termékemet már ki is fizették. Ilyennel még sosem találkoztam, egyrészt az adott terméknél nem is volt beállítva futár opció, meg amúgy is, az ilyesmire a vevő rá szokott kérdezni, mielőtt fizetne.
Fura volt az URL-is, ami az SMS-ben jött, úgy kezdődött hogy jofogas.me. (Tehát nem jofogas.hu.) Ráadásul nem reszponzív oldal jött be, tehát mobilról nem is lehetett jól megnézni (miközben ugye sms-ben küldték.) Érdekes volt a vevő adatainak írásmódja és a telefonszám tagolása is. Ugyanakkor a cím létező, magyarországi cím volt. (Ezt lecsekkoltam gyorsan.)
Mindeközben a jófogás oldalán, a saját profilomnál és a terméknél sem látszott semmilyen üzenet, vagy megjegyzés ezzel kapcsolatban. (Az már csak plusz adalék, hogy amúgy a jófogásnál rögzítve van a számlaszámom, pont azért, hogy tudjanak utalni.)
Szóval innentől sejteni lehetett, hogy ez erősen gyanús.
Kíváncsiságból rákattintottam az üzenetben található oldalon a "pénz átvétele" gombra. Megjelent egy újabb oldal, ahol be kellett volna írni a bankkártya adatokat, beleértve a CVC kódot is... (És még volt egy megjegyzés, hogy csak akkor tudják kifizetni az összeget, ha legalább annyi pénz van a számlámon.)
Persze nem írtam semmit sehova, a Jófogásnak jeleztem a sztorit, a mikrofon meg továbbra is eladó. Mindenesetre figyelni kell. Mondjuk vannak érdekes pontok a dologban, például hogy mit csináltak volna, ha megkapják az adatokat? Hiszen a mostanában bevezetett kettős azonosítás miatt - elvileg - pusztán a bankkártyával nem tudtak volna netes tranzakciót végrehajtani, bár ki tudja...
Nektek, kedves olvasóink volt mostanában hasonló esetetek? Ha igen, írjátok meg itt, vagy a Furdancs Facebook oldalán. Nem fogjuk megbánni, sőt kifejezetten örülni fogunk neki.